Jeg lavede en aftale med et forsikring selskab da jeg flyttede virksomheden ud fra det private. Jeg var fint tilfreds og fine priser. Jeg tænkte ikke over at aftalen ville løbe i 5 år. Jeg havde derudover ikke tænkt over at de på et tidspunkt ville kræve alarm. Jeg har nu flyttet lager igen, og forhøjet forsikringsværdien. De kræver alarm og det er et meget højt forsikrings niveau de kræver, i forhold til alle andre virksomheder af samme størrelse osv. Der kommer så en sikrings konsulent ud, og han lyder rimelig ligeglad, og det virker til, at han vil kræve det ene og det andet, og det kan hurtig løbe op i et anlæg til mange mange penge. Mit spørgsmål er så om jeg kan slippe udenom. Kan jeg opsige min forsikring på baggrund af, at de ikke først har nævnt noget om, at der ville blive krævet alarm på et tidspunkt, da min nuværende aftale ikke indeholder dette? Jeg har oprettet et A/S til firmet, hvor alt drift skal køre over pr 1. januar 2013. Mit nuværende cvr nummer vil blive lukket ned pr. 1. januar 2013, som aftalen med forsikringsselskabet står i. Kan jeg så kræve at forsikringsaftalen ophører, og de må sende et nyt tilbud? |
Normalt ophæves en forsikring altid ved en firmalukning helt automatisk. jeg kan ikke tro de vil gå ind med krav når du lukker dit CVR.
Derudover kan de naturligvis ikke stille krav til dig, som koster penge (i alle fald ud over småører), ud over det som står i din police om evt. reguleringer, og er der nyt krav om en dyr alarm, kan de ikke stille det, uden at give dig mulighed for at skifte forsikring.
Der er mange uvildige forsikringsrådgivere - men de koster jo - derudover har en del revisionsselskaber rådgivning - ex Deloitte mig bekendt, og endeligt kan en advokat hurtigt og givet meget billigt sige, om de kan fastholde dig, når de stiller helt nye krav - om ex alarm
Lad dem ikke køre med dig
vh