Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejendomsmarkedet i Thailand

Side 9 ud af 13 (123 indlæg)
Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 282
Fra  Amarisas International Co., Ltd. Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Torben

Tak for svar!

Synes jeg kan læse mellem linjerne, at det ikke er specielt nemt at leje sin(e) lejlighed(er) ud, måske pga. der er så utroligt mange lejligheder i Pattaya/Jomtien området, og fordi folk hellere vil købe...??? Eller er det kun i lavsæsonen??? Hvor meget mere får man pr. måned på korttidskontrakter, sammenlignet med kontrakter for et år af gangen??? 

Mvh Lars

Fra Khanom, Thailand
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Thai Sunshine Developments Skrevet kl. 04:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Torben.

Interessant at du nu er partner med Morten Olsen, AngelHeart Realty.

Til Tv3 vil jeg så gerne nævne at jeg har fået flere skrivelser fra AngelHeart Realty hvor de tilbyder financiering a ejendomme i Pattaya til 7.5% i rente.

Men dog kun på udvalgte projekter.

Bl.a. skriver de at man f.eks. kan købe en lejlighed for 1.590.000 THB med 30% ud = 477.000 THB og så resten over 20 år med 10.713 THB per måned.

Det er godt nok en høj rente men den svarer til bankernes....men gør dog lejligheden dobbelt så dyr at købe over 20 år. Det er dog en mulighed for de der gerne vil eje istedet for leje, men ikke har andre financieringsmuligheder.

 

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 27. Jun 10
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Olsen:

Til Tv3 vil jeg så gerne nævne at jeg har fået flere skrivelser fra AngelHeart Realty hvor de tilbyder financiering a ejendomme i Pattaya til 7.5% i rente.

Men dog kun på udvalgte projekter.

Ja det kan åbenbart ikke betale sig at få finansieret noget i thailand med de renter. hvis det er noget man samtidig vil lave lidt penge på.

Fra Pattaya, Thailand
Tilmeldt 2. Mar 09
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

AngelHeart Realty og Asian Property Innovation, vi financierer begge for vore kunder gennem Mortens firma AngelHeart Capital.
Thai bankerne er alt for store og langsomme til at reagere - der ka du kun låne 50% af værdien til 10-12% i rente om året.  AngelHeart Capital ka gøre det meget bedre. Hvis du vil købe i Pattaya og mangler financiering, så prøv at hive fat i Morten morten@angelheart.asia.

Financiering til investeringer... hmmm aj vel?  Så ender man jo som amerikansk gambler/flipper med milliongæld.  Som min mentor siger.. "Dont use leverage for your investments before you reach 50 mill DKK - first build a strong foundation and get experience.  Besides, why the hell do you want to share your profits with the bank if you dont have to?"

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Torben Rudgaard:

Hej Lars,

Før jeg mødte min partner Morten, så lejede jeg kun ud på langtids kontrakter.

Fordelen her er at du har meget lidt arbejde med at leje den ud, og så går der ellers husleje ind de næste 1-2-3 år alt efter kontraktens længde.

Ulemperne ved den er at du ka risikere din lejlighed står tom i 1-2 måneder mellem lejerskifte, specielt hvis din lejer forsvinder uden varsel.

Efter jeg mødte min partner (han ejer AngelHeart Asia, som klarer kort-tids rentals), så lejer jeg faktisk helst på korttids kontrakter.

Fordelen er at du kan tjene mere end 1 års leje på bare nogle få måneders udlejning. Mange der kommer en uge vil hellere ha egen lejlighed eller eget hus end de vil på hotel. Så du kan tit lave 2-3 gange mere på korttids lejerene end langtids lejerne - specielt i high-season.

