Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregistreret i flere lande? Hvordan håndterer du dette regnskabsmæssigt?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er skønt når et regnskabsprogram som eksempelvis e-conomic kan håndtere ens momsregnskab. I e-conomic er det typisk koblet op på det land, hvor virksomheden hører hjemme?

Problemet opstår så når man er registreringspligtig for moms i flere lande så ryger "automatikken". Hvordan håndterer I dette?

Letteste løsning virker for mig umiddelbart som at oprette nogle konti  for skyldige omkostninger og så manuelt gå konti igennem ved momsafregning. Bedre forslag modtages gerne?

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik.

I min tid i vognmandsbranchen gjorde vi, som du foreslår, idet vi var pligtig i alle EU-lande.

Gør, som du selv foreslår....har desværre ikke en bedre løsning.

God vind.

Peter

Fra Horsens
Tilmeldt 18. Mar 11
Indlæg ialt: 17
Fra  [MVS]® Hosting ApS Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

I Winfinans.NET opretter man blot nogle flere momskoder og styrer det med landespecifikke omsætningskonti og debitorgrupper og kombinationer af disse samt varegrupper og evt. rabatkonti. Når først det hele er sat op, kører det fuldstændig lige så automatisk som dansk moms.
 

Så her har du et bedre forslag end MANUELT at gennemgå hver konto ved momsafregning:

Ring til MVS Administration ApS på tlf. 70 225 775 - vi er sat i verden for at AFLIVE MANUELT arbejde. Minimal administration, integration og automatisering af dataflytning mellem systemer er vores speciale.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm..muligt jeg har misforstået Henriks spørgsmål?

Men Jacob, hvori ligger fordelen i at anvende dit system...det kan jo i langt de fleste systemer gøres som i dit.

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene.

Jeg bruger normalt e-conomic.dk, hvor jeg netop har brugt den forgange uge til at opsætte momskoder, landekoder, landespecifikke omsætningskonti og debitorgrupper mv. op.

Det lykkes at få koderne sat korrekt op. Men hvis nigen havde en færdigløsingi sidste uge gavde jeg gerne sparet timerne på selv at skulle sætte koderne op.

/Henrik


Side 1 ud af 1 (5 indlæg)