Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af børnehjem i Kenya

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Dec 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

En afrikansk samarbejdspartner og jeg kunne godt tænke os at starte et børnehjem op i Kenya.

Vi har regnet ud, at opstart vil koste mellem 40 og 50 tusinde.

Men da meningen er, at jeg selv skal arbejde paa børnehjemmet, kan jeg ikke smide penge til de maanedlige udgifter (mad, husleje og div.).

Pengene skal jo komme et eller andet sted fra. Den kenyanske regering giver ikke tilskud til børnehjem.

Jeg ved, at man kan soege fonde mv., men ikke penge til opstart osv. Den maanedlige udgift løber maks. op i en 10.000 kr. (maks!)

DERFOR: Kender i til nogle fonde, legater eller andre tilskud, man kunne benytte sig af i opstartsfasen. Har selv ledt, men forgæves.

En anden mulighed, jeg har overvejet, er, at kontakte legetoejsforretninger, babytoejsforretninger osv., for at hoere, om de evt. ville donere maanedligt mod noget foto-materiale der viser, hvad pengene gaar til. Paa den maade, ville de jo faa en fantastisk reklame til f.eks. nyhedsbreve mv.

Ved i, om det ville være en mulighed, om vi i saa fald skulle betale skat (dansk/kenyansk) og om det fradragsberettiget for sponsor?

Det har virkelig været svært at finde nyttigt materiale til saadan et projekt, saa haaber virkelig, at i kan hjaelpe.

Varme hilsner her fra Kenya.

Oscar Ramsing.

Tilmeldt 27. Jul 12
Indlæg ialt: 379
Fra  Dansk Linkbuilding Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvor i Kenya bor du

Jeg kan maske hjalpe dig

Tilmeldt 23. Dec 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Har sendt dig en sms. Har ikke mulighed for at ringe pt. men senere paa dagen ville vaere super! :)

Tilmeldt 23. Dec 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Taenkte at det maaske var meget relevant under "Socialt Ansvar, CSR, Corporate Social Responsability" (Kaert barn har mange navne).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Oscar, se det lyder virkelig meningsfuldt!!

Jeg kan desværre ikke selv være behjælpelig med nogen information om det du efterspørger, men måske jeg kan pege dig i retningen af nogen som kan.

Jeg ved der er et dansk ægtepar, Leif og Susanne Madsen i Nakuru, som selv har startet børnehjem dernede for mange år siden, og deres involvering i sådanne ting til stadighed ekspanderer. Deres organisation hedder New Life Africa International - ville da være fedt at kunne rådspørge nogle danskere som står med hænderne på pulsen. Held og lykke

Mvh Mr_chill 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil faktisk rigtig gerne i kontakt med dig eller hvem der måske kan hjælpe

Har en datter der ligenu er i kenya som på et børnhjem - børnhjemmet er meget fattigt og uden fast sponsor, hvilket gøre at hun meget gerne vil hjælpe på forskellige måder. Jeg tænkte om du måske var i besidddelse af nogel oplysninger og kontakter på det område som du vil dele? Vi ved ikke rigtigt hvad vi skal gribe og gøre i

Majbritt

Tilmeldt 27. Jul 12
Indlæg ialt: 379
Fra  Dansk Linkbuilding Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvor i Kenya er  din Datter

Lars

Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

35 km fra Nairobi på et børnehjem der hedder young life

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)