Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til momsregnskab, ved køb af vare i US

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj Folkens

Jeg har nu luret her på Amino igennem længere tid, og er kommet i den situation at jeg selv har brug for hjælp.

Sitatutionen er den at jeg driver et lille enkeltmandfirma, og arbejder som IT-Konsulent for en række kunder. Den sidste kunde havde lidt mere avanceret krav, og vi skulle bruge udstyr som kun, kunne købes i US.

Jeg har købt denne computer enhed, som kostede 264,54 USD (Inkl forsendelse), og den er købt uden TAX.

Ved modtagelsen får jeg nu en efterregning fra FedEX, på 652,25,- kr, som er for TOLD (Som var på 0 kr, fordi det er it udstyr), Moms+Afgift på de 652,25 kr.

Normalt indberetter jeg selv hvis jeg køber vare uden moms, men dette fik jeg ikke muligheden for her.

Hvordan indberetter jeg dette korrekt?

Jeg bruger billys billing som regnskabs program.

Med Venlig Hilsen

Morten Enghausen Nielsen

Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Slet ingen der har en idé?

Skal jeg blot ligge de to beløb sammen, og indberette dem med dansk moms på 25%, og trække det fra mit moms regnskab? Vil jo gerne have mulighed for at trække de 652,25 kr fra ?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Told er en del af vares pris, og bogføres på samme konto som varekøbet.

Momsen er den danske moms, og den kan du trække fra på almindelig vis. Du vil dermed få en ret stor del af de 652,25 kr. tilbagebetalt fra SKAT som købsmoms.

Gebyr/afgift fra FedEx for at håndtere tolden kan du bogføre på en konto for gebyrer, eller du kan bogføre det som en del af varens pris (ligesom told).

 

Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

Hvis man ser på det samlet beløb bliver det 2194,25kr, for mit køb.

Jeg har oprettet sælgeren i Billys billing, og oprettet ham som US, dette giver mig kun muligheden for at vælge Momsfrit, Udlandsmoms varer og Udlandsmoms ydelse - Ingen af disse muligheder giver mig de ønskede 25%.

Skal jeg selv oprette en momssats, eller er jeg helt gal på den?

Ved godt det bliver lidt mere Billys Billing specifikt nu.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

I billy's Billing skal du bogføre regningen fra US som en alm. regning, uden at tage hensyn til regningen fra FedEx.

Regningen fra FedEx skal bogføres for sig selv, og der er vist kun en manuel postering, som kan klare den opgave.

 

Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal lige være sikker på vi snakker samme sprog.

Regningen fra US skal jeg holde for sig selv, så meget er jeg med.

Regningen fra FedEX er udelukkende en opkrævning på momsen fra overstående køb - dog med et gebyr på 149 kr. Jeg burde vel kunne få hele dette beløb tilbage (Minus gebyr), da det udgør momsen på min vare fra US?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, hvis der ikke er nogen told angivet på regningen fra FedEx, så kan du få det hele retur som købsmoms, bortset fra gebyret på 149 kr.

 

Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Told er på 0,-kr

Er det muligt at få kassen til at stemme igennem Billys Billing med en manuel posteringer?

Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

En der kan give et hint til hvordan man opretter overstående?

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Side 1 ud af 2 (16 indlæg)