Jeg blev for kort tid siden bekræftet i google's overlegende teknologi. Jeg læste pudsigt nok en artikel på simonsiger.dk som hed "smartguy udnytter google adwords like a boss", den omhandler smartguy's brug af cookies, som jeg nok må indrømme er smart. Hvad jeg dog blev mere forundret over, var en annonce som var inde på simonsiger.dk, stemplet til artiklen.
Da Simon skulle give et eksempel på hvordan smartguy udnyttede adwords, vedlage han et screenshot af en smartguy annonce. Den ægte annonce var selvfølgelig en smartguy annonce. Men det spændende var at smartguy viste præcis de samme produkter, som billedet viste.
Dvs. at google simpelhen har kunne analysere billedet i artiklen og har kunne konstatere at smartguy har haft de samme produkter at kunne fremvise, og derefter vise dem
Det kan godt være at det ikke var noget nyt for jer, men det var det godt nok for mig :-)
Det kunne ikke tænkes at smartguy bare reelt bruger de billeder i deres annoncer og skribenten af artiklen derfor selv har sakset dem, og dermed ser det ud som om de er de samme?
Det kunne ikke tænkes at smartguy bare reelt bruger de billeder i deres annoncer og skribenten af artiklen derfor selv har sakset dem, og dermed ser det ud som om de er de samme?
Jeg tvivler:-) det er jo google adsense vi snakker om, og der tror jeg ikke man har disse muligheder:-)