Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

må jeg bruge billedet?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Godaften AMINO''er.

 

Jeg er ved at lave forside til min webshop (har ikke andet at lave en fredag aften) og har fundet et billede fra et klip-art, som jeg godt kunne tænke mig at bruge.

 

Jeg har lige brugt tid på markedsføringsloven - særligt § 5 - og jeg er nu kommet i tvivl om jeg er på vej ud på overdrevet.

 

Er der nogle der ved om jeg må bruge billedet eller ej. Billedet kommer fra et svensk firma som har registreret varemærke. En del af produkterne fra firmaet er klikke-ark, så man eksempelvis kan lave sine egne kort-produktioner, små poser og andre nips. Det svarer vel lidt til at jeg køber et klistermærke i en boghandel, hvor firmaet er varemærkeregistreret. 

 

 

hilsener fra Bettina shop.brumleogbi.dk

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du har købt clip-art pakken et sted må der i dine betingelser stå hvad du må med billedet.

Hvis du er i tvivl kunne det jo være en mulighed at kontakte firmaet der står bag, det kan jo være du får lov.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anders.

 

Ingen betingelser - jeg har købt det i en helt almindelig butik, på et eller andet tidspunkt i mit liv, nu ligger det i skuffen og roder, og så lige med et fik jeg ideen "det billede kan jeg godt bruge".

hilsener fra Bettina shop.brumleogbi.dk

Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Bettina..
Du skal tænke på at du bruger billedet i forbindelse med markedsføring af din webshop så den går ikke. Selvom at du køber et klistermærke i en boghandel må du heller ikke bruge det motiv, foto eller illustration på din webshop. Måske skulle du kigge på www.istockphoto.com hvor du kan købe billige billeder og illustrationer eller www.sxc.hu/

Mange hilsner:/Thomas
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Thomas.

 

hmmm... okay, jeg er nok på vej ud på overdrevet.

Jeg synes bare § 5 lægger op til at jeg gerne må, men jeg læser selvfølgelig også juraen ud fra det svar jeg gerne vil have.

 

 

hilsener fra Bettina shop.brumleogbi.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)