Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IaaS udbyder søges

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Sep 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :


Hej cloud entusiaster

jeg leder efter en IaaS udbyder. Jeg vil gerne høre Jeres erfaring og indtryk af flg. udbydere:

De internationale:
Amazon
RackSpace

Jeg har en del kunder i DK som arbejder med revisionsdata, og derfor skal data for disse være placeret inden for dk grænserne. Det er ca. 30% af mine kunder. Amazon/Rackspace virker til at være de helt store, så jeg overvejer at bruge en af dem til de udenlandske kunder, men hvis de danske alternativer nærmer sig de udenlandske, så kunne jeg evt. bare vælge en dansk udbyder at arbejde med. Jeg kommer fra eget datacenter og har ingen erfaring med public clouds, så Jeres 7 cent ville være en stor hjælp.

De danske:
Cloud.dk virker seriøse og meget åbne mht. deres services og produkter. De har også tilvalg af support, hvilket jeg ikke kan finde hos de internationale udbydere uden det koster en arm og et ben. Jeg kender ikke nogen der bruger dem, de virker ikke super store, hvilket kan være både en fordel og en ulempe.

TDC er vist også kommet med noget nyt kaldet Cloud Rack. Produktet virker tilsvarende Cloud.dk i beskrivelsen, men det virker langt mere rodet og ikke åbens eller klart omkring prissætning. Dog har de også priser på deres support og det ser ikek super dyrt ud. Jeg har dog ikke de aller bedste erfaringer med TDC for at være ærlig. Er der nogen der ved mere end jeg gør?

Håber I kan hjælpe mig på vej. Et skridt var at beslutte af gå cloud nu virker det lige så svært at vælge udbyder :)

Mange hilsener,
Anders Kruse

 

Fra Skanderborg
Tilmeldt 21. Jun 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Jeg repræsenterer zitcom.dk, som driver en lang række større danske hosting selskaber. Vi er på banen med en Enterprise IaaS platform baseret på VMware, du kan læse lidt mere om os og platformen nedenstående. Lad mig endelig høre fra dig, såfremt du har spørgsmål eller lignende - kan ligeledes fanges på mail her:

srn@zitcom.dk

Og selvfølgelig også telefon såfremt du ønsker det! 

http://zitcom.dk/about/vmware-setup/

Fra Marbella, Spanien
Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 23
Fra  Miracle Spain S.L. Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Du siger godt nok at du har besluttet dig for at gå Cloud vejen, men ikke hvorfor. Så med frygt for at genoptage en farlig diskussion, hvorfor cloud, og hvordan definerer du Cloudhosting? Personligt har jeg svært ved at se hvad både Cloud.dk og Zitcom gør som gør dem til "Cloud" udbydere fremfor bare "pushere" af virtualiserede maskiner.

Det der er vigtigt for mig i hos en cloududbyder er netop som Amazon har når vi snakker IaaS: flere lokationer og i de lokationer flere availability zoner så der kan opnås en større driftsstabilitet. Derudover er en anden bonus med de store spillere også at man har en hostingpartner der er klar hvis man skulle være så heldig at begynde at have latency problemer pga kunder i andre dele af verden. Derudover har jeg svært ved at finde ud af om de danske nævnte løsninger tilbyder dig at du uden besvær kan opskalere din kapacitet selv.

Nu skriver du godt nok specifikt IaaS, men hvis vi snakker udfra et skaleringssynspunkt er det ikke til at komme uden om PaaS det kan f.eks. være du får brug for CDN, Load balancing, så selvom du udelukkende har IaaS brillerne på nu ville jeg måske også skele lidt til hvad PaaS din kommende partner har på programmet.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)