Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sparring, partnerskab, idedrøftelser mv. Beskyttelse?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Sep 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

 

Jeg har i lang tid gået med en rigtig god ide!

Helt overordnet er der tale om en hjemmeside til "søgning", og altså ikke salg.

Ideen er forholdsvis simpel (brugerfladen i hvert fald), men der er uden tvivl et behov/efterspørgsel efter netop denne side.

Mit problem består i, at jeg har kontakt med nogle programmeringskyndige, som jeg ikke kender. Derfor er jeg i tvivl om hvor meget jeg kan fortælle dem, ift. at ideen er unik.

Der er garanteret mange af jer aminoer der tit støder på samme problem. Hvordan sikre i jer, at andre ikke løber med jeres ideer i opstartsfasen?

Fra Svendborg
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 313
Fra  Rockz Jewelry Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror "desværre", at det gælder om, at komme frem med sin ide, og fortælle de rigtige personer om sin ide, hvilket selvfølgelig godt kan være farligt. Hvis ideeen ikke bliver delt med andre, bliver det hvertfald meget svært, at få den til, at blive til noget. 

Udover det, tror jeg, at det er utroligt svært, at lave en søgemaskine, der skal kunne konkurrere med google, osv. 

- Men jeg glæder mig til, at du modbeviser mig! :) 

Mvh. Gustav - Ha' en go' dag  

Vil du hæve konverteringen på din webshop? Jeg opsætter Facebook remarketing kampagner til nogle af Danmarks skarpeste priser! Send mig en besked og få et godt tilbud.

Tilmeldt 28. Sep 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar :o)

Jeg vil netop gerne dele med andre - men jeg vil være sikker på at de ikke selv realisere ideen.

 

Der er ikke tale om en søgemaskine i "google" forstand :o) Noget helt andet (ikke viden/links man søger efter), men det var blot for at give jer en lille indsigt.

 

Fra Odense S
Tilmeldt 2. Mar 12
Indlæg ialt: 18
Fra  Spur Con:Tra Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Madstar

Kan bestemt godt sætte mig ind i din problem stilling...

Men hvis du skal videre med din ide er du nødt til at stole på andre mennesker... Har ladet mig fortælle at man kan få lavet et juridisk dokument hos en advokat som kan beskytte din ide... når du præsentere den for andre... jeg ved ikke om dette er sandt... Men det var da værd at undersøge medmindre at du sætter dig for at stole på dem du har kontakt til...

Hvis du mangler en at sparre med så smid mig en pm... så skal jeg lege sort hat...

Mvh Casper

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

CasperSpur:

Har ladet mig fortælle at man kan få lavet et juridisk dokument hos en advokat som kan beskytte din ide

Tror du tænker på en NDA - Non disclosure agreement.

Generelt tror jeg det er bedre at komme ud med sin idé til så mange som muligt, du har generelt ikke noget at frygte... Tror der er mere end en klog mand jeg har hørt sige at en succesfuld "startup" er 10% idé og 90% hårdt arbejde...

For at få omsat idéen til noget af værdi skal du først arbejde hårdt med den, så idéen i sig selv skal du ikke være så bange for at der er nogen der løber med

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)