Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kære bogholdere og ikke-godkendte revisorer!

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3338
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

deltager også gerne :-)

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim villumsen,
Ikke helt. Godkendt revisor er en fællesbetegnelse for revisorer med en eksamen dvs. Hhv. Registreret og statsautoriserede. Betegnelsen er opstået i kølvandet på, at titlerne for megentligt bliver lagt sammen indenfor de kommende par år.

Statsautoriseret revisor - København

Fra Roskilde
Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cef

Cef:
Ikke helt. Godkendt revisor er en fællesbetegnelse for revisorer med en eksamen dvs. Hhv. Registreret og statsautoriserede. Betegnelsen er opstået i kølvandet på, at titlerne for megentligt bliver lagt sammen indenfor de kommende par år.

Du har sansynligvis ret i at der i fremtiden nok kun vil være en form for autoriserede/registreret revisorer, som uddannelsesreglerne er strikket sammen i fremtiden er der ikke meget fornuft i andet.

Men du kommer ikke uden om at titlen revisor ikke er en beskyttet titel, derfor vil betegnelsen godkendt ikke kunne stå alene, man kunne bruge f.eks. "stats godkendt" men i dag bruger man "stats autoriserede".

Korrekt det er ordkløveri, men jeg kender da nogle der kalder sig revisor uden at være hverken registreret eller autoriserede, og at give dem stemplet "ikke godkendt" tror jeg de ville blive kede ad.

Kim

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kim Villumsen:

Korrekt det er ordkløveri, men jeg kender da nogle der kalder sig revisor uden at være hverken registreret eller autoriserede, og at give dem stemplet "ikke godkendt" tror jeg de ville blive kede ad.

At give dem steplet ikke godkendte er nok også i overkanten Stick out tongue men de må bare ikke benytte titlen "godkendt revisor".

Revisorloven § 5.

https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=117632

Men lad os ikke køre Martins tråd af sporet.

____

Martin, jeg vil godt hjælpe med at udfylde spørgeskema. Jeg er dog ansat hos en godkendt revisor, så ved ikke om du kan bruge mit input.

 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Villumsen:

Hej Cef

Cef:
Ikke helt. Godkendt revisor er en fællesbetegnelse for revisorer med en eksamen dvs. Hhv. Registreret og statsautoriserede. Betegnelsen er opstået i kølvandet på, at titlerne for megentligt bliver lagt sammen indenfor de kommende par år.

Du har sansynligvis ret i at der i fremtiden nok kun vil være en form for autoriserede/registreret revisorer, som uddannelsesreglerne er strikket sammen i fremtiden er der ikke meget fornuft i andet.

Men du kommer ikke uden om at titlen revisor ikke er en beskyttet titel, derfor vil betegnelsen godkendt ikke kunne stå alene, man kunne bruge f.eks. "stats godkendt" men i dag bruger man "stats autoriserede".

Korrekt det er ordkløveri, men jeg kender da nogle der kalder sig revisor uden at være hverken registreret eller autoriserede, og at give dem stemplet "ikke godkendt" tror jeg de ville blive kede ad.

Kim

 

Som omtalt i ovenfor anførte henvisning til Revisorlovens § 5, er godkendt revisor en beskyttet titel på fod med hhv. registreret og statsautoriseret.

Den generelle betegnelse revisor er ikke beskyttet, nej - jeg er personligt heller ikke hverken godkendt, registreret eller statsautoriseret, men arbejder bare i et større statsautoriseret selskab.

Og så burde der ikke være behov for yderligere "hi-jack" af tråden :p

Statsautoriseret revisor - København

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 05:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Jeg deltager gerne. Jeg har 27 års erfaring med regnskab, økonomistyring og systemer. Derfor tror jeg på at jeg kan give dig uvurderlig feedback.

Mvh

Claus

clausmoeller2000@yahoo.com

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 07:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Sikke en aktivitet siden i går, hvor jeg sidst kiggede i tråden, og tusind tak til jer, som ønsker at deltage i undersøgelsen, og jer som allerede har deltaget. Jeg er virkelig glad, og håber jeg kan give noget tilbage til jer i fremtiden (evt. ved at give jer en stor rabat på det nye produkt).

I får alle en privat besked i løbet af dagen med detaljer om projektet, og spørgeskemaet.

Undersøgelsen består af i alt 23 spørgsmål, som skal besvares JA / NEJ / VED IKKE.

@ Kim Villumsen: Betegnelsen "ikke-godkendt" revisor er i denne tråd udelukkende anvendt for at specificere, at undersøgelsen ikke har registrerede og statsautoriserede revisorer som en del af målgruppen. Både Cef og Revisorblogger har i øvrigt kommenteret, hvorfor du ikke har ret omkring betegnelsen "godkendt revisor", så den behøver jeg ikke kommentere yderligere på.

 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)