Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget må man opkræve i rykkergebyr til kunde i Kenya?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Bryld:
Der er heldigvis kun en mindre prøveordre, så der er ingen salgskontrakt.
Selvfølgelig er det vigtigere at få pengene hjem, men jeg skal nok lave en formel rykker inden jeg går til inkasso

Du burde nok overveje, om inkasso er vejen frem ved et beskedent tilgodehavende i Kenya, uden salgskontrakt - hvad vil du gøre hvis din kunde bliver fornærmet og bestrider din fordring?

Min erfaring med forretningssamarbejdspartnere syd for alperne og vest for USA er at tålmodighed bliver belønnet - ofte med penge og nye ordrer. Drop tanken om rykkergebyrer - de virker som en provokation, der forhaler processen.

Overvej at stifte bekendskab med begrebet "African time" og få en bedre fornemmelse af hvem du handler med.

Michael

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Henrik Bryld:
Du har nok ret i at det måske ender med at jeg må afskrive forsendelsen, men jeg mener at jeg bliver nød til at sende rykker og kører inkasso før jeg kan lave afskrivning.

Så gør det hvis du har det bedst med det, men overvej det kraftigt, for det koster både tid og penge at sende rykkere, køre inkasso osv. Det er kedelige lærepenge, men faktum er at der findes rigtig mange bedragere der konstant sender mails til virksomheder hvor de beder om vareprøver, tilbud oma. 

Jeg får konstant sådanne mails, fra asien, afrika og mange andre steder. Det er desværre spam og de eneste de er ude på er at snyde dig.

Det er SKI** irriterende og ærgerligt at det er sket for dig. Helt sikkert.

Men igen er mit bedste råd at komme hurtigst muligt videre med dit liv og din forretning. JEg er sikker på at din tid og energi kan bruges meget mere fornuftigt end at bekymre dig mere om en betaling som du aldrig får.

Hilsen Morten

Nu er det ikke sedan at jeg sender varer til alle som sender spam mails.
Jeg mødte vedkommende i februar i år ved GSMA i Barcelona, hvor vi boede under samme tag.

Jeg har ikke tænkt mig at bruge en masse energi på sagen, men den skal naturligvis følges op.

Mobiltelefoner til ældre - stort udvalg af enkle mobiltelefoner. Klaptelefoner med store taster og smartphone til ældre.

Fastnettelefoner med store taster og ekstra høj lyd.

hjælpemidler for kommunikation og selvstændighed

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tambou.dk:
Overvej at stifte bekendskab med begrebet "African time"

Jeg sendte varerene i maj, så jeg mener nok at jeg har været meget tålmodig.

Mobiltelefoner til ældre - stort udvalg af enkle mobiltelefoner. Klaptelefoner med store taster og smartphone til ældre.

Fastnettelefoner med store taster og ekstra høj lyd.

hjælpemidler for kommunikation og selvstændighed

Tilmeldt 11. Jul 11
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Undskyld. Det er ufatteligt dumt at sende varer for ca. 30.000 kroner til Kenya...........

Følg søgemaskineoptimering fra denne gut

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Bryld:
Jeg sendte varerene i maj, så jeg mener nok at jeg har været meget tålmodig.

 

Efter nordeuropæiske forhold - ja

Efter afrikanske forhold - nej

http://en.wikipedia.org/wiki/African_time

Send en mail engang imellem i en venlig tone. Prøv at få en afdragsordning etableret. Når der er gået et par år er pengene definitivt tabt, men det er for tidligt at afskrive dem allerede.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan (sikkert) ikke køre inkasso i Kenya. Det man man i visse lande, som nok inden for EU. Du kan heller ikke køre inkasso i Thailand. Muligvis kan man i visse tilfælde, men så skal du stævne vedkommende lokalt. Måske ender det med, at du taber, hvis vedkommende hævder, at der ikke er en betalingsaftale, og henviser til et eller andet.

Hilsen, Robert

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Bryld:
Nu er det ikke sedan at jeg sender varer til alle som sender spam mails.
Jeg mødte vedkommende i februar i år ved GSMA i Barcelona, hvor vi boede under samme tag.

Jeg har ikke tænkt mig at bruge en masse energi på sagen, men den skal naturligvis følges op.

Jeg skulle til at skrive at du er en klovn, men ok efter den kommentar kan jeg nok godt forstå at hvis man har boet under samme tag med nogen, som man har mødt på messe, jamen så stoler man selvfølgelig til en vis grad på vedkommende.

Men hvis jeg kender afrikanske selskaber godt nok, får du ikke noget godt ud af rykker. Den slags folk er mere til personalrelations, end businessrelations. Skriv i stedet i en venlig tone at du virkelig skal bruge pengene, osv, og om i ikke kan finde ud af noget osv.... Jeg ved godt det ikke er det man har mest lyst til at gøre, når personen har taget røven på dig, men det er eneste mulighed du har. Glem alt om inkasso, rettergang, rykker osv. Forsøg med de personlige relationer og håb på det bedste.

Held og lykke

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Sådan et eller andet i retning af (men på engelsk):

Kære X,

Jeg har rykket for betaling flere gang, men du har ikke reageret.

Der er tale om mange penge for mig, så jeg håber, at vi kan finde en god løsning og fortsætte vort venskab.

Du må sige til, hvis du af en eller anden årsag ikke kan betale lige nu, og så må vi tage den derfra. Du kan fx starte med at betale et mindre beløb.

Hilsen, X

Hvis hun vil snyde, så er der intet at gøre, men en venlig tone åbner mange døre.

Hilsen, Robert

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Robert Kronberg:

Sådan et eller andet i retning af (men på engelsk):

Kære X,

Jeg har rykket for betaling flere gang, men du har ikke reageret.

Der er tale om mange penge for mig, så jeg håber, at vi kan finde en god løsning og fortsætte vort venskab.

Du må sige til, hvis du af en eller anden årsag ikke kan betale lige nu, og så må vi tage den derfra. Du kan fx starte med at betale et mindre beløb.

Hilsen, X

Hvis hun vil snyde, så er der intet at gøre, men en venlig tone åbner mange døre.

Hilsen, Robert

Lige nøjagtig

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Bryld:

Jeg har ikke tænkt mig at bruge en masse energi på sagen, men den skal naturligvis følges op.

Uden at jeg i øvrigt kan forholde mig til sagen, så vil jeg lige spørge....

Hvor mange måneders el. års løn er EUR 4000,- i Afrika? Jeg mener at have læst noget om, at mange ofte arbejder for 1 USD om dagen, hvilket i så fald vil sige, at EUR 4000,- er mere end 10 års løn for en alm. arbejder.

Er ovenstående korrekt antaget?

Omkring dit spørgsmål i tråden, så kender jeg desværre ikke til reglerne omkring rykkere og gebyrer i Afrika.

 

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)