Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg gøre for at starte en virksomhed?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Sep 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude. Jeg vil gerne lave et firma, hvor jeg laver Hairextensions. Jeg vil rigtig gerne vide Hvad jeg skal gøre for at starte en virksomhed? Og hvordan man så gør når man har virksomhed? Med skat, fradrag, moms og aaaalt det der (-: mvh

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at kigge på hjemmesiden startvaekst.dk, der kan du få svar på mange af dine spørgsmål.

SEO tilbydes. Eks. på reference: Nem og hurtig inkasso med inkasso service online.

Tilmeldt 29. Sep 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen. Men synes ikke rigtig der står så meget om skat osv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

ring til kommunen og hør om de har iværksætter kurser med skat inden for den nærmeste tid, de arbejder ofte også sammen med nabokommuner. At få forklaring på alt om skat og moms her, ville forudsætte en bog om emnet, det er ret stort.

Basalt set skal du, hvis du venter at o,msætte for over 50.000 kr på 12 lbd måneder, oprette CVR på virk.dk  og derefter skal du følge bogføringsloven her f.eks http://www.bdo.dk/Private%20Virksomheder/revision-og-regnskab/it-revision/Documents/Bogf%C3%B8ringsloven_oktober_2011_nyt_layout2011.pdf

(regner du med under 50.000 kan du undlade virksomhed og moms men kun hvis du ikke regner med at nå de 50 t på 12 lbd måneder, ellers vil det koste dig og så fakturerer du bare uden moms og skatter af resultatet som person)

Du vil så skulle ha udvidet selvangivelse hvor du ifylder en del af tallene fra regnskabet og basalt set betaler du så skat af dine indtægter minus dine udgifter = dit resultat i virksomheden (ud over hvad du måtte ha af personlig skat og fradrag osv)

Moms betaler du ved at alt du sælger er belagt med moms = salgsmoms, og det du køber som er 100% firmarelateret er belagt med købsmoms. Du tager så salgsmoms minus købsmoms og betaler forskellen/får retur - hvert kvartal

Hvis du vil starte virksomhed, så søg kurser og anden rådgivning i det basale, så du kommer rigtigt igang, ellers vil du løbe panden mod muren i mange spørgsmål

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tea,
I mit firma har vi udarbejdet en fin lille guide på ca. 45 sider som omhandler alle begynder spørgsmål omkring skat, moms osv. Hvis det har interesse så smid mig en privat besked med din mail, så smider jeg den i din retning :)
Mvh christian

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 29. Sep 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for svaret - det er nok meget rart med nogen kurser evt. ((-;

Tilmeldt 29. Sep 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Cef. Jo tak du må da meget gerne sende det til mig? På mail, eller pr post?

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du smider en privat besked med din mail adresse kan du få den der :)

Statsautoriseret revisor - København

Fra Risskov
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 25
Fra  FranchiseHub Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Gør dig selv den tjeneste at udarbejde den berømte forretningsplan. Det er både en stor hjælpe til dig selv at få hævet alle de tanker du måttet have om din kommende forretning ned på skrift og i en egentlig plan for hvordan det hele skal løbe rundt. Derudover vil det også være noget der vil blive efterspurgt hos banker eller samarbejdspartner, hvis du evt. skal bruge finansiering eller lign.

Du kan finde en skabelon her: http://www.startvaekst.dk/forretningsplan

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa teaskat

Hvor i landet bor du? Hvis det er i Kbh, så tjek Kbh.s Erhvervsservice, som har diverse kurser. Ellers holder SKAT løbende nogle arrangementer. Jeg er også med i et netværk i Kbh hvor der er flere dygtige folk som der også kan spørges til råds (et amino/facebook netværk, som mødes den første onsdag i hver måned https://www.facebook.com/groups/ivkbh/ ).

Hvis det ikke er i Kbh, så surf lidt, bl.a. på Amino under Events. Der er rigtig ofte nogle arrangementer om "hvordan man starter som selvstændig". Kunne man i øvrigt forestille sig at i samarbejder - Jer der arbejder med hairextensions og lign. (i mine øjne burde i jo lave et netværk sammen)

Dbh. Martin

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)