Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra enkeltmandsfirma til aps

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg er den lykkelige ejer af en vidunelig smuk færge ved navn Margrethe som har sejlet mellem Holbæk og Orø.

Som jeg har på den indrettet et bådreperationsfirma på som enkeltmandsvirksomhed som det seneste år har gået OK godt.

Jeg overvejer at skifte til aps og kan i den forbindelse få skibet vurderet til omkring 700.000 kr.

Mit spørgsmål er da om jeg kan indskyde de penge i aps firmaet også bruge de penge på og lave hende færdig som er min store drøm

Med venlig Hilsen Mikkel A

Fra København N
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er den samlede værdi af de aktiver du vil indskyde i ApS'et der skal være over 80.000 kr., for at blive stiftet som ApS. Det er ikke nogle penge man betaler til nogen, men værdier man indskyder i sit ApS. 
Vælger du at indskyde din færge vil ejerskabet af færgen så overgå til ApS'et (Som du selvfølgelig ejer og er direktør i), men du får som sådan ingen kontanter ud af det, med mindre du sælger færgen og indskyder de 700.000kr som likvider. 

Du kan vælge at skyde yderligere penge i ApS så du har penge at istandasætte for, eller du kan lade ApS'et tjene penge via driften til at vedligeholde for. 

Håber jeg forstod dig ret :)

Mvh
Christian 

barbiksen.dk - NY Webshop med billigt barudstyr til hele danmark

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian Cannon, Tak for det hurtige svar.

Det jeg tænkte var, at de 700.000 kr kunne jeg så bruge på materialer og regninger fra diverse

håndværkere. F.eks. mangler den stadig 2 master. Der kunne jeg så købe træet og have en håndværker

til at hjælpe mig. selvfølgelig alt sammen på regning. Det hele skulle jo gerne ende med at jeg kunne

tjene på at sejle med folk, men bliver nød til at lave den færdig først, så egentlig er det mere en

invistering i firmaet.

Med venlig Hilsen Mikkel

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

mikkel123:
Jeg overvejer at skifte til aps
og kan i den forbindelse få skibet vurderet til omkring 700.000 kr.

Det er ikke noget god ide.

Hvis du gør det kan du derefter ikke længere råde over
over aktivet eller de penge, som kan komme ud af det.

Skat kan desuden finde på at forøge din årlige indkomst
med 104% af, hvad de vurderer skibet er værd og at det for dig
er en lystbåd. 

Hvordan har du selv financieret købet?
Kan den sejle? 
Med hvilken hastighed?
Hvor mange passagerer?
Biler? 

Et aktiv som din færge bliver ikke i sig selv lige pludselig til penge. MEN

Du kan tjene penge på den.
Du kan få penge for den ved at sælge den.
Du kan bosætte dig på den, flytte folkeregisteradresse og undgå dansk skat,
hvis den kan sejle eller bugseres rundt. 

Men den er nok lidt dyr at futte rundt i.

 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er faktisk ikke helt korrekt.
Ved omdannelse af personlig virks til selskab, tæller det som om dit personlige virks sælger aktiverne til det nystiftede selskab, med anparter (og eller likvider som modydelse) Dette kan gøres efter både en skattepligtig og en skattefri metode. Den skattepligtige metode omfatter visse forhold og begrænsninger i forhold til de nærmere forhold man anvender.

Jeg vil ikke komme nærmere ind på dette, da det min. Ville kræve ca. 20 sider at forklare ordentligt, men jeg vil anbefale dig at kontakte en revisor for assistance og korrekte registreringer, da en evt skattefri omdannelse kan blive omstødt hvis ikke formalia overholdes, til fx. En skattepligtig omdannelse! - hvilket vil være ret kedeligt.

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)