Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Test af nyt Anti Fraud system - ekstra fordele for AMINO brugere

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 12. Jul 12
Indlæg ialt: 40
Fra  FraudID ApS Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tom, 

Det er faktisk en rigtig god ide. Den vil jeg med det samme vende med vores udviklerne. 

Jeg takker for ideen :-)

Kristian

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Stephansen:
Hvis en 3D forretning modtager et Visa eller MasterCard, hvor kortudstederen ikke tilbyder 3D, så er det ikke forretningen der hæfter selv om det viser sig, at være misbrug.

vs. 

Kristian Stephansen:
Så selv om forretningen er tilsluttet VbV/SecureCode, så risikerer de stadigt at tabe pengene, hvis en transaktion efterfølgende viser sig, at være misbrug.

Er det ikke lidt modstridende...?

Men igen er vi enige - 3D Secure reglerne er en jungle og man skal holde tungen lige i munden, når man tjekker på om en transaktion er gennemfør/forsøgt eller undtaget som 3D Secure. 

Generelt at alle "corporate cards" udstedt udenfor Europa alle skulle være undtaget 3D Secure, er ikke en regel vi kan genkende vi Visa/Mastercards regler. 

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Tilmeldt 12. Jul 12
Indlæg ialt: 40
Fra  FraudID ApS Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Pedersen:

Kristian Stephansen:
Hvis en 3D forretning modtager et Visa eller MasterCard, hvor kortudstederen ikke tilbyder 3D, så er det ikke forretningen der hæfter selv om det viser sig, at være misbrug.

vs. 

Kristian Stephansen:
Så selv om forretningen er tilsluttet VbV/SecureCode, så risikerer de stadigt at tabe pengene, hvis en transaktion efterfølgende viser sig, at være misbrug.

Er det ikke lidt modstridende...?

Men igen er vi enige - 3D Secure reglerne er en jungle og man skal holde tungen lige i munden, når man tjekker på om en transaktion er gennemfør/forsøgt eller undtaget som 3D Secure. 

Generelt at alle "corporate cards" udstedt udenfor Europa alle skulle være undtaget 3D Secure, er ikke en regel vi kan genkende vi Visa/Mastercards regler. 

Hej Thomas, 

Jo det er modstridende og det er jo netop det er der problemet ved, at Visa og MasterCard laver undtagelser med corporate/commercial cards. Det er noget rod med disse undtagelser, og det gør det rigtigt svært for forretningerne, at vide hvordan de skal forholde sig. 

Med hensyn til, hvilke kort der er omfattet af Visa og MasterCards regler, så skriver Swedbank i deres beskrivelse af 3D skriver at..... 

VISA: "Risikoreduktionen gælder dog ikke såkaldte "corporate cards" (for eksempel firmakort og indkøbskort), som er udstedt af kortudstedere udenfor Europa

MASTERCARD: "Risikoreduktionen gælder dog ikke såkaldte "commercial cards" (for eksempel firmakort og indkøbskort), som er udstedt af kortudstedere udenfor Europa

Teller skriver følgende.....

I følgende tilfælde kan Teller undlade at afregne til, eller tilbageføre Transaktioner fra Forretningen, selv om forretningen benytter 3D Secure

Betalingen er gennemført ved brug af Visa Commercial Cards udstedt udenfor Visa Europe Regionen

Betalingen er gennemført ved brug af MasterCard Commercial cards udstedt udenfor MasterCard EU Regionen.   

Euroline skriver det ikke så konkret

Diners Club-kort, nogle af MasterCards og Visas produkter samt visse ikke-europæiske kort understøtter i øjeblikket ikke 3D Secure.

Som sagt er det noget værre rod, og der er faktisk også andre undtagelser, men lad os holde os til kortene i denne omgang Wink

Hilsen

Kristian

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja og det er jo så indløsere og deres regler/fortolkninger vi snakker om her. Hvordan siger du så at I vil få disse ud fra BIN opslag...? For disse specifikke relger/opsætninger, tror jeg aldrig at I får en PSP til at vise overfor forretningerne eller dele med jer, da det simpelthen er for kompliceret.   

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Tilmeldt 12. Jul 12
Indlæg ialt: 40
Fra  FraudID ApS Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Pedersen:

Ja og det er jo så indløsere og deres regler/fortolkninger vi snakker om her. Hvordan siger du så at I vil få disse ud fra BIN opslag...? For disse specifikke relger/opsætninger, tror jeg aldrig at I får en PSP til at vise overfor forretningerne eller dele med jer, da det simpelthen er for kompliceret.   

