Jeg har ansat en enkelt medarbejder til ganske få timer ugenligt (6 timer) i mit enkeltmandsfirma. Jeg har ikke pt. andre ansatte.
Vedkommende medarbejder skal have løn og feriepenge, så hvordan indberetter jeg nemmest skat osv. er der et godt system til dette, eller skal jeg betale mig for det "ude i byen" Hvis jeg skal bruge 5 minutter på det en gang om måneden er jeg selv indstillet på at gøre det.
Det skal lige tilføjes at min bogføring osv. udføres af min revisor, så jeg har ikke selv økonomiprogram mv.
God dag til alle, gi de gas derude.
PS kan se der er Amino Live kl. 15. det skal jeg se :)
Super, tak for svar - og så hurtigt - troede ikke at dette gamle firma var konkurrencedygtigt - jeg tjekker lige hvad det koster at blive oprettet osv.
Du kan via din tast-selv erhverv anvende eindkomst. Det koster ganske gratis og det klarer uden problemer din lønberegning, indhentning af skattekort mv. Som noget nyt kan man i år også klare feriepenge. Den månedlige lønberegning kan også udskrives og anvendes som lønseddel og bogføringsbilag. Endvidere kan systemet sættes op til at hæve a-skat og am mv. Hæves via PBS. Det eneste du selv skal overføre er lønudbetalingen til din ansattes bank. Vi har ofte anvendt dette system til enkeltmandsvirksomheder mv, hvor der ikke er nogen ide i at betale for løn kørsler mv.
Alternativt kan du tage din revisor med på råd. De kan sikkert også forestå inberetninger mv. I fx. Eindkomst, når de alligevel foretager bogføringen.
Du henviser til Multidata / Dataløn, og det er et helt andet firma
Ja, det kan jeg se... Jeg læste lidt for hurtigt - beklager forvirringen! Jeg kendte ikke Danløn men jeg kan jo se at de er en del billigere end Dataløn