Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Helsedrik ide?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 8. Mar 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 06:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg er pt bosidende  på Bali hvor jeg i weekenden smagte den mest fantastiske hjemmelavede drik på en Rawfood cafe. Da jeg snakkede godt med ejeren sagde han, at den var utroligt nem dog lidt tidskrævende at lave og fortalte om alle dens gode egenskaber.

Da jeg kom hjem googlede jeg den lidt for sjov, men blev overrasket over hvor mange fantastiske studier der er lavet omkring dens sunde virkning. I Tyskland har en læge brugt den i forbindelse med kræftbehandlinger og I lande hvor folk regelmæssigt drikker et par glas om dagen er der påvist færre tilfælde af kræft, højere levealder, forbedret immunforsvar, sundere hud og hår etc...

Jeg har ikke kunne finde nogen som forhandler den i DK og tænker, at en særdeles velsmagende frisk MEGET sund drik, det er da en bestseller hvis det kan lavet som et hipt koncept og får det i Irma, smarte cafe'er og helsebutikker? Jeg er spændt på hvad I synes om ideen?

Det kan produceres billigt, men for mig er det en kæmpe nød at knække hvordan jeg uden en kæmpe investering rent faktisk får smidt det hele på flasker. Det med at få det markedsført og lavet salgsaftaler tænker jeg ikke er et uoverskueligt problem. Men nogle forslag til at løse første problem? Kunne man evt lave en aftale med et bryggeri, Arla eller noget andet?

Jessie

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 07:39
Hvor mange stjerner giver du? :

en helsedrik der smager godt - den var ny.

Jeg aner ikke noget om at starte sådan en virksomhed, men jeg vil lige påpege at hvis der ikke findes videnskabelig bevis for de ting du nævner må du ikke bruge det som salgs argument.altså sige 'det hjælper mod/forebygger kræft', 'det giver længere levetid' og 'du får bedere immunforsvar, hår og hud'. Tilføj et "muligvis" det rette sted i sætningerne og så skulle det være okay. og at en læge bruger det er ikke videnskabelig bevis.

Ellers held og lykke med det.

Tilmeldt 8. Mar 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 07:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for den bemærkning :)

Jeg læste et sted, at der var lavet videnskabelige studier omkring dens virkning, så jeg vil lige dobbelttjekke det for en sikkerhedsskyld. Der er nogle som producerer "drikken" i kapselform, der er derimod ikke noget videnskabeligt belæg for deres virkning.

Ja, jeg var også noget overrasket over at den brunlige væske smagte fantastisk, lidt sødt/syrligt med blid brus. Synes selv det lyder som næste sommers bestseller.

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

FrahmogHelligsøe:
Ja, jeg var også noget overrasket over at den brunlige væske smagte fantastisk, lidt sødt/syrligt med blid brus. Synes selv det lyder som næste sommers bestseller.

Er du sikker på at de ikke bare var en hjemmelavet cola? :P

Tilmeldt 8. Mar 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

:) Jeg er meget sikker på at det ikke er hjemmelavet cola.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

FrahmogHelligsøe:
Jeg læste et sted, at der var lavet videnskabelige studier omkring dens virkning, så jeg vil lige dobbelttjekke det for en sikkerhedsskyld.

Lige meget om der er bevis for, at drikken har de påståede virkninger, (hvilket i sig selv er meget svært at dokumentere) så må du i Danmark ikke reklamere med det, med mindre du får drikken registreret som naturlægemiddel eller medicin - og det er en længere og forholdsvis dyr proces.

Du kan læse lidt om ernærings- og sundhedsanprisninger her: http://www.altomkost.dk/Kosttilskud/ernaerings-_og_sundhedsanprisning_af_kosttilskud/ernaerings-_og_sundhedsanprisning_af_kosttilskud.htm

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 122
Fra  CIBIS - Fødevarerådgivning Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som Allan korrekt siger, så er der meget stramme regler for sundhedsanprisning. Desuden er der pr 2011 kommet gebyr på kosttilskud, som hurtigt bliver en dyr affære. 

http://www.foedevarestyrelsen.dk/foedevarer/ernaering/kosttilskud/Sider/forside.aspx

http://www.foedevarestyrelsen.dk/SiteCollectionDocuments/25_PDF_word_filer%20til%20download/07kontor/kosttilskud/Sp%C3%B8rgsm%C3%A5l%20svar%20p%C3%A5%20fvst%20dk%20om%20Ny%20betalingsordning%20fra%202011%20til%20finansiering%20af%20styrket%20kontrol%20med%20kosttilskude.pdf

MVH Kristina 

Tilmeldt 8. Mar 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene :) Jeg vil kigge nærmere på det. Det var nu ikke planen at det skulle markedsføres som kostskud, men man må godt skrive at studier indikerer positiv virkning og det er rigeligt fint.

Jeg er mere interesseret i nogle holdninger til ideen, samt ideer til hvordan man rent faktisk får projektet søsat som jeg også skriver i spørgsmålet.

Håber nogle kan hjælpe.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan vel lave extraktet nede på bali og så kan det sendes til danmark hvor det bliver fortyndet med vand.

Og hold dig langt fra sundhedanspisninger og isär releteret til kræft
Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg arbejder i et Fitnesscenter og mener helt bestemt der er potentiale for den slags. Der er jo et stort salg af protein, energi og vitamindrikke. 

Der er ikke grænser for, hvad folk hopper på! Jeg vil klart hellere købe en velsmagende frugt/helsekombination, fremfor en neongrøn drik med bunker af koffein og et par sølle vitaminstrøg.

Go for it :)

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)