Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil du være med i et iværksætter team?

Side 4 ud af 5 (43 indlæg)
Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars
Tak for dit indlæg. Fedt. Det lyder spændende. 

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er økonok og kan være med til at få baglandet på plads fra starten af.

Har været med i rigtig mange opstarter både i DK og udlandet så jeg har stor erfaring med hvad man typisk laver af fejl.

Det er tit at man siger sådan noget kan vente og så pludselig er der bare for meget rod.

Skriv hvis det har interesse.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob:
For mig lyder det nu som en delvis mentor/delvis investor idé! Måske noget med at søge på folk som søger mentorer og se hvem der har svaret.

Jeg har fulgt med i din debat med Thor og Jesper f.eks. De er jo sådanne typer - men jeg så at det nok ikke skal være dem.

Hej Jacob - og igen Ronni

Jeg kan se, at mit navn er kommet med i dette indlæg, og vil lige komme med et kort statement - for Jacob, du har nemlig helt ret! 

Jeg synes Ronni har gang i en fantastisk idé - dog tror jeg at debatten tog en lidt forkert drejning i en tidligere tråd. Jeg tror at Thor og Jeg ikke kunne finde helt rundt i Ronni's præcise idéer og tanker med teamet. Det skal derfor indsnævres mere. Jeg stiller gerne op i et professionelt mentornetværk, hvor vi kan rådgive virksomheder - synes det kunne være super spændende - men jeg vil dog arbejde med seriøse mentorer og seriøse virksomheder. Ronni snakkede bare om medejerskab af de firmaer, der skulle rådgives, og her er meget store krav til et team og kompetencer og ikke noget man "bare" lige gør. Ligeledes skal et mentorteam fungere korrekt og tror ikke på idéen om at trække alle med ind fra gaden. 

Jeg siger derfor gerne ja tak til en plads i en seriøs mentorforening - tror dette kunne blive spændende. Men er ikke med i en "venturevirksomhed", der ikke vil lave exit´s. 

Jeg glæder mig derfor også til at se, hvad alt udvikler sig til. Der er allerede fremkommet nogle spændende profiler i denne tråd

Og mine kompetencer er at vækst, investorfinansiering og generel forretningsudvikling.  

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Att: Claus
Det lyder spændende.
Hvor er du fra? og hvor gammel er du?
Fortæl lidt mere.

Att: Jesper
Jeg er med på i synes det er en god idé med netværket og venture delen.

Jeg vil ikke nøjes med at oprette en netværk. Det skal være et lille uniks team, som hjælper hinanden og heraf også investerer i andre iværksættere ved netop at få del af virksomheden mod at være mentorer og hjælpe til. MEN MEN MEN. Jeg ønsker ikke at det skal fungere som traditionel Venture Fond. 
Der skal nødvendigvis ikke være en exit og incitamentet for at hjælpe skal ikke være at sælge virksomheden og lave et exit efter x antal år!
Ikke alle virksomheder skal opkøbes eller sælges og det virker som om du kun har fokus på dette.
Der er ikke noget forkert i din holdning. Den passer til et alm. venture selskab men det er jo ikke det jeg ønsker Jesper. 

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

@Ronni:

Jeg er fuldstændig med på hvad du vil og hvad du søger osv. 100 %.

Jeg er dog ikke der endnu. Jeg er 22 år og studerer HA Almen på CBS. Jeg er utrolig god til at se hvad mennesker kan og sætte dem i de rigtige konstellationer eller bruge dem - derfor er jeg igang med at networke så meget som jeg kan og jeg er ved at opbygge mit netværk.
Siddeløbende har jeg gang i et projekt og jeg ved at jeg vil starte flere. Derfor kunne det være interessant for mig med en sådan gruppe, da jeg måske kunne komme ind under jeres vinger i form af både investor og mentor delen.
Vi kan selvfølgelig også snakke, at i kan oplære mig, det er en anden historie. Det har jeg ikke fornemmenlsen af at du er interesseret i, da jeg som skrevet før, er med på hvor du vil hen og hvad din idé er, den er jeg med på :).

@Jesper:

Som til Ronni vil jeg også sige at jeg forstår hvad du kan/vil. Jeg så f.eks. dit indlæg til Heidi i en anden tråd hvor du er indeover mentoring. Med din baggrund i investering, er jeg ikke i tvivl om, at du ikke vil være med i en venture virksomhed som ikke laver exits! Den er jeg med på. Vi er fuldstændige enige om at Ronni har en rigtig god idé og at du ikke passer lige i det team (måske hvis der kan rettes i grundidéen, men den debat har i haft, den vil jeg ikke komme ind på). Jeg synes helt bestemt at en mentor gruppe også ville være super idé!!
Hvis jeg forstår dig korrekt, ville du gerne være med i et "rigtig" venture selskab eller en mentorordning? Det har du jo også al mulig baggrund for - du gør jo allerede begge dele! :) Kan godt være det er "stating the obvious" - men det er bare mine iagttagelser. Ret mig endelig :).

Fortsat god aften til jer begge!
Jakob 

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni Larsen:
Att: Claus
Det lyder spændende.
Hvor er du fra? og hvor gammel er du?
Fortæl lidt mere.

Det meste står i min profil. Bor i København. 

Har været drivkraft i opstarter på alle kontinenter på nær sydamerika og antarktis.

