Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ønsker gode råd vedrørende valg af virksomhedstype til firma, der handler med udlandet

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 25. Sep 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Jeg har bare et spørgsmål, som jeg faktisk ikke rigtigt kan få et svar på! :)

Jeg skal til at starte en lille virksomhed, og jeg har brug for et CVR-nr.

Grunden til dette er fordi at jeg skal købe produkterne i udlandet (EU), og de forskellige leverandørere som jeg har talt med kræver at jeg har et CVR-nr. Jeg har forklaret at jeg lige er ved at starte, og derfor har ikke et. Leverandøren vil hellere ikke udlevere prislister før de har et CVR. nr. 

Så spørgsmålet er så hvilken type virksomhed synes I jeg skal oprette (jeg er helt alene om dette), og selføgelig få et CVR-nr. Men med henblik på at virksomheden ikke tjener noget ind det første år, da dette er kun opstartsfasen. 

Jeg håber i kan hjælpe mig!

Tak på forhånd. 

Martin. 

Fra Odense S
Tilmeldt 2. Mar 12
Indlæg ialt: 18
Fra  Spur Con:Tra Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin...

Hvis du skal til at have et kæmpe varelager osv. så ville jeg oprette et aps... Men hvis det bare er for at få adgang til prislister så er en enkeltmands virksomhed mere end rigeligt...

mvh Casper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46552
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som at du skal ha et personligt selskab - CVR som du kan stifte via virk.dk

Du skal være 18 ellers er proceduren besværlig med forældrer ind over. Hvis du er i tvivl allerede her, så tror jeg det er risiko for dig, bare at tro du kan køre den via Amino, for der er masservis af links at hente ind - så mit råd kunne nemt være, at finde en der kan være lidt mentor eller en bogholder der har prøvet det her før, og kan hjælpe dig for relativt små penge i en opstart. Det kan du søge under amino freelancer

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Overskriften på dit indlæg siger intet om, hvad du har behov for svar på - det virker bare som råben, når man udelukkende benytter versaler.

Men for at forsøge at svar dig:

martinø1985:
Grunden til dette er fordi at jeg skal købe produkterne i udlandet (EU), og de forskellige leverandørere som jeg har talt med kræver at jeg har et CVR-nr. Jeg har forklaret at jeg lige er ved at starte, og derfor har ikke et. Leverandøren vil hellere ikke udlevere prislister før de har et CVR. nr. 

Det er helt normalt, at prislister ikke udleveres til private. Da handel kun sker med virksomheder - som du selv er inde på.

martinø1985:
Så spørgsmålet er så hvilken type virksomhed synes I jeg skal oprette (jeg er helt alene om dette), og selføgelig få et CVR-nr. Men med henblik på at virksomheden ikke tjener noget ind det første år, da dette er kun opstartsfasen. 


Hvis du har kontakt med nogle leverandører, så har du vel også en ide om, hvilken virksomhed du vil starte? Beklager, men jeg er bare forundret over hvad dit spørgsmål eksakt går på? Er det selskabsform eller hvad mener du?

Tilmeldt 25. Sep 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper,

Tusind tak for hjælpen! Det var da bare fantastisk, hvordan du kunne svare så pænt og kort.

Fortæl mig lige en ting til behøver jeg at rapportere tilbage til det offentlig hvis jeg ikke tjener nogle? 

Det er fordi at jeg først gerne vil se om man overhovedet kan tjene på det?

Og det er en lille virksomhed, ikke noget stort der kræver varelager osv. Jeg er over 18.

Tak på forhånd. 

Tilmeldt 25. Sep 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er der ikke penge i budgettet til. Men tak for hjælpen. God aften. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46552
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Sep 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

jamen jeg taler ikke om et positivt eller negativt resultat men om et neutralt!

Jeg skal CVR for at indikere til leverandørerne at jeg er seriøs, og vil gerne se deres prislister for at evaluere om der overhovedet er profit i det jeg vil foretage mig. Tak på forhånd. 

Tilmeldt 25. Sep 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg skal hellere ikke momsregistreres, kun have selve CVR.nr. 

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er det samme.

Du får et CVR nummer ved at momsregistrerer dig!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)