Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd osv. til start af firma/salg

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj derude

Jeg går med tanken om at starte et firma, muligvis et enkeltmandsfirma

Jeg er dog meget blank på området omkring regler, hvordan osv

Hovedparten af salget/importen bliver mobil tilbehør osv

Hvordan får de ting ind i systemet, når jeg feks. køber tingene fra Kina uden moms?

Kan jeg selv importere tingene og så gøre det til mine, hvorefter jeg kan sælge dem på min netside eller dba,trendsales osv som Erhvervs drivende

Kan man være på kontanthjælp/normalt arbejde imens, er der en grænse for hvor meget man på sælge/tjene for?

Regnskab ved indkøb og salg osv. Skal jeg oprette et import firma og så et salgs firma.. Så import firmaet levere produkterne til salgs firmaet eller hvordan?

Jeg søger råd og besvarelse på mine mange spørgsmål. Mange tak og hav en god dag!

Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Slet ingen der kan hjælpe med noget input? :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok mere end du kan få svar og klaret alt her. 

Hvis du skal importere fra Kina så skal du ha CVR nummer + momsregistrering + importørregistreres

Du skal sætte dig ind i told hvad der angår de varer du vil importere 

Du skal føre regnskab efter årsregnskabsloven og på den måde registreres dine indkøb i selskabet

Du skal tillægge moms når du sælger uanset det er på din netside, DBA osv

Hvis du er på kontantjælp skal der givet ske en direkte modregning, men de ting må du tale med kommunen om eller få svar fra andre - men hvis de taler om at ha normalt arbejde ved siden af, så kan du sagtens det

Det hele foregår i samme firma - indkøb - import - told og salg og alt - MEN du virker til trods alt at skulle behøve vældig meget mere hjælp - ud over at vide, at mobil tilbehør er utroligt konkurrenceramt -  så det her er kun en lille smagssætning.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herning
Tilmeldt 4. Apr 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Ur-eksperten.dk Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Søg evt. information på www.startvaekst.dk. Yderligere kunne du tage ind til SKAT og tage en snak med dem, det fik jeg selv meget ud af. 

Mvh

Frederik Knudsen

Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 17
Fra  faktiskpraktisk.dk Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Et iværksætternetværk er en god start.

I mit område er der Væksthus Nordjylland. Det kan være at der er noget lign i dit område. Der kan man give 1000 kr og få en del gratis timer til en revisor, jurist eller anden ekspert, der passer ind i dit behov.

Når du får dit cvr får du tilbud fra SKAT om et kursus vedr regler.

Har selv importeret og der skal du, udover at være importørregistreret, være opmærksom på told og moms regler. Jeg vil anbefale at du allierer dig med en god speditør. Det er nemlig ikke sådan ligetil og udfylder du import papirerne forkert, kan det tage længe før du får dine varer igennem tolden.

Du skla også finde dig en god revisor. En time eller to hos en sådan, kan være meget godt givet ud. De kender alle regler - også vedr. dine muligheder mens du er på kontanthjælp. Tror dog ikke at det er muligt, mens du får tilskud fra staten., Ved, at du kan gøre det som sidebeskæftigelse, hvis du er på dagpenge, men tror at reglerne er lidt mere stramme på det andet. Men prøv at hør en revisor.  

Held og lykke

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)