Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sende til inkasso

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 12. Jun 12
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, som skylder mig et mindre beløb og som nu sender en faktura til mig som jeg ikke kan acceptere.

Forløbet er i hovedtræk således: Jeg sender en faktura til X som ikke betaler fakturaen. Jeg rykker på mail og beder dem indbetale det skyldige straks. Jeg modtager stadig ikke pengene. X har nu et behov for at få udført noget arbejde således at deres hostingpartner kan komme videre med noget af deres arbejde. Vi aftaler så at X skal overføre 50% af det skyldige, og når deres hostingpartner sender en mail til X og mig, vil X sende resten af pengene til mig.

X overfører nu de første 50%

Jeg udfører det aftalte arbejde.

Hostingpartner bekræfter at arbejde er udført.

X overfører så ikke de sidste 50%

Jeg beder dem nu overføre og får som svar sendt en faktura sendt i hovedet, indeholdende noget arbejde som hostingpartneren har udført og som X mener jeg er skyld i. Jeg har skrevet tilbage at den faktura ikke accepteres.

Hvad ville i gøre i min situation ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er svært at indgå i en sådan sag da vi hverken sidder med papierne og kan se hvilken korspondance som er blevet skrevet.

Kom du som klient op til den advokat jeg arbejder for vil vi heller ikke kunne rådgive dig uden at se billagene, så kan du ikke scanne dem ind og så smide dem ind som et billede... så får du jo det bedste svar 

Fra Risskov
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 25
Fra  FranchiseHub Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Puha, jeg ville nok gennemgå alt skriftlig korrespondance med X for at tjekke hvad der på skrift er en egentlig aftale på. Hvis jeg vurdere at det står klokke klart hvad aftalen var så ville jeg forelægge dette for X og forsøge at nå til enighed på egenhånd. Dog vil jeg ikke lade X trække det i langdrag og er X ikke samarbejdsvillig eller kommer med nogle krav som jeg syntes er urimelige vil jeg søge professionel hjælp hos en jurist.

I og med at X har sendt dig en faktura retur tyder det på at X ikke acceptere det skyldige beløb og så ville jeg om alle omstændigheder tage kontakt til de professionelle.

Tilmeldt 12. Jun 12
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg prøver lige at samle korrespondancen.

Det skal lige siges at X faktisk ikke sendte mig en faktura, men videresendte den faktura han havde fået fra hostingpartneren. han skrev så at hvis jeg havde udført noget arbejde anderledes, kunne hostingpartneren have lavet det på y antal timer og bad mig komme med en løsning på dette.

Uanset er det vel to seperate sager eller?

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor stort et beløb er der tale om? 4, 5 eller 6 cifre?

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 12. Jun 12
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

det drejer sig om ca. 8500 kr.

 

 

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det arbejde du lavede, krævede det arbejde af hostingen?

Jeg mener, laver du et script, som går i selvsving, er det nok din skyld.

Laver du tilgengæld noget arbejde, som kræver et cronjob, og dette skal sættes op af hostingfirmaet, som kunne have været lavet som et job som blev kørt når næste besøgene kom ind på siden, kan han ikke forvente at du ikke laver det som cronjob.

Så præcist hvad skulle du lave for ham?

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Tilmeldt 12. Jun 12
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har gennem 3 år hosted en applikation for X, nu ønskede X så en anden hostingpartner.

den nye hostingpartner skriver nu en faktura på det arbejde der blev udført i forbindelse med flytningen. den faktura tror jeg er lidt større end X havde ventet. Den nye hostingpartner har sagt til X, at hvis jeg havde valgt at hoste applikationen på en anden måde, altså gennem de seneste 3 år, så ville de kunne have foretaget flytningen på kortere tid. Det prøver X nu at udnytte til at blive fri for at betale deres udestående.

 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 11. Dec 11
Indlæg ialt: 49
Fra  Unicom Nordic Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kort for at klargøre tingene:

Det er jo nemt at sige "hvis du havde gjort sådan og sådan ville det være nemmere" men den går jo ikke, hvis jeg skal have en håndværker til at flytte noget en anden har lavet, er det muligt han siger "hvis der havde været færre skruer i ville det være nemmere" men det vedrører jo ikke ham som har lavet det før.

Din kunde har brugt det i 3 år og som det lyder ikke været utilfreds før nu, altså har det du har lavet virket. Den faktura han ikke vil betale fuldt ud formoder jeg drejer sig om et abonnement, den ydelse er jo leveret, så kan han ikke undslå sig den.

Diskussionen om det er dig eller ham som skal dække omkostningen til flytningen er jo nem, han vælger at flytte sine ting, det er for egen regning, at den nye udbyder bruger mere tid end forventet er jo bare ærgerligt.

Kort, så skal du sende den til inkasso snarest, med mindre der er noget som ikke er kommet frem. :)

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Den faktura, vil han aldrig vinde i en retssag.

At hans gamle hostingfirma havde et setup på deres servere og det nye et andet setup, er et mellemværenderne imellem ham som kunde og hans nye hostingfirma.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)