Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Community for grafikere og programmøre

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Sorry jeg misforstod dig

Syntes selv der er mange muligheder for at tjene penge i projektet, men der selvfølgleig også mulighed for det ville floppe. Men det er der jo alt.

Det største problem er nok og man er parat til at bruge denne form for communitys, efter hvad jeg ved findes der ikke sådan noget på dansk, jeg har rendt ind i nogle udenlandske som har en lille smule af tingene, men syntes langt fra det ligner aligevel.

Nu du snakker om virskomheder som sælger kurser, så kunne det også være en mulighed. Jeg blev uddannet her i sidste månede, og der så jeg på skolen hvordan man køber kursus materialer hjem. Feks vi fik 1 uges lyn kursus i et program, der til købte man 20 hæfter a 99 kr, uden nogle satte spørgsmålstegn ved det.

Det kursus køres 2 gange om året, + der bliver lavet samme kursus mange gange om året for erhvervslivet. Lad os sige det måske er 200 hæfter a 99 kr om året, og det bare et kursus, de har nok 5-6 kurser af samme slags bare i forskellige programmer. Og det er en skole i danmark.

Så der er selvfølgleig mange områder man kunne gå ind på.
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 1/4/2006 1:31:18 PM Forfatter: mk Sorry jeg misforstod dig Syntes selv der er mange muligheder for at tjene penge i projektet, men der selvfølgleig også mulighed for det ville floppe. Men det er der jo alt.

- allways
 
Det største problem er nok og man er parat til at bruge denne form for communitys, efter hvad jeg ved findes der ikke sådan noget på dansk, jeg har rendt ind i nogle udenlandske som har en lille smule af tingene, men syntes langt fra det ligner aligevel.
 
- Se nu rører du ved noget der er  alfa-omega. For jeg synes tit at jeg har haft en genial idé, og har hørt om andre der har geniale ideér, men der skal være en efterspørgsel på produktet, ellers er det ikke relevant. Ihverfald ikke hvis du ser på det som en kommerciel virksomhed.
 
 
 
Nu du snakker om virskomheder som sælger kurser, så kunne det også være en mulighed. Jeg blev uddannet her i sidste månede, og der så jeg på skolen hvordan man køber kursus materialer hjem. Feks vi fik 1 uges lyn kursus i et program, der til købte man 20 hæfter a 99 kr, uden nogle satte spørgsmålstegn ved det. Det kursus køres 2 gange om året, + der bliver lavet samme kursus mange gange om året for erhvervslivet. Lad os sige det måske er 200 hæfter a 99 kr om året, og det bare et kursus, de har nok 5-6 kurser af samme slags bare i forskellige programmer. Og det er en skole i danmark. Så der er selvfølgleig mange områder man kunne gå ind på.
 
- Jeg syens du skulle gå lidt i dybden med om der er aftagere/brugere til dit community. Brug måske nogen af de sider du ref. til tidligere. Her kan du spørge lidt ind til det. Jeg tror også der er mange herinde der har en menig om det. Måske du skulle formulerer en ny tråd, hvor du præciserede hvad du vil. Bare et forslag...
 
Good luck...
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Som jeg skrev tidligere så jeg selv brugere at communitys, nok også derfor sådan et projekt intressere mig og jeg kan se nogle muligheder i det.

Jeg har haft den oppe at vende før inde på 3dmaxer, dog ikke så åbenlyst som her, men aligevel, vi fik da en god debat ud af det, både hvad angår bruger betaling, og lidt af mit eget koncept med at bruge de ressourcer som nu findes på et community.

Men jeg kan se det med mig selv, og har snakket med andre, om det at komme vidre. De fleste har det svært ved at lave ting bare for sjovt, det bliver sådan noget halvfærdigt noget, det nok noget mange kan nikke genkendende til, jeg har ihvertfal selv og kender også folk som har masser af halvfærdige projekter liggende.

Jeg ser så også en stor fordel ikke bare ved man ville have mulighed for at lave noget man får penge for, men også det at arbejde i grupper, arbejde sammen med andre, overholde deadlines, fælge en tidsplan osv. som et kæmpe plus, som man ikke ville kunne få erfaring i ved at sidde selv og følge tutorials.

Der jo mange som har det her som hobby, men ikke mange kommer til at arbejde med det professionelt. Så kunne man bruge erfaringen fra communityet til at komme vidre, så syntes jeg man har opnået en del, og kan det blive anderkendt som erfaring, så har man jo en del arbejde vidre med fra min side af.

En anden ting som jeg savner er at kunne præsentere sig selv på et community, altså at lave en eller anden form for portfølje, det er prøvet på eksperten, men er man ikke hardware nørd eller programmør, så er den værdiløs, så det også en af de ting jeg har arbejdet lidt med.

Men du har da ret der skal være et marked for det, men tror godt det marked findes, folk kender bare ikke til det endnu.

Nå jeg kan blive ved med at snakke, det enlig ikke fordi jeg regner med at skulle gå i krig med projektet lige forløbigt, men det kan da godt være det bliver et fritidsprojekt engang. Jeg har en del andre projekter som lige står først, men de har ikke så meget med internettet at gøre, så de nok ikke så intressante at smide op til vurdering.

Men jeg vil da prøve at lave en forretningplan vedr. dette community projekt, så må vi se hvordan det udvikler sig, har fundet nogle gode guides igennem forumet her, så jeg har da fået blod på tanden hvad det angår, og hvis det ikke bliver til noget, så har jeg da fået øvelsen i hvordan man laver sådan en plan.

Men i skal da have tak for jeres opmærksomhed og jeres input indtil vidre, det har været lækkert endeligt at få luftet hjertet. Jeg er selvfølgelig stadig intresseret i mere input, hvis nogle sidder og har et godt spøgsmål på hjertet, så det bare komme ud med det, jeg kan klare det, også selvom det er den negative eller den positive af slagsen :)
Side 2 ud af 2 (13 indlæg)