Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg udbyde escrow-betaling?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg går lidt med tanken om at starte en hjemmeside, hvor man kan sælge ting, som DBA.

Køberens (og sælgerens) sikkerhed skal være i fokus, og derfor kunne jeg godt tænke mig, at udbyde en escrow-lignende betalingsmetode.

Det vil sige, at køberen betaler til MIG, og når jeg har modtaget pengene, får sælger besked på, at de kan sende varen. Når køber så har modtaget varen, går de ind på hjemmesiden og markerer varen som modtaget, og derefter udbetaler jeg beløbet til sælger.

Det vil altså sige, at køberens penge er i sikkerhed hos mig som mellemled, indtil de har modtaget varen. Ligeledes er sælger sikker på at få hans betaling.

Selvfølgelig skal sælge sender med Track&Trace for at kunne bevise at de har sendt pakken, så køber ikke kan snyde med, at de ikke har modtaget den. Ligeledes skal pengene automatisk blive udbetalt til sælger, hvis køber ikke har svaret efter 30 dage.

Jeg vil trække 5% af prisen der bliver udbetalt til sælger. Således at sælger de noget til 100kr, så vil de få udbetalt 95kr.

Er der noget juridisk man skal have styr på her? Og hvordan fungerer det med regnskab etc.? På forhånd tak! :)

Ung iværksætter! Smile

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 40
Fra  NemBankBox.dk Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Er allerede gået videre med idéen :) For synes selv man mangler dette til en billig pris, men jeg er ikke så grådig, så det bliver kun 1,5%.

Hilsen

Nembankbox.dk

Betal for en serviceydelse til nogle du IKKE kender? Brug nembankbox.dk

Fra Vissenbjerg
Tilmeldt 16. Nov 12
Indlæg ialt: 41
Fra  nemEDI Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjah, det kræver jo i hvert fald at du er så tilpas troværdig at køber og sælger stoler på DIG, når de nu ikke stoler på hinanden.......

nemEDI leverer billige EDI løsninger til store og små virksomheder

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)