Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

søger samarbejdspartnere der arbejder med udviklingsprojekter til virksomheder

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jun 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har en konsulentvirksomhed der arbejder med personlig udvikling (coaching) samt sundhedsfremme til virksomheder. Jeg søger andre der arbejder i virksomheder med udviklingsprojekter indenfor eks. lederudvikling eller det psykiske arbejdsmiljø og som kunne finde det interessant at lave et samarbejde. Har du allerede gang i projekter og du mener at mine områder kunne være spændende at sparre på så er her en lidt mere uddybende oversigt over mine ydelser.

 

Sundhedsfremme på arbejdspladsen


 


Hvad gir det virksomheden


Sætter man som virksomhed fokus på sundhed og herunder på livsstilsændringer blandt medarbejderne, kan dette have mange positive gevinster. Statistisk set har en virksomhed med 150 medarbejdere omkostninger på sygefraværd samt personaleudskiftning for ca. 5.2 millioner pr. år (kilde: Statens Institut for Folkesundhed). Sæt fokus på sundhed og få følgende resultater:


 


For virksomheden: 



  • reduktion i sygefraværet

  • større effektivitet blandt medarbejderne

  • mindre personaleomsætning

  • større medarbejdertilfredshed


 


For medarbejderne:



  • sundere livsstil

Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Heidi

Jeg fandt lige denne gamle tråd. Er du stadig interesseret i samarbejdspartner på området? Jeg har netop søgt samarbejdspartner til mit software der kan måle medarbejdertilfredshed.

----

Jeg søger en samarbejdspartner/forhandler af et software som måler medarbejdertilfredshed på daglig basis. Det lyder tungt, men det er det ikke - 5 sekunder pr. medarbejder pr. dag.

Systemet er/har været i anvendelse hos et par virksomheder med succes.

Ganske kort: ledelsen kan fra PC sende et spørgsmål til alle medarbejdere, hvorefter medarbejdere kan besvare spørgsmålet ved klik på smileys. Der er mulighed for at uddybe sit svar i en kommentarboks. Det spørgsmål jeg har set stillet i praksis, er et bredt formuleret spørgsmål: Hvordan har din arbejdsdag været? læs mere på www.tm-soft.dk

Ledelsen kan med de indbyggede rapporter ganske enkelt danne sig et overblik over trivslen på arbejdspladsen.

Svarene er ikke anonyme, da det er væsentligt at ledelsen kan følge den enkelte medarbejders trivsel og følge op på faresignaler. Det er min erfaring, at der en skepsis overfor den manglende anonymitet, men at det sagtens kan "sælges ind", da det også i høj grad er for medarbejdernes skyld. Det kræver selvfølgelig et generelt tillidsforhold til ledelsen.

Partner/forhandler skal allerede have en indgangsvinkel indenfor human ressource, da det kræver stor erfaring at håndtere emnet medarbejdertilfredshed.

mvh Tom

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)