Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Biludlejning - Låne varebil i Tyskland og aflevere den i DK?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og skal have transporteret nogle møbler fra Tyskland til Danmark og vil høre om der er nogen af jer der har erfaring med det?
Jeg har kigget på de forskellige firmaer men jeg synes ikke at jeg kan finde nogen hvor man kan returnere bilen i et andet land selvom det er et internationalt firma... Ellers må jeg jo køre den tilbage selv :-)

Nogen bud på hvad jeg kan gøre og hvad der vil være billigst??



 

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Dansker må som udgangspunkt ikke føre bil i Danmark på udenlandske nr. plader

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :
som bosat i danmark må man vel ikke fremföre udenlandsk köretöj

Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, det forklarer jo hvorfor jeg ikke kan finde den service:-)

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 11. Dec 09
Indlæg ialt: 22
Fra  Stepahead Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv erfaring med leje af autocamper til kørsel gennem danmark. Hvis man stadig kan, er det muligt at ringe til politiet og fortælle hvilke dage man fører udlandske køretøjer gennem danmark. Så kan man få dispensation.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14997
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan næppe svare sig, at bøvle med at afhente møblerne selv, da fragtpriserne ud af DE er meget små...

Kontakt et par fragtfirmaer, så kan de med sikkerhed gøre det billigere, end hvis du selv bøvler rundt...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ikke køre i Danmark i en tysk bil!! Så længere er den ikke.

Fra Cascais, Portugal
Tilmeldt 16. Jun 08
Indlæg ialt: 7
Fra  Guide Billig Billeje Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan godt leje en bil i udlandet som dansker og køre ind i Danmark. Med mindre man er udlandsdansker (dvs. har afmeldt sig på folkeregisteret) er det imidlertid ulovligt at føre udenlandsk indregistreret bil i Danmark uden speciel tilladelse. Se mere om transit-kørsel.

Har man adresse i udlandet (og er afmeldt folkeregisteret i Danmark) er der ingen problemer.

Med hensyn til envejs-lejer over landegrænser, går det ofte hen og bliver meget dyrt, idet det udenlandske (eller for den sags skyld danske) biludlejningsselskab ofte selv må ud og hente bilen hjem igen. Man kan jo ikke rigtig leje en bil på danske plader ud til tyskere i Tyskland - så bilen må returnere til hjemlandet. Ydermere er der ofte forskellige ejere (franchise-tagere) i de forskellige lande selv blandt de kendte billeje-brands.

En måde at 'omgå' den normalt brand-dyre envejslejepris over grænser på er at køre bilen tilbage til eksempelvis Flensborg. Så er det relativt overkommeligt at betale envejs-gebyret.

Nogen billejeselskaber vil i øvrigt slet ikke binde an med at samle biler op i andre lande og siger derfor nej tak til envejsleje-forespørgsler over landegrænser. Derfor kan man ofte heller ikke booke envejslejer over grænser på billeje-søgemaskiner.

Skal du køre over den dansk-tyske grænse til Danmark fra Tyskland, er det nødvendigt at bilen er forsikret til dette. Danmark skal i så fald fremgå som 'tilladt land' i lejebetingelserne.

Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik.
Tak for dit svar.
Jeg skal køre fra Düsseldorf til Århus,
så det er en god ide med at aflevere bilen i Flensborg. Det vil jeg forhøre mig om :-)
Jeg kører med en tysk chauffør.
 

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Har du undersögt vad det koster at bruge et fragtfirma?
Kan möblerne demonteres for at spare plads?
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)