Hej Thomas,

Jeg er helt enig i, at man skal passe på ikke at gøre tingene for komplicerede, da kortselskabernes regler er en jungle at hitte ud af. Hvis man har problemer med at sove, så kan Visa og MasterCards manualer anbefales, for noget af det er godt nok tung, tung læsning Smile

Så hvis vores BIN database returnerer, at der er benyttet et commercial/corporate kort udstedt udenfor EU, jamen så informerer vi om det.  Så ved forretningen at her er en ordre de skal passe ekstra på, også selv om de benytter 3D. Som sagt er det kke på alle BIN ranges vi har denne information, men databasen opdateres løbende så der kommer hele tiden flere og flere til. Vi har valgt at hvis vi har informationen, så er den vigtig at videregive til forretningen da det kan hjælpe dem til, at tage beslutningen om hvorvidt orden skal afsendes eller ej.

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 41
Fra  Sundberg Grafik Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kristian
Jeg læste lige om jeres nye FraudHunter, og tænkte i første omgang at det var en rigtig god ide for min webshop. Faktisk var jeg inde for at hente Beta-versionen, men da jeg så skulle indtaste faktureringsadresse, så droppede jeg ud igen. Kom i tvivl om, om jeg så allerede dér ville binde mig for noget Smile
Men jeg tænker på, om ikke kunderne, der vil snyde, allerede er et skridt foran? Som så mange andre shop-ejere, så har jeg igen oplevet at få trukket penge retur af Nets pga. en indsigelse. Årsagen er 3. mands misbrug. Men da jeg kontakter kunden som har bestilt varerne, så skriver personen “Jeg blev truet til at købe det og har ingen penge til at betale tilbage”...
Jamen så hjælper det jo ikke at man har tjekket navn, IP, m.m. Og Nets er iskolde, når der ikke findes et track and trace nummer. Pengene er tabt, selvom jeg sidder med en helt klar fornemmelse af, at dette er bedrageri. Så mange hælere er der trods alt ikke til 2 karamel-farvede hestehaler Wink
Tilmeldt 12. Jul 12
Indlæg ialt: 40
Fra  FraudID ApS Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sisley, 

Jeg har ændret faktureringsadresse til adresse på formularen, så der ikke er tvivl om at man ikke binder sig til noget Smile 

Med hensyn til den sag du omtaler, så skal jeg være sikker på at jeg forstår det korrekt. Er det en kunde som er blevet truet til at købe på sit eget kort, og som så efterfølgende har gjort indsigelse i banken og sagt at det er 3. mands misbrug?

Som du selv skriver lyder det lidt mærkeligt, at man skulle true nogen til at købe to hestehaler Hmm. Det lyder mere som et forsøg på kortholdermisbrug, hvor kunden så efterfølgende gør sig skyldig i bedrageri ved at gøre uretmæssig indsigelse mod transaktionen......VIGTIGT nu kender jeg jo ikke sagen, så det er ren spekulation fra min side!!!!

Hvis det er det der er situationen, så har du fuldstændig ret i at uanset hvilket overvågnings værktøj man bruger, så vil det komme til kort mod sådan en svindler. Der er absolut intet i transaktionen der indikerer at der skulle være noget galt, da alle informationer matcher. Det vi kan gøre i den type sager, er at hjælpe med at lave en politianmeldelse, så du i hvert fald ikke skal bruge tid på det.

Vi kommer med et produkt senere på året, som kan hjælpe med at validere identiteten på kunderne. Vi har store forventninger til det, og selv om det primært er udviklet til bekæmpelse af 3 mands misbrug, tror vi også det kan bruges mod kortholdermisbrug. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 41
Fra  Sundberg Grafik Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Kristian.

Jeg vil gå ind og teste jeres nye system - og håbe, at det måske kan forhindre en snyder eller to :)

Og ja, du har forstået sagen helt rigtigt, sidste krølle på historien er et svar jeg netop har modtaget fra Nets efter en modindsigelse. "Kunden fastholder misbrug" - og dermed er sagen lukket. Nu vil jeg så gå videre med en politianmeldelse, desværre har det jo nok heller ingen effekt. Vi shopejere må bare erkende (og leve med) at der er forholdsvis nemt spil for dem som vil snyde og bedrage, det har ihvertfald ingen konsekvenser.

 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)