Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster et partnerskab.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Harlev J.
Tilmeldt 24. Feb 11
Indlæg ialt: 19
Fra  www.nemfragt.dk Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude.

Jeg har en hjemmeside -nemfragt.dk, som tilbyder danskerne at spare en helvedes masse penge på fragt.

Jeg er ikke 100% færdig med siden endnu, men er det indenfor få dage. For et par dage siden fik jeg et seriøst opkald fra en god bekendt. Hende og hendes veninde vil gerne indgå i et partnerskab med mig om nemfragt.dk og vil skal eventuelt drøfte mulighederne for dette, på et senere tidspunkt. Min udmelding til hende før hendes henvendelse var, at jeg godt kunne være interesseret i et partnerskab, hvis vilkårene var gunstige.

Nemfragt.dk´s koncept er afklaret via forskellige analyser og der kan være ret mange penge i det. (Det ved hun selvfølgelig godt!) 

Mit spørgsmål til panelet er midlertid; Skal jeg bare gi 50% til dem og satse på de kan og vil levere, eller skal det koste dem noget at være med? De har begge erfaring med fragt fra tidligere og en del gode kontakter... Mere ved jeg ikke indtil nu.

 

Med venlig hilsen

Torben Evald.

Fra Horsens
Tilmeldt 16. Sep 10
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Toben, og tillykke med dit foretagende!

Jeg syntes du skal overveje, hvor "gunstigt" det er, at have de 2 andre partnere, og give hele 50% af firmaet, når de INTET har gjort for konceptet, de har ikke lagt de timer i det, som du har, derfor vil de i mine øjne, ikke være berettiget til 50% ejerskab af et firma, desuden skal du gøre op med dig selv, hvor meget firmaet på sigt kunne være værd, altså en "valuation"-værdifastsættelse, af firmaet.
Jeg syntes derimod, at du skulle foreligge dem forslaget om, at deres andel af virksomheden vil blive lavere i starten, og hvis de har kvalifikationerne, og evnerne, så kan de tildeles, eller købe flere procenter af firmaet.

Mit andet råd er, tag aldrig bekendte og venner ombord i et projekt, det kan skabe splid, og i værste fald, koste dig og din forretning mange penge, i dårlige beslutninger og tidsspilde.

Råd 3, tag partnere ind, der ikke minder om dig selv, og ligeledes har de samme kompetencer som dig, for så er i pludselig 3 om de samme beslutninger, men find derimod folk der kan gøre de ting du ikke ser som dine "plusser". Om dette må være markedsføring, Salg, administration o.lign.

Du skal huske på, at det er dig der sidder med magten, og ikke dem, de skal gøre sig FORTJENT til den andel de kunne tænkes at få.

Mvh
Jeppe

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan satse på, at de er erfaringen værd, og så lade dem komme på vognen gratis, og bruge deres erfaring som betaling. Eller du kan sige "Hvis du går 50/50 med indtægten, går vi også 50/50 med udgiften." Jeg har selv et projekt med en partner, hvor vi deler pengene 50/50 (der er bare ingen endnu, da det er meget nyt), men der er vi også gået ind 50/50 med pengene. Så står vi begge med lige mange fødder i vandet, og har lige meget at miste, hvis det skulle gå galt. :)

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Harlev J.
Tilmeldt 24. Feb 11
Indlæg ialt: 19
Fra  www.nemfragt.dk Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas.

Tak for dit hurtige svar.

-Ja jeg har også tænkt den tanke. Problemet er bare jeg ikke har midlerne til at finansiere mere på hjemmesiden, hvis jeg skulle dele udgiften med partneren. Kunne godt bruge pengene, til at gøre hjemmeside super skarp og gøre den til en pengemaskine. Det kræver jo PR og tilpasning, tilpasning og atter tilpasning løbende!!  Desuden har jeg brugt 3 år på at få konceptet til det, det er idag og billigt har det bestemt ikke været. Siden er ikke bare lige en forside og nogle undersider! ;)

Venligste hilsner.

Torben.

Fra Harlev J.
Tilmeldt 24. Feb 11
Indlæg ialt: 19
Fra  www.nemfragt.dk Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeppe.

 

Vil også lige takke for dit svar. Smile

Jeg vil helt klart bruge dine input!

 

Venligst

Torben.

Fra bergen, norge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke jeg ville give 50%. Det vil føre til at du mister all muulighed til at styre om dere skulde falde ud. Det findes også a- aksjer og b_aksjer der a aksjerne bestemmer mens b aksjene bare eier. Hvis du giver dem b_aksjer er det alligevel deg der bestemmer alt. De kan også begynde med en min dre aksjepost og ha option på større post dersom de skulde fortjene det.

Fra Harlev J.
Tilmeldt 24. Feb 11
Indlæg ialt: 19
Fra  www.nemfragt.dk Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Jeg skal kigge på det tak.

Mvh / Torben.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Det afhænger af den erfaring de har, for erfaring kan være forskellen på om dit projekt lykkedes.
Lav en samarbejdsoverenskomst som stiller krav til jer begge, aftal spillereglerne, økonomi og hvordan jeres veje skilles. Så er det bare at komme i gang.
Og er det de rigtige partner du får er det ikke de 50% det drejer sig om, det er mange gange godt med partner med forskellige kompetencer

Mvh
Dennis
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)