Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eco cotton leverandøre søges!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Oct 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

nu har jeg ledt nettet tyndt for leverandører uden held, så nu prøver jeg herinde:

Jeg søger leverandøre samt kontakter til produktion af thirts/sweatshirts osv med print på øko certificeret bomuld/bambus/modal osv - i bund og grund nogle bæredygtige materialer.

Gerne Østeuropa, tyrkiet osv for at logistikken kan blive billigere og mere miljøvenligt.

Er du interesseret i at bliver partner i whothefox clothing - så smid gerne en PM, da vi søger en loyal partner til at få startet et super lækkert og trendy mærke i bæredygtige materialer. 

Mvh

Whothefox Clothing 

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Feb 12
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,
Spændende projekt du har igang - men vil dog, med min baggrund i netop tekstil branchen, kommenterer på et par af de ting du overfor fortæller.

Tyrkiet er som udgangspunkt et rigtig godt produktionsland, og hvis netop bomulden skal være op top skal det være en leverandør der afvender rå bomuld fra f.eks. Egypten.
Angående at det er økotex mærket er desværre et lidt forkert misvisende billede.
- At et produkt er økotex certificeret betyder at der er en procentdel, mener det ligger omkring 8%, af produktet der rent faktisk er økologisk rå materialer. Altså ikke hele produktet.

Bambus er fantastisk lækkert - det benyttes til børnetøj, delikat undertøj og generelt rigtig lækker kvalitet MEN netop i forhold til miljøet, som det lyder forretningens slogan skal slå sig på, så er det ikke vejen at gå.

Bambus er en form for Viscose, hvor man altså tager træ, i det her tilfælde bambus, og nedbryder træet med rigtig mange kemikalier indtil det bliver tryd filtret og spinder og vasker det så indtil det kan komme på garveriet.

Så miljørigtigt - desværre ikke!

Held og lykke med projektet. 

Tilmeldt 16. Oct 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er godt klar over at oeko tex standart ikke er 100% bæredygtigt, men det er bedre end alm bomuld. 

Men tak :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Feb 12
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kommer sørme an på hvad du mener når du siger det er bedre? :)
 

Fra Vejle
Tilmeldt 25. Aug 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg så at du manglede en leverandør!

Jeg har muligvis en løsning på dit problem, jeg er nemlig igang med at lave en virksomhed, for folk som dig.

Kan du skrive en pb til mig? jeg kan ikek finde ud af kontakte andre på det her site, udover via. indlæg på forum.

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)