Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder jeg ud af hvad jeg vil?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Husum
Tilmeldt 5. Oct 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg står for tiden og tripper, føler at jeg slet ikke kan vente med at komme igang med at udleve min drøm. Drømmen er at dét jeg laver til daglig, også skal være min hobby, min passion.

Jeg har et ret bredt spekter af interesser, nogle er jeg mere interesseret i end andre. Jeg har ret let ved at sætte mig ind i tingene, både de almindelige, de tekniske og de boglige ting. Jeg er også sprængfyldt med idéer.

Jeg har p.t. et ret godt job, men som ikke giver så fandens meget. Jobbet er fint og spændende, men jeg er ved at brække mig over, at jeg er underlagt andres visioner og strategier, som ikke rigtig giver mening. Det føles lidt som om at man arbejder "forgæves", da jeg lægger en masse kræfter i ting som jeg føler er spild.

Jeg ville gerne starte med et eller andet sideløbende med arbejdet, hovedsageligt for at få erfaringen med at drive selvstændig virksomhed, men også med det lille håb om, at det måske udvikler sig til at være så rentabelt at jeg ville kunne leve af det.... Leve af sin hobby / passion.. Det kunne altså være fedt.

Problemet er at jeg sgu ikke er helt sikker på hvad jeg vil. Jeg er rimelig priviligeret på den måde, at jeg klarer mig ganske fremragende med de ting jeg laver og interesserer mig for (er ellers normalt ret beskeden, men jeg siger det som det er), og bliver betragtet som en stor ressource af kollegaerne rundt omkring. Jeg er bange for at jeg vil miste motivationen hurtigt, hvis jeg satte noget igang, som jeg ikke brænder 100% for. Jeg er bevidst om, at det at drive virksomhed, er 20% sjov og 80% dagligdagsopgaver, og at de 20% gerne skulle være så sjove, at de overskygger de 80% totalt.

Hvordan fandt i ud af, hvad det var i ville, og var i sikre på fra starten af, at det i havde valgt var det "rigtige"? Var i bange for / usikre på,  om det ville blive "surt" i længden?

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Uanset hvad, så er det sgu et helvedes godt udgangspunkt, du har. I modsætning til mange andre mennesker, så interesserer du dig rent faktisk for noget her i livet udover de mest hverdagsagtige ting. Det er der rigtig mange, der ikke gør.

Kan du ikke lige lave en Top 3 over det, du interesserer dig mest for?

Så er det lettere at komme med feedback! :-)

PS! Jeg har personligt aldrig behøve at "finde ud af", hvad jeg interesserer mig for. Det kunne jeg fornemme helt naturligt i maven, og sådan tror jeg det er, hvis man virkelig finder et emne fascinerende.

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Husum
Tilmeldt 5. Oct 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja... Top 3 ting?..... Det bliver sgu lidt svært..

Jeg kan da nævne et par eksempler..

Jeg dyrker karate, og nåede brunt bælte (bæltet før sort) i både shotokan og shorin-ryu på et års tid.

Konen læser til bachelor i sygepleje, og nogle gange hjælper jeg hende med lektierne. De er somme tider ret kringlede, med alverdens teoretikere og alt muligt andet indenfor bl.a. tværfagligt samarbejde, psykologi, pædagogik m.v. og jeg sætter mig lyn hurtigt ind i sagerne.

Jeg har bygget mig en "simpit", dvs. en hjemmesimulator, hvor jeg kan sidde og køre racerkørsel og flyve rundt i en flyvemaskine i min fritid når jeg har lyst. - Nogle steder er jeg kendt som lidt af en computer nørd.

Mit arbejde / uddannelse p.t. indebærer en masse juridisk stof, og det har jeg hulens let ved at sætte mig ind i.

Jeg har som elektriker speciale i intelligente installationer, antenneanlæg og meget andet.

Jeg elsker at forklare folk ting, som er svære at sætte sig ind i, som f.eks. lovstof og meget andet. Det er en dejlig fornemmelse at hjælpe folk ved at tage noget kompliceret og omsætte det til almindelige og enkle danske ord.

Jeg kan lide at beskæftige mig med selvudvikling.

Jeg kan godt li at sidde med projekter, have overblikket og finde løsninger på problemstillinger.

Ja, listen er lang, og jeg kunne fortsætte. Jeg har dog lidt svært ved at finde den ene ting som overskygger de andre, og har i øvrigt svært ved at konkretisere det, så jeg rent faktisk sidder tilbage med noget jeg kan gå i gang med... Måske har jeg et for bredt interesseområde?..

Jeg startede på et tidspunkt en lille virksomhed, hvor jeg fik lavet postkort af en masse fotos jeg havde taget. Markedet var ganske fint til det, og jeg fik da hurtigt solgt for nogle kroner. Men jeg gik hurtigt lidt død i "alt det andet", da jeg egentlig bare ville fotografere, og se om jeg kunne tjene på det. Det endte med at jeg lynhurtigt lukkede virksomheden, da jeg mistede motivationen.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Puha - ja, det var en ordentlig omgang interesser, du der præsenterede. Men så meget desto bedre.

Kort sagt, så handler det om at vælge de emner, man er allermest interesseret i. Du har tydeligvis en hel del interesse-områder, du kan vælge imellem. Hvis du er lige interesseret i 1,2,3 emner, så kunne det muligvis være relevant for dig at skabe nogle Affiliate-sider, der omhandler disse emner!

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Husum
Tilmeldt 5. Oct 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. :-)

Hvis jeg kunne, havde jeg lagt nogle stjerne på dit svar.

...Hvad er en affiliate side lige præcis?

Forstår jeg rigtigt, at det evt. er en blog hvor jeg skriver om et specifikt emne, prøver at få så mange besøgende som muligt, og reklamerer med relevante firmaer på siden?

Eller er jeg forkert på den?

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Siden du godt kan lide at fotografere, har du overvejede at sælge dem på foto stock sider, du skal nok op på mange billeder for at kunne leve af det, men er det sjovt, burde det gå hurtigt.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)