Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomheds/selvskabs type til produktions virksomhed?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. May 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg går med tanken om at starte egen virksomhed. Jeg har en ide om at jeg i starten vil have det meste produceret ude og så samle in house, og med tiden back source hvis dette giver mening.

Problemet er at jeg ikke helt ved hvilken virksomheds form der vil passe bedst. Jeg har kigget lidt på APS og SMBA.

Det der tiltaler mig er at det kun er det invisterede der kan gå tabt hvis ikke det går.

Hvad er styrkerne og svaghederne ved de to nævnte virksomheds former, og har i eventuelt andre forslag.

 

Mvh Jonas Andreasen

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

S.m.b.A. kræver ikke særlig meget for at komme i gang og næsten ingen kapital, hvilket kan være grunden til, at det kan være svært at få oprettet en bankkonto og dine potentielle kunder kan blive ekstra mistroiske, når man ikke selv vil risikere noget økonomisk med sin virksomhed.

Med et ApS ved både investorer (bank m.v.) og kunder, at der er bundet nogle midler i virksomheden, hvilket giver mere tryghed.

Det samme giver en enkeltmandsvirksomhed eller interessentselskab (I/S), hvor ejerne selv står 100% inde for virksomheden.

Desuden skal du måske alligevel binde nogle midler til et produktionsapparat og så kan du lige så godt benytte ApS-kapitalen til dette formål.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)