Ulemperne er at det kræver en masse management og hård styring, så uden AngelHeart Asia ville jeg ikke selv ku gøre det. Derud over står ejendommene tit tomme i low season - det er vi dog ved at løse med rabat pakker samt kaste-i-nakken priser på udlejning til vores investorer :)

Nu vi snakker om Morten og Angelheart, vil jeg da lige nævne at han også kommer og holder foredrag på BizzCamp´en :o)


 

Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 282
Fra  Amarisas International Co., Ltd. Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen apropos Bizcamp har i et program for os, som ikke vil bo der, men gerne vil kigge ind et par gange i løbet af de to uger, og høre nogle foredrag?

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 27. Jun 10
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Torben Rudgaard:
Financiering til investeringer... hmmm aj vel?  Så ender man jo som amerikansk gambler/flipper med milliongæld.  Som min mentor siger.. "Dont use leverage for your investments before you reach 50 mill DKK - first build a strong foundation and get experience.  Besides, why the hell do you want to share your profits with the bank if you dont have to?"

I Danmark hvor jeg har tømrer/investeringvirksomhed, har jeg opbygget min portefølje på følg. måde: Jeg finder en spændende slidt ejendom som jeg kan se noget potentiale i, istandsætter den, lejer den ud, og belåner den. derefter videre til næste. Men hvis ikke jeg havde brugt denne måde, altså finansiering til investeringer, ja så var jeg nok ikke nået dertil hvor jeg er idag. 

Vil da give dig ret i at det er noget mere sikkert at købe alting kontant, men så ville det også have gået noget langsommere. 

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 27. Jun 10
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Larsen:

Jørgen apropos Bizcamp har i et program for os, som ikke vil bo der, men gerne vil kigge ind et par gange i løbet af de to uger, og høre nogle foredrag?

Jeg er f.eks. meget interesseret i at høre på dem der har noget at sige om ejendomsmarkedet og hvad dertil hører. Men synes 2 uger er lang tid, da jeg også regner med, at jeg skal rundt og snuse lidt til emnet selv og nok kun har 2-3 uger sammenlagt denne gang.

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Torben.  Det forskellige former for finansering begynder i mine øjne at rode lidt sammen.

 Nu nævner du på side 4 i denne tråd åbner du for muligheden for finansering over 99 år  og dernæst AngelHeart Realty og Asian Property Innovation

 

Torben Rudgaard:
En af måderne jeg bruger er via et BOI selvskab hvor du blir godkendt af Thailands Board of Investments til at bruge jorden commerielt. Der kan du også få tilladelse til at bygge huse og lejligheder på jorden.

Der findes også 99 års lease options hvor du ejer jorden i 99 år og hvis du sælger så kan køber forny og ejer 99 år også.

 

Der findes masser af måder hvorpå du kan eje jord 100% i dit eget navn.

 

...... hvordan det.... Det kan jeg ikke finde nogen steder... Kan du ?

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Troels:

Lars Larsen:

Jørgen apropos Bizcamp har i et program for os, som ikke vil bo der, men gerne vil kigge ind et par gange i løbet af de to uger, og høre nogle foredrag?

Jeg er f.eks. meget interesseret i at høre på dem der har noget at sige om ejendomsmarkedet og hvad dertil hører. Men synes 2 uger er lang tid, da jeg også regner med, at jeg skal rundt og snuse lidt til emnet selv og nok kun har 2-3 uger sammenlagt denne gang.

Hej Troels
Der er ingen der siger at du skal lukke dig inde på Camp´en i 2 uger. Du er velkommen til at tage ud på egen hånd og undersøge markedet, men camp´en er lavet for at deltagerne kan netværke og sparre med hinanden, mens man arbejder på sit projekt og får tilført ny viden og inspiration fra foredragsholderne.
Som jeg lige ser det, så er det vel perfekt at komme til foredrag med danskere, som er storinvestorer i Thailand og så tage ud og undersøge markedet lidt på egen hånd og så drøfte det hele med de andre deltagere, når man kommer tilbage til resortet. Der kommer jo også andre vanvittig spændende foredragsholdere, som man måske kan lære lidt af og du får individuel businesscoaching etc. Det bliver vel ikke mere perfekt? Ha ha! Wink 

Side 9 ud af 13 (123 indlæg)