Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms !

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har lige fået oprettet et Cvr nummer, der står noget med at jeg skal betale købs moms for vare jeg køber, altså hvert kvartal så tænkte jeg på er det den moms man betaler hvis man køber en vare for over 80,- fra et andet land end eu ? Og når man er moms og import registreret skal man så betale momsen på pakker før man modtager pakken eller er det, det man betaler for hvert kvartal ? Og jeg har hørt noget med at man får de penge man har betalt for momsen tilbage gør man det ? Og hvornår gør man det ??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46540
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Der står NOGET MED gør det jo svært at vide hvad der står, men

Du betaler moms af ting du køber i DK og skal lægge moms på alt du sælger i DK (og i visse enkelte fald til udlandet, hvis det er til brug i DK)

Det skal du indberette hvert kvartal - købsmoms og salgsmoms og du skal betale det som salgsmoms overstiger købsmoms (og får ellers tilbage)

Erhvervelsesmoms fra EU må du læse om her: http://www.startvaekst.dk/moms-ved-handel-i-eu 

Det er ikke moms der koster, men statistik, men det skal indberettes korrekt som angivet i linket

Hvis du iøvrigt importerer fra uden for EU, som du skriver, som CVR med videreslag forøje, så skal du jo derudover være importregistreret for at det er lovligt.

Helt generelt vil jeg sige, at bare skaffe CVR og importere fra uden for EU og sælge løs, uden først at få fat i reglerne for import, moms og indfortoldning - og regnskab måske i det hele taget, kan skabe vanskeligheder for dig, så du må søge en masse information eller en der vil holde lidt i hånden i begyndelsen

god vind vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 10
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Du kan sende mig en mail eller give mig et kald så hjælper vi dig med at lave det

Michael

Mvh Michael

29 86 53 71
www.arh.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)