Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Endelig fik jeg idéen, men så!!!!....

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kort introduktion: For et par måneder siden lavede jeg opslag herinde, hvor jeg desperat forsøgte, at få svar på et relativt simpelt spørgsmål: "Ny i iværksætteri, hvad skal jeg lave/begynde med?". Jeg er efterfølgende gået lidt i tænkeboks og snakket lidt frem og tilbage med min bror, som er lidt mere inde i Amino og iværksætteri generelt, end jeg selv, og er nu kommet frem til en mulig begyndelse. Men nu er jeg -mange forskellige bandeord- igen på bar bund, ser du:

Jeg tænkte, at jeg ville forsøge mig med en lille webshop, da jeg har fået det indtryk, at det ikke ligejust er verdens største projekt, og ej heller udgift. (alt er relativt). Så opstod problemet bare: Hvad skal jeg sælge?. Jeg læste lidt rundt på Amino, og så typisk folk skrive: "Find noget du interesserer dig for, og har forstand på, og sælg dét!". Ja, fint nok, det lyder godt. Men! Nu interesserer jeg mig eksempelvis for, at stå på skateboard og spille trommer. Men jeg har jo så lige fået at vide, fra min bror, at man ikke må sælge mærkevarer, og samtlige skateboards og trommesæt er jo mærkevarer.. Så det store, og lidt irriterende spørgsmål, er så: Hva' faen skal jeg så sælge, nu da de ting jeg interesserer mig for ikke må sælges?

Mvh. Mads.
Ps. Ha' en lækker mandagaften :) 

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor skulle du ikke måtte sælge mærkevarer?

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mads,


- Selvfølgelig må du da sælge mærkevarer :) hiv fat i fabrikanten, eller grossisten i Danmark, og hør den ad inden du maler fanden på væggen...!



Vh. Mehmet

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Well, sådan som jeg forstod det, gik det ud på, at man jo ikke må tjene penge på noget, som andre har skabt-agtigt. Ret mig, hvis jeg er helt forkert på den?

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mads Grønlund:

Kort introduktion: For et par måneder siden lavede jeg opslag herinde, hvor jeg desperat forsøgte, at få svar på et relativt simpelt spørgsmål: "Ny i iværksætteri, hvad skal jeg lave/begynde med?". Jeg er efterfølgende gået lidt i tænkeboks og snakket lidt frem og tilbage med min bror, som er lidt mere inde i Amino og iværksætteri generelt, end jeg selv, og er nu kommet frem til en mulig begyndelse. Men nu er jeg -mange forskellige bandeord- igen på bar bund, ser du:

Jeg tænkte, at jeg ville forsøge mig med en lille webshop, da jeg har fået det indtryk, at det ikke ligejust er verdens største projekt, og ej heller udgift. (alt er relativt). Så opstod problemet bare: Hvad skal jeg sælge?. Jeg læste lidt rundt på Amino, og så typisk folk skrive: "Find noget du interesserer dig for, og har forstand på, og sælg dét!". Ja, fint nok, det lyder godt. Men! Nu interesserer jeg mig eksempelvis for, at stå på skateboard og spille trommer. Men jeg har jo så lige fået at vide, fra min bror, at man ikke må sælge mærkevarer, og samtlige skateboards og trommesæt er jo mærkevarer.. Så det store, og lidt irriterende spørgsmål, er så: Hva' faen skal jeg så sælge, nu da de ting jeg interesserer mig for ikke må sælges?

Mvh. Mads.
Ps. Ha' en lækker mandagaften :) 

Hvis du bare vil starte en webshop for at starte en webshop er det vel ligemeget hvad du sælger? Jeg synes generelt det er en dårlig indstilling at have ligemeget hvad. Fedt du har iværksætterånd, men find ud af hvad og hvordan du vil sælge før du beslutter dig om det er det værd at starte en butik. Du kunne eventuelt spørge folk omkring dig nogle af følgende spørgsmål:

Hvad køber du pt i forretninger du gerne så kunne købes på nettet?

Hvad køber du ofte som du synes godt kunne være billigere?

osv.osv.osv

På den måde finder du behov som du kan dække, i stedet for bare at start en tilfældig webshop og håbe at folk svarer på konceptet.

Held og lykke med det.

Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 17
Fra  faktiskpraktisk.dk Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kontakter bare dem, som forhandler de ting, som du vil sælge. Fortæller dem om din ide og spørger om du må være forhandler. Hvis de kan se, at deres produkt kan passe ind i dit koncept, er der intet til hindre for, at de siger god for et samarbejde. Held og lykke!

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Grønlund:
Well, sådan som jeg forstod det, gik det ud på, at man jo ikke må tjene penge på noget, som andre har skabt-agtigt. Ret mig, hvis jeg er helt forkert på den?


Forstået hvordan? Nej, du må ikke kopiere deres produkter, hvis det er det du er i tvivl om. Men der er jo intet galt i at blive forhandler af mærkevarer ;)

Jeg ved ikke hvem du har fået din rådgivning af, men naturligvis må du sælge mærkevarer, hvis du kan blive forhandler eller selv importere noget.

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var da faens så hurtigt man blev så meget klogere. Tak for svarene :)!

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 66
Fra  Juletrae.net Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er lidt den omvendte verden :-) De fleste iværksættere får en idé, opdager en mangel i hverdagen - noget der kan gøres smartere o.l., og så begynder de at undersøge hvordan de kan gøres en forretning ud af idéen....og pludselige er de blevet iværksættere. Du starter med at kalde dig iværksætter, og søger derefter idéen.

Jeg vil ikke afvise, at der er én der forærer dig den gyldne formel, men sandsynligheden er begrænset (i hvert fald på dette forum..). Du skal huske på, at vil du tjene penge/leve af din forretning, skal du gøre et eller andet bedre end alle andre. Finder du en idé, så sæt dig ned og tænk hvad du kan gøre anderledes, hvad er det twist, der gør din webshop bedre end alle andre, hvordan vil du retfærdiggøre, at shoppen skal eksistere om 2, 5 eller 10 år.

God jagt :-)

Juletrae.net Juletræ leveret til døren i København mv. Glædelig jul :-)

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Grønlund:
Det var da faens så hurtigt man blev så meget klogere. Tak for svarene :)!


Beklager det måske lidt for ærlige svar ;) Men de svar du har fået er altså logik for burhøns. Nogen gange kunne man måske ønske sig, at søgefeltet på Amino blev brugt, eller man forsøgte sig på det der Google - det er en søgetjeneste, hvor man kan finde en masse spændende ting.

Nå, det var lidt sarkastisk, men håber du har fundet dine svar ;)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)