Jeg synes selv jeg har meget at kunne bidrage med.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jakob:
Hvis jeg forstår dig korrekt, ville du gerne være med i et "rigtig" venture selskab eller en mentorordning?

Hej Jacob,

Fokus, fokus:)

Fokus for mig er vigtigt og altafgørende, hvis jeg skal involvere mig i et projekt. (Hellere en fugl i hånden end 10 på taget) Når man indtræder i et ejerskab af en virksomhed, følger der i mine øjne et stort ansvar med. Herunder skal man som ejer også planlægge sin egen strategi med sin "investering" i virksomheden. Jeg mener derfor man skal vælge enten eller!

Jeg tror ikke på et lille team kan skabe en succesfuld portefølje af virksomheder, og bare lade den vokse, uden at det vil begynde at halte på et tidspunkt. Og så bliver det useriøst! Derfor er man nød til at lade nogle komme ud for at lade andre komme ind. Der er derfor nød til at være en exitstrategi i sådan et projekt, hvis man vil sidde som medejer af en voksende portefølje af virksomheder. 

Såfremt man ikke ønsker at arbejde med exits, så skal der laves en strategi om en max antal porteføljevirksomheder, hvor man så udvikler en slags konglomerat. 

Ronni må derfor fremkomme med en klar beskrivelse af, hvad han ønsker, før jeg kan være - eller skal være med! 

Jeg har således intet i mod at investere min tid i en ny konglomerat uden exits, blot strategien er planlagt. Jeg vil dog ikke sidde i et "ventureselskab" der ønsker at investere i tonsvis af virksomheder, for ikke at have strategi om at komme af med dem. Her er stor forskel. 

Min vurdering er således 3 muligheder for succes:

1.) Et professionelt mentorteam, der udelukkende rådgiver ved opstart og frem til go to market - og ikke har ejerandele! Når iværksætteren kan selv, siger vi tak for nu! (Det er også sådan jeg arbejder som mentor nu) 

2.) Et professionelt netværk, der hjælper mod ejerandele. Vi hjælper med at udvikle til succes og en god egenkapital og aftaler et planlagt exit. (Faktisk en idé jeg selv er ved at udvikle gennem et andet projekt) 

3.) Et professionelt netværk, der har en klar investeringsstrategi og vil skabe en virksomhedsgruppe omkring denne. Der investeres i en lille bølge af virksomheder og disse langtidsudvikles. (Det kan være 3 - 5 stk.)

I alle 3 muligheder kan holdes et skarpt fokus inden for en planlagt strategi. Blander man dem sammen, tror jeg ikke på væsentlig succes, men blot en lunken kop the.

Jeg tror Ronni skal arbejde mod enten mulighed 1. eller 3.  

Konklusion og svar på dit spørgsmål: Hr. Møller er gerne med, bare der arbejdes professionelt og strategisk efter en aftalt handlingsplanBig Smile 

(Ovenstående er naturligvis kun min holdning og min forudsætning for et sådant samarbejde. Bliver konstellationen en anden og er jeg ikke med, så ønsker jeg dælme god vind alligevel) Big Smile 

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Hr. Møller!

JesperMoeller:
Herunder skal man som ejer også planlægge sin egen strategi med sin "investering" i virksomheden. Jeg mener derfor man skal vælge enten eller!


Lige præcis min pointe med mentorordning ELLER venture :) - du præcisere det selv, så det vil jeg ikke komme ind på.

JesperMoeller:

1.) Et professionelt mentorteam, der udelukkende rådgiver ved opstart og frem til go to market - og ikke har ejerandele! Når iværksætteren kan selv, siger vi tak for nu! (Det er også sådan jeg arbejder som mentor nu) 

2.) Et professionelt netværk, der hjælper mod ejerandele. Vi hjælper med at udvikle til succes og en god egenkapital og aftaler et planlagt exit. (Faktisk en idé jeg selv er ved at udvikle gennem et andet projekt) 

3.) Et professionelt netværk, der har en klar investeringsstrategi og vil skabe en virksomhedsgruppe omkring denne. Der investeres i en lille bølge af virksomheder og disse langtidsudvikles. (Det kan være 3 - 5 stk.)



Her er noget du kan bruge og tage stilling til, hvis du vil benytte Hr. Møller, Ronni.

Spændende måde du arbejder på Møller! Jeg forstår :) (og vil gerne følge med i dit projekt? - men det skal denne tråd selvfølgelig ikke handle om)

Herefter vil jeg give tråden tilbage til folk som kan byde ind med andre kompetencer, så Ronni kan få sit team!

/Jakob

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ronni Larsen:
der er en masse spændende iværksættere der vil joine

 

Så skulle du kigge ud til Lautrup-Parken i Ballerup   Der sidder iværksættere som har GRATIS KONTOR, KAFFE & PRINTER Yestil rådighed (og kantine til en´ 20,-)

Jeg er her næsten dagligt og fedt at mærke en iværksætter som Miracles har stillet 650 m2 gratis kontor til rådighed for iværksættere...

https://www.facebook.com/denmoerkegang 

Vi er flere som benytter hinanden forretninger på kryds og tværs, og  jeg søger selv en strategisk partner til fysiske produkter.

 

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael: Er Geekhouse i Ballerup kun for dem bor i Ballerup eller er alle velkommen ?

Side 4 ud af 5 (43 indlæg)