Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på elance.com -arbejde

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Så fik jeg igen behov for at trække på jeres viden.

Jeg har udført noget arbejde over elance.com, men er nu kommet i tvivl om hvordan jeg forholder mig omkring moms på arbejdet. Jeg kan så vidt jeg kan se ikke opkræve moms af mit arbejde, så hvad gør jeg med bogføringen?

Virksomheden jeg har lavet en opgave for er dansk, men betalingen og faktureringen kommer til at foregå over elance.com's system. Er det så okay at der ikke er moms på arbejdet? Eller skal jeg bogføre moms ud af det beløb som jeg fakturerer kunden?

Håber i forstår mit problem og nogen har et godt bud.

/ Jimmy 

Skal du på café eller bar? Kig forbi dinBarguide.dk først!

Fra Kolding
Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Bump :) - håber ikke det er mod reglerne!?

Skal du på café eller bar? Kig forbi dinBarguide.dk først!

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy Rygaard:

Virksomheden jeg har lavet en opgave for er dansk, men betalingen og faktureringen kommer til at foregå over elance.com's system. Er det så okay at der ikke er moms på arbejdet? Eller skal jeg bogføre moms ud af det beløb som jeg fakturerer kunden?

Du skal selvfølgelig opkræve moms, og det er ikke en gyldig "undskyldning", at systemet ikke kan håndtere moms.

Mit forslag er, at du via elance.com afregner beløbet inkl. moms, og så fremsender en alm. faktura til kunden, hvorpå du specificerer momsen. Såfremt du ikke fremsender en faktura med moms specificeret, så vil din kunde ikke kunne fradrage momsen, men du vil stadig skulle betale den.

Brug derfor ikke elance.com som dit fakturasystem, men som et ordre- og betalingssystem.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy Rygaard:
Jeg kan så vidt jeg kan se ikke opkræve moms af mit arbejde, så hvad gør jeg med bogføringen?

Elance har en udemærket faq for hvordan moms håndteres. Moms i relation til Danmark er et af de områder som understøttes af elance. Har du udfyldt dine settings med dine momsinformationer?

/Henrik

Tilmeldt 22. Oct 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hei Jimmy,

Elance lanserte i forrige uke en funksjonalitet for frilansere i Europa, Australia og Canada til å fakturere sine kunder med moms (VAT). Moms skal i all hovedsak benyttes når frilanser og kunde er i samme land, men det er selvfølgelig unntak for dette. 

Se mer på http://help.elance.com/entries/21999497-how-do-i-use-vat-on-elance

Mvh

Kjetil,

Elance

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)