Hej.. Jeg vil til at starte en webshop, hvor jeg importer pakker fra Kina. Mit spørgsmål er: Hvis jeg for sent en pakke med f.eks. 10 ens vare, Hvad skal jeg betalle import gebyr af?? Er det bare 160 for hele pakken lige meget hvor mange vare der er i Eller er det pr. vare?? (som er i pakken) Og Hvis det bare er pr pakke at jeg skal betale, lige meget hvor mange ens vare der i...Gælder det så også hvis jeg skal modtage en pakke med mange forskellige vare i. (altså at jeg kun skal betale import gebyr pr. pakke og ikke pr vare lige meget hvor mange forskellige vare der er i.. Håber at der er nogen som har erfaring med dette.. På forhånd stor tak :) |
Hvad skal der betales Importgebyr af ved fortoldning????
Andre fragtvirksomheder har andre priser |
Hej Christian, Det er 160 kr. pr. pakke hos Post Danmark. - Om du har 1 ballon eller 7000 balloner i pakken, er sådan set underordnet :) Mvh. Lars Thomsen |
Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk.
Tak for dit indlæg.. Hvad så hvis f.eks jeg har 1000 balloner, 10 pakker sugerør og 20 ure i samme pakke/forsendelse.. Er det stadigvæk bare 160 kr for den enkelte pakke, som jeg betaler for? På forhånd tak for din besvarelse :) |
Hej christian, |
Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk.
Ud over gebyret fra post dk skal du huske told som jo er forskellig for div varer |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Der er rigtig mange toldsatser alt efter hvilken vare der er tale om. Bare en dunjakke kan fx have mere end 10 forskellige toldkoder/toldsatser. Se http://vita.skat.dk/ (Brug IE) Til af finde den nøjagtige toldsats Det er et hjernedødt kringlet system, hvor toldsatserne er fastsat fælles i EU. Man kan desværre ikke bare sige, at du gerne vil betale 12 % af alle varer, selv om det inden for de varer du importere, vil være den højeste fællesnævner. Derimod skal hvert enkelt produkt håndteres hver for sig, og dét er typisk manuelle timer som koster. Derfor vil du kunne få mange forskellige priser for denne håndtering. Når dine varer kommer til Danmark skal du have en godkendt "Broker" til at "deklarere" tolden for dig, det gør typisk det fragtselskab som er benyttet til selve forsendelsen. (UPS, DPD, Bring; BWS, etc.) Her er man lidt låst, for vil du have en anden til at deklarere end dem som fragter, så koster det på leveringstiden. Et eksempel er UPS, de tager 28,- pr. håndtering (fragten udover), med op til 5 forskellige toldkoder. Har du mere end 5 toldkoder (forskellige produkter) tager de 50 dkk pr. toldkode udover. Så bestiller du mange forskellige varer, så har det en betydende økonomisk post. Jimmy |
Det Kræver altså ingen godkendt "broker" at fortolde vare, man kan faktisk gøre det selv såfrem man har fået adgang til toldsystemet (søges hos skat).
|
1) HUSK at være importørregistreret når du importerer varer med henblik på videresalg. 2) Post Danmark har et toldopkrævningsgebyr på 160kr. Det er pr. pakke uanset størrelse. Men du skal jo stadig betale told af varen, og tolden er forskellig fra vare til vare efter hvad den indeholder. Du kan se mere om det på eVita og finde toldsatsen. |
Mvh., Elias Sørensen
Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)