Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af hostel/vandrehjem i udlandet.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg render rundt og drømmer om, at starte et vandrehjem op. Har rejst i sammenlagt et års tid rundt omkring i Europa, og tillige arbejdet sammenlagt 2 mdr. på vandrehjem i Sydeuropa. Jeg har gjort mig en masse indtryk og snakket med mange af de andre gæster, og sågar ejeren af et vandrehjem. så jeg ved hvilke elementer et godt vandrehjem består af.

Der er mange big-business folk der tror, at vandrehjem skal afspejle store 5-stjernede hoteller, som efterhånden en del af vandrehjemmene i de Europæiske storbyer prøver, og derfor køber eller lejer en kæmpe bygning, og starter et allerede dødt projekt. - Man skal ikke blande vandrehjem- og hotel-forretning sammen. Fordi en kold. 5-stjernet, topmoderne, hvid og firkantet (og meget dyr) atmosfære er bare ikke det, som vandrehjemsgæster vil.

Et vandrehjem er et sted for backpackere, som vil have det hyggeligt, i en imødekommende og nærmest hjemlig atmosfære (som kan skabes billigt, hvis man tænker sig lidt om). - Men alt skal tilgengæld virke gnidningsfrit. Lige fra wi-fi signalet/computerne, til en altid ikke fyldt skraldespand.

Jeg har snakket med så mange, og det er den udbredte holdning, at et vandrehjem ikke skal/må ligne et hotel. Men nærmere et stort hjem med masser af senge. De fleste bliver meget skuffet, når de kommer til de store vandrehjem, som isolerer gæsterne fra hinanden i en kynisk atmosfære, hvor der hverken er fællesarealer eller køkken.

Jeg ved hvordan det meste af forretningen drives. Jeg er selv ret ung (26), og jeg kender dermed kravene og forudsætningerne for hvad de unge gæster sætter pris på. Det er helt klart et partyhostel jeg drømmer om, at starte. Da det for det første er de sjoveste mennesker man møder der, og for det andet er mere profitabelt. - Folk gider ikke kedelige vandrehjem.

Der er ikke så meget i det, når det først kører. Har selv haft både nat - og dagvagter på vandrehjem af gennemsnitlige størrelser. Og det er ret afslappet arbejde. - Ejerne kommer meget sjældent forbi, og de lader til, at være meget afstressede mennesker. - Et vandrehjem er jo for det meste af tiden "Self-service", så gør man det bekvemmeligt for gæsterne at selvbetjene,

Mit problem er, at jeg ikke rigtig har mere end 5000 kr. månedligt, som jeg kan undvære. Så tænker på, om nogen herinde ved, om det er muligt at finde en sponsor, og nogen som måske kan forklare mig hvad et "sponsorship" som regel består af. - Dvs. Hvor mange procenter kræver en sponsor som udgangspunkt for at sponsorere en forretning, uden anden indblanding end den økonomiske, osv?

Det er nemt at drive et vandrehjem med omkring 50-70 senge. Lettere end folk tror. Med den rigtige indretning, så kan det, det rigtige sted, gå hen og blive ret profitabelt, ydermere hvis man holder ekspansion in mente. (Det ved jeg af andres erfaringer). Jeg kender mange kneb til at gøre forretningen billigere at drive, end de fleste kunne forestille sig.

Jeg kunne starte den forretning på 1-2 mdr. alene, blot jeg havde pengene. - Man behøver ikke engang en hjemmeside, (selvom det kan virke lidt mere professionelt, at have) da hostelworld osv. er perfekte for den slags.

Og hvad gør man for at komme til tops på ratingen på div. sider? - Det har jeg også en løsning på. Men den, blandt mange andre gode idéer, gemmer jeg for nu,

Med andre ord. - Jeg kan tjene procenter til dig, imod, at du i det lange løb lader mig opkøbe vandrehjemmet med min egen profit.

Med venlig Hilsen. 

Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Glemte at nævne, at det selvfølgelig er en sæsonpræget forretning. Men 100% sæsonpræget er den ikke. De rette steder er der ca. 50-60% af højsæsonen, i lavsæsonen. Men i tilfældet af en død tid uden for sæsonen, så er der gode indtjeningsmuligheder. Næsten alle vandrehjem er proppet som sommeren i Europa. - Og hvem siger, at det overhovedet behøver at være i Europa?

Et lille hurtigt indblik i en daglig indtjening på et alm. vandrehjem med 60 senge:

16 euro pr. seng. pr nat i gns. - Fuldt booket, som de mere eller mindre altid er, vil give daglig indtægt på 960 euro. Ganget med 30 er det 28.800 euro om måneden. Eller rundt regnet 18,000 efter skat (I sydeuropa) - Lad os sætte den højt og sige, at der er 7.000 euro i udgifter månedligt for husleje mv. - Det giver et månedligt overskud på 11.000 euro. Eller ca. 82.000 kr. - Det er så ikke hele året, at det er sådan. Men tager man langt sydpå i Europa, så er der godt knald på, selv i vintermånederne. så måske 30.000 kr. i overskud i vintermånederne, og lad os være softplayers og sige 60.000 kr. i sommermånederne, som tæller 4 måneder dernede (Backpackere er ikke så ferie og sæsonbetonet, som charterturister)

Så et simpelt regnskab:

4 x 60.000 = 240.000

8 x 30.000 = 240.000

240.000 + 240.000 = 480.000 kr.  årligt efter skat, udgifter mv. - Og så ER man på den sikre side. Det er meget lavt sat.

Og dertil kan man arrangere ture 3-4 gange ugenligt, med tilmeldingsgebyrer på 5-10 euro pr- person. Man kan lave pubcrawls og tjene penge der, man kan få en alkoholbevilling, og sælge alkohol i en evt. bar. - The sky is the limit! :-)

 

Fra Århus
Tilmeldt 20. Aug 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

... hej Jaimen... hvor langt mon du er nået med dit vandrehjem/hostel?... KlausE

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 06:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jaimen,

Jeg kan se at dit indlæg er lidt gammelt, så inden jeg kommer med en kæmpe smøre så fortæl mig lige om din idé stadig er aktuel for dig?

Tilmeldt 15. Dec 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil meget gerne høre hvad du har at sige om emnet. 

Tak

Andre

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)