Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

retur, ombytning af varer, reklamationsret :-(

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Aug 12
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Aminoer

Jeg har glædet mig rigtig meget til at starte min egen  webshop op. Jeg vil gerne sælge tøj, sko og accessoires, og fik udarbejdet min forreningsplan mv. 

Men har også lige kommet i tanke om kunders ret til retur og ombytning af varer og reklamation , og hele projektet virker uoverskueligt lige nu. Er ved at opgive projektet, fordi føler at det bliver "hårdt". 

Får I mange returvarer, ombytninger og reklamation af tøj og sko??

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Èn ting er helt sikkert. Du MÅ IKKE lade uoverskueligheden fjerne din glæde om at starte dit projekt op. Det er HELT sikkert.

Faktisk er der ikke megen hokus pokus i det der med returret og ombytningsret, men forstår dog din frustration omkring emnet.

De produkter du sælger er relativ lette at håndtere, hvis de skulle ske at komme retur.

Kunden har som grundregel, ALTID 14 dages fuld returret fra de har modtaget varen med posten. Kunden kan her vælge, om produktet skal ombyttes, eller om de vil have pengene tilbage.

Du kan frit tilbyde den ekstra service, om kunden skal have længere ombytnings- og/eller returret. Det er helt op til dig, men der SKAL være 14 dage iflg. dansk lovgivning.

Reklamation er noget helt andet. Kunden har ALTID 2 års reklamationsret fra købsdatoen. Går en vare i stykker, kan kunden sende det retur med en anmodning om reparation eller ombytning af varen (kunden har IKKE ret til at få pengene retur). Det er dig som afgøre, om produktet skal repareres. Hvis det fx er et par bukser til 500,- og lynlåsen går i stykker, så skal du tænke på, om det kan svare sig at reparere, eller om du bare skal ombytte den for kunden.  Det kan dog komme helt an på, hvordan dine leverandøraftaler er, og hvad deres politik er mht. returret på de produkter som du køber af dem. Men tænkt altid på, hvad der er bedst for kunden, og hvor meget arbejde du vil gøre for et par bukser til 500 kr.

Jeg vil dog råd dig til at tage det med returret og ombytningsret stille og roligt. Det er faktisk ikke noget man skal tænke så meget over, før man får noget retur - og så tage hånd om det der.
Jeg synes du skal springe ud i det, og tage et skridt ad gangen.

--------------------------------

Til jer andre. Hvis der er noget i ovenstående, som jeg har glemt, så skriv endelig en kommentar til det :D 

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Risskov
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 25
Fra  FranchiseHub Skrevet kl. 04:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders har fint beskrevet reglerne for returret og reklamation så jeg vil egentlig bare tilslutte mig Anders og sige du ikke må lade dig slå ud.

Når du sælger et produkt/ydelse så er der altid mulighed for reklamation og det er ligemeget om det er tøj, webløsninger eller pølser fra en pølsevogn. Det er dog kun godt du kom til at tænke på det nu så du kan få indarbejdet i din forretningsplan hvordan du vil håndtere evt. returvarer. Uden at have real erfaring med at sælge tøj, sko og accessoires online så tror jeg at vejen frem er at du får sat det i system og en hel klar proces for hvordan returvarer håndteres.

Det kunne være spændende at høre fra nogle der driver en egentlig webshop med ovenstående og høre hvor omfattende de oplever returvarer er samt hvordan de håndtere dem. Men lad dig ikke slå ud!! :-)

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 05:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja du må op på hesten igen Big Smile

Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Via e-mærket kan der faktisk være meget god hjælp at hente.
For at få et overblik over alt det juridiske, der kan du med fordel hente deres gratis juraguide, som giver et rigtig godt overblik.

http://www.emaerket.dk/for-medlemmer/gratis-juraguide.aspx

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)