Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regeringens Kick-Spark til virksomheder, Udflytning af Virksomheder

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der andre her der også jævnligt bliver chikaneret af småt begavede miljøtilsyns medarbejdere fra kommunerne?

der bl.a vil betemme, hvor man skal placere sine varer og emballage og køretøjer på virksomhedens grund.

Sund fornuft og samarbejdsvilje blandt nogle af disse folk er ikke eksisterende.

Jeg formoder det er et led i regeringens Kick-Spark politik for at få flere virksomheder til at flytte til udlandet.

At Danmark således går glip af exportindtægter og arbejdspladser , så langt tænker de vist ikke.

Jeg har export til det meste af europa og kun lidt salg i Danmmark og overvejer derfor at flytte aktiviteterne til et andet land med bedre erhvervsklima. 

Er der nogen der har et godt forslag?

Jeg overvejer bl.a Filippinerne, hvor sprog ikke er nogen hindring og transport mæssigt betyder det intet ved container transport.

Og det er ingen problem med at finde veluddannet personale der.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

NB-Import:

Jeg overvejer bl.a Filippinerne, hvor sprog ikke er nogen hindring og transport mæssigt betyder det intet ved container transport.

Godt land men vi har noget som hedder toldvæsnet herude :)

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja Tolvæsen har de de fleste steder, jeg har handlet med Filippinerne i mange år, Hvis man har den rette samarbrdspartner der og kender de rette folk skulle det ikke være noget problem.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

NB-Import:
Hvis man har den rette samarbrdspartner der og kender de rette folk skulle det ikke være noget problem.
Big Smile

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter har du erfaringer med tolvvæsenet i MLA?

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

NB-Import:
Peter har du erfaringer med tolvvæsenet i MLA?

Nej, ikke direkte, men jeg kender en anden Dansker som har. ScanGlobal her i Manila er ledet af en Dansker. Send mig en PM med din mail adresse og navn så skal jeg gerne sende det videre og så kan i jo selv tage den derfra.

Mvh

Peter

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:

NB-Import:
Peter har du erfaringer med tolvvæsenet i MLA?

Nej, ikke direkte, men jeg kender en anden Dansker som har. ScanGlobal her i Manila er ledet af en Dansker. Send mig en PM med din mail adresse og navn så skal jeg gerne sende det videre og så kan i jo selv tage den derfra.

Mvh

Peter



Jep, Klaus mindes jeg har rigtig godt styr på sine tropper derude . - Spørgsmålet er dog, om det er taktisk klogt at udsende fra Fillipinerne, hvis handlen er med Europa :-)  Vil påstå, at det kunne være mere fornuftigt, at placere et varelager i Østeuropa, dog uden at kende relevante faktorer. Tyskland er også interessant, men danske lagerarbejdere er i min optik blandt verdens bedste / fleksible. Priserne er dog også blandt de højeste - Så man skal vel gøre op med sig selv, hvilke ting som er relevante for ens varer. Plukfejl kan være fatalt for nogle produktgrupper.

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange virksomheder, der i øjeblikket overvejer udflytning på grund af regeringens Kick-Spark politik, Senest har Danfoss udtalt det hos DI.

Om det skal være Østeuropa eller Fjerneøsten er ikke afgørende da det drejer sig om engrossalg i Containerstørrelse, 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)