Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor vigtig er uddannelse?

Side 6 ud af 6 (54 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Den samme tanke har jeg selv haft mange gange. Personligt er det med side på skolebænke ikke mig, men jeg må også erkende, at havde jeg ikke bidt tænderne sammen, så vill jeg være ringere stillet idag. Selv om måske har svært ved at finde relevansen i mange af de fag man har, så er der alligevel indimellem små guldkorn, som kommer drysende gratis til en.

Det kan man godt have en tendens til at overse, når man har overbevist sig selv om at alt sammen er urelevant.

Jeg synes du skulle bide tænderne sammen og i det mindste gennemføre HTX. Derefter ville jeg mene du kunne overveje om du skal virksomheden chancen.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

SkandiSoftware:

Hvis du mener årene på HTX er givet godt ud i forhold til det sociale, så er jeg enig. 

Men i undervisningen/linjerne savnede jeg noget mere. HTX er meget generel og ikke så specifik som universitetet. I sverige har de mange flere valg mht. gymnasiet hvilket man burde se som eksempel på hvordan danmark kan gøre det bedere.

Nu har jeg ikke selv gået på HTX, men på det almene gymnasium, og der synes jeg da helt bestemt at jeg lærte ting jeg har kunnet bruge. Men du har ret i, at det er først senere på universitetet at det rykker, indenfor netop de fag du nu har valgt. Lærte nærmest intet omkring datalogi på gymnasiet, udover det jeg lærte mig selv. Men jeg har fået andre "kundskaber" som jeg kan bruge i andre sammenhænge.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Hvis du vil tage handsken op, og du har talentet, så lad vær med at nøjes med en webintegrator eller datamatikker uddannelse. Så gå hele vejen og nup en Civil Ing., Cand. It eller Datalog, her vil du få så meget teoritisk viden, kombineret med dine praktiske skills, vil sætte dig istand til at lave eller lede super fede projekter.

Jeg har altid forstillet mig at jeg ville tage en kandidat i it (Cand.it), men jeg tvivler bare på om jeg kan komme så langt. Ikke at jeg ikke er dygtig nok eller ikke vil, men det danske skolesystem har gjort mig ualmindelig skoletræt.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hr. Hedam:

Jeg har altid forstillet mig at jeg ville tage en kandidat i it (Cand.it), men jeg tvivler bare på om jeg kan komme så langt. Ikke at jeg ikke er dygtig nok eller ikke vil, men det danske skolesystem har gjort mig ualmindelig skoletræt.

Det er derfor man tager et sabbatår :-) Jeg var også sygt skoletræt i slutningen af gymnasiet, og generelt smadret efter at have været en "stræber" i 1½ år (startede første omkring 2.g ;-))

Et sabbatår var lige hvad jeg havde brug for - det var der hvor jeg arbejdede som programmør hele året - med undtagelse af 10 dages ferie i udlandet.

Side 6 ud af 6 (54 indlæg)