Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsikringsselskab - kan jeg slippe udenom?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg lavede en aftale med et forsikring selskab da jeg flyttede virksomheden ud fra det private. Jeg var fint tilfreds og fine priser. Jeg tænkte ikke over at aftalen ville løbe i 5 år. Jeg havde derudover ikke tænkt over at de på et tidspunkt ville kræve alarm.

Jeg har nu flyttet lager igen, og forhøjet forsikringsværdien. De kræver alarm og det er et meget højt forsikrings niveau de kræver, i forhold til alle andre virksomheder af samme størrelse osv. Der kommer så en sikrings konsulent ud, og han lyder rimelig ligeglad, og det virker til, at han vil kræve det ene og det andet, og det kan hurtig løbe op i et anlæg til mange mange penge.

Mit spørgsmål er så om jeg kan slippe udenom. Kan jeg opsige min forsikring på baggrund af, at de ikke først har nævnt noget om, at der ville blive krævet alarm på et tidspunkt, da min nuværende aftale ikke indeholder dette?

Jeg har oprettet et A/S til firmet, hvor alt drift skal køre over pr 1. januar 2013.

Mit nuværende cvr nummer vil blive lukket ned pr. 1. januar 2013, som aftalen med forsikringsselskabet står i. Kan jeg så kræve at forsikringsaftalen ophører, og de må sende et nyt tilbud?

Jeg er egentlig tilfreds med mit forsikrings selskab, men jeg kan ikke forstå at jeg pludselig bliver bundet på at opfylde deres krav til alarm, og jeg ikke har mulighed for at hente andre tilbud ind?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalt ophæves en forsikring altid ved en firmalukning helt automatisk. jeg kan ikke tro de vil gå ind med krav når du lukker dit CVR

Derudover kan de naturligvis ikke stille krav til dig, som koster penge (i alle fald ud over småører), ud over det som står i din police om evt. reguleringer, og er der nyt krav om en dyr alarm, kan de ikke stille det, uden at give dig mulighed for at skifte forsikring.

Der er mange uvildige forsikringsrådgivere - men de koster jo - derudover har en del revisionsselskaber rådgivning - ex Deloitte mig bekendt, og endeligt kan en advokat hurtigt og givet meget billigt sige, om de kan fastholde dig, når de stiller helt nye krav - om ex alarm

Lad dem ikke køre med dig

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar, det hjalp rigtig meget. Når jeg læser om tyveri i betingelserne, står der en masse med at sikringsniveauet skal stå i policen. Men har som sagt ikke haft det tidligere, så der står intet.

Så må tage en snak med ham imorgen, og hvis vi ikke kan få det ned i et rimelig niveau, må jeg jo til at kigge efter nyt forsikringsselskab.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)