Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte virksomhed op som udlåner penge - hvordan?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Nov 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Efter som jeg har en sum penge jeg gerne vil have lidt bedre renter af har jeg overvejet at starte virksomhed op som penge udlåner til private, små lån med en årlig rente på fx 20%.

Hvad kræver det at starte op, hvis man ikke ønsker rki registeret personer kan man så få adgang til rki register?

vh. Simon B.
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

RKI/Experian lever bl.a. af deres abonnenter, der via deres medlemskab kan gå ind og tjekke en potentiel kunde. Når man er kunde hos dem, må man også true sine ikke-betalende kunder med at indberette dem til RKI. Du vil nok kunne få mere at vide her på deres side:

http://www.experian.dk/produkter/rki.html

Men bankerne er jo ved at blive meget mere villige til at låne penge ud, kan man læse flere steder. Og den slags transaktioner er jo forbundet med en ikke uvæsentlig risiko, så du bør nok have både dit regnskabsmæssige og juridiske bagland i orden, før du kaster dig ud i udlån af større summer.

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :



Hejsa

Ville meget gerne være med her
Håber nogen kan hjælpe, hvad skal men og hvordan kommer men i gang med det her?? . Hvad kræver det ??

Har også tænkt på spdan noget?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Bak:
jeg overvejet at starte virksomhed op som penge udlåner til private, små lån med en årlig rente på fx 20%.

 

Mig bekendt kræver det Finanstilsynets tilldelse til at lave en udlånsvirksomhed.

 

 

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)