Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal der betales Importgebyr af ved fortoldning????

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 04:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.. Jeg vil til at starte en webshop, hvor jeg importer pakker fra Kina.

Mit spørgsmål er: Hvis jeg for sent en pakke med f.eks. 10 ens vare, Hvad skal jeg betalle import gebyr af??

Er det bare 160 for hele pakken lige meget hvor mange vare der er i

Eller er det pr. vare?? (som er i pakken)

Og

Hvis det bare er pr pakke at jeg skal betale, lige meget hvor mange ens vare der i...Gælder det så også hvis jeg skal modtage en pakke med mange forskellige vare i.

(altså at jeg kun skal betale import gebyr pr. pakke og ikke pr vare lige meget hvor mange forskellige vare der er i..

Håber at der er nogen som har erfaring med dette..

På forhånd stor tak :)

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Det for forsendelsen såfremt du bruger postdanmark
Andre fragtvirksomheder har andre priser
Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Det er 160 kr. pr. pakke hos Post Danmark. - Om du har 1 ballon eller 7000 balloner i pakken, er sådan set underordnet :)

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit indlæg..

Hvad så hvis f.eks jeg har 1000 balloner, 10 pakker sugerør og 20 ure i samme pakke/forsendelse..

Er det stadigvæk bare 160 kr for den enkelte pakke, som jeg betaler for?

På forhånd tak for din besvarelse :)

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej christian,

Ja, det er stadig det samme :) min pointe var, at de 160kr i importopkrævning er pr. pakke uanset pakkens indhold :)

Mvh.
Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Tilmeldt 8. Oct 09
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

hej, du betaler importgebyr/told af fakturaens værdi, ikke pr. varer. om du har 100 varer eller 1000 varer det er underordnet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46479
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud over gebyret fra post dk skal du huske told som jo er forskellig for div varer

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Der er rigtig mange toldsatser alt efter hvilken vare der er tale om. Bare en dunjakke kan fx have mere end 10 forskellige toldkoder/toldsatser.

Se http://vita.skat.dk/ (Brug IE) Til af finde den nøjagtige toldsats

Det er et hjernedødt kringlet system, hvor toldsatserne er fastsat fælles i EU. Man kan desværre ikke bare sige, at du gerne vil betale 12 % af alle varer, selv om det inden for de varer du importere, vil være den højeste fællesnævner. Derimod skal hvert enkelt produkt håndteres hver for sig, og dét er typisk manuelle timer som koster. Derfor vil du kunne få mange forskellige priser for denne håndtering.

Når dine varer kommer til Danmark skal du have en godkendt "Broker" til at "deklarere" tolden for dig, det gør typisk det fragtselskab som er benyttet til selve forsendelsen. (UPS, DPD, Bring; BWS, etc.) Her er man lidt låst, for vil du have en anden til at deklarere end dem som fragter, så koster det på leveringstiden.

Et eksempel er UPS, de tager 28,- pr. håndtering (fragten udover), med op til 5 forskellige toldkoder. Har du mere end 5 toldkoder (forskellige produkter) tager de 50 dkk pr. toldkode udover. Så bestiller du mange forskellige varer, så har det en betydende økonomisk post.

Jimmy

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12664
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Dimsedut:

Når dine varer kommer til Danmark skal du have en godkendt "Broker" til at "deklarere" tolden for dig, det gør typisk det fragtselskab som er benyttet til selve forsendelsen. (UPS, DPD, Bring; BWS, etc.) Her er man lidt låst, for vil du have en anden til at deklarere end dem som fragter, så koster det på leveringstiden.

Det Kræver altså ingen godkendt "broker" at fortolde vare, man kan faktisk gøre det selv såfrem man har fået adgang til toldsystemet (søges hos skat).

 

 

 

 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1) HUSK at være importørregistreret når du importerer varer med henblik på videresalg.

2) Post Danmark har et toldopkrævningsgebyr på 160kr. Det er pr. pakke uanset størrelse. Men du skal jo stadig betale told af varen, og tolden er forskellig fra vare til vare efter hvad den indeholder. Du kan se mere om det på eVita og finde toldsatsen.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)