Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvikling af app med log in funktion; Besværligt? og dyrt?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 11. Jan 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Jeg ligger inde med nogle tanker og ideer omkring udvikling af en app, men mangler lidt indsigt i, hvilke fremgangsmåder der er gængse og hvilke, der muligvis kan anbefales. Så jeg har nogle spørgsmål som jeg håbede at kunne få lidt feedback på.

Som det ser ud nu, kommer jeg som minimum til at bruge en app, der skal kunne logge på en bruger gennem en database. Ligeledes skal denne app kunne benytte et billede til at bekræfte ægtheden af kontoen. Er det overhovedet muligt at integrere en "billede upload"-funktion i app, og skal databasen tilpasses til dette eller hvordan griber man den slags an? Hvad vil omkostningerne komme til at blive for sådan en løsning ca.? Den skal fungere både på IOS og Android. Og i forlængelse af dette, hvor meget information skal man selv komme med ved udvikling af en app. Hvor stor involvering og indflydelse skal man påregne ved udvikling af en app?

Jeg har en hjemmeside m. login funktion og alt tyder på at denne app. skal kunne logge på de/den samme bruger(som på hjemmesiden) blot gennem app, vil dette være en besværlig opgave eller findes der mere eller mindre standardløsninger for dette? Og hvordan etableres kontakten mellem app og databasen?

Generelt for prisen ved udvikling af en app, er det så typisk at man finder en fast pris på projektet eller benytter man sig af en time betaling eller på baggrund af linier kode eller hvordan gøres det? Og er de indledende møder en del af den endelige pris eller skal man påregne en pris for de indledende møder også?

Hvis man skulle vælge en anden løsning end en login funktion til en database, f.eks. at benytte en persons facebook konto, hvad koster det typisk at integrere en facebook løsning i sin app.?

Jeg ved at det var lidt af en omgang spørgsmål men håber jeg kan få lidt feedback, da jeg mangler lidt overblik over hvordan man kan gribe sådan et projekt an og hvilke muligheder jeg har for udførelsen:-)

Venlig hilsen

Peter Nielsen

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Spotifys app bruger facebook login :)

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Jan 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er selvfølgelig rigtigt:) Jeg var godt klar over at facebook funktionen er en løsning, men søgte mere om der var nogle standard udbydere af disse løsninger eller om det evt. skal tilpasses til hver enkelt app.?

Tilmeldt 11. May 05
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

De ting du efterspørger er rent teknisk ganske enkle at gå til.

Peter Nielsen:
Og i forlængelse af dette, hvor meget information skal man selv komme med ved udvikling af en app. Hvor stor involvering og indflydelse skal man påregne ved udvikling af en app?

Det er meget svært at sige og det kommer meget an på hvem der udfører opgaven for dig.

Peter Nielsen:
Og hvordan etableres kontakten mellem app og databasen?

Typisk laver man et mellemlag dvs. noget kode som ligger på serveren som snakker sammen med databasen på den ene side og applikationen på den anden.

Peter Nielsen:
Generelt for prisen ved udvikling af en app, er det så typisk at man finder en fast pris på projektet eller benytter man sig af en time betaling eller på baggrund af linier kode eller hvordan gøres det? Og er de indledende møder en del af den endelige pris eller skal man påregne en pris for de indledende møder også?

Jeg plejer ikke at tage noget for de første par møder. Jeg skal jo først vide om det er en opgave jeg kan løfte. Hvis der så kommer en aftale på plads så beregner jeg de første par møder med ind i prisen. Jeg giver normalt en fast pris på minimums produktet. Så har kunden mulighed for at beslutte om man vil fortsætte på timebasis derefter. Det vil så foregå ved at der fastsættes time estimater på de enkelte opgaver. Det vil altså sige at for et 100% færdigt produkt betaler man en fast pris + et antal timer efterfølgende.

Det er den bedste måde jeg har fundet at gøre det på da kunden som regel er bange for at betale en fast høj pris men også at køre det på ren time basis hvor det hele risikerer at løbe løbsk.

Peter Nielsen:
Hvis man skulle vælge en anden løsning end en login funktion til en database, f.eks. at benytte en persons facebook konto, hvad koster det typisk at integrere en facebook løsning i sin app.?

Det kan man sagtens, jeg tror ikke der vil være den store prisforskel i at vælge den ene eller den anden løsning.

Peter Nielsen:
da jeg mangler lidt overblik over hvordan man kan gribe sådan et projekt an

Start med en kravspecifikation :). Bare skærm billede for skærm billede hvordan du forventer at brugeren bruger applikationen. Hvis man aldrig har skrevet en kravspecifikation før kan det være en hjælp at skrive den som om man sidder med applikationen i hånden. F.eks.: "Jeg åbner applikationen og mødes med en knap til at logge på facebook. Jeg trykker på knappen og bliver sendt videre til facebook, hvor jeg indtaster mit brugernavn og adgangskode" osv. osv.

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det du nævner kan sagtens lade sig gøre, og lyder ikke som noget der er ud over det sædvanlige. mht. billede opload kan det let laves, også hvor billedet bliver gemt i databasen.

Normalt gennemgår jeg kundens krav/behov og udregner en fast pris. hvis der så efterfølgende komemr flere funktioner som skal tilføjes udregner jeg en fast pris per funktion. så har begge parter fuldstændig styr omkostningerne.

Du er velkommen til at skrive til mig eller gå ind på mit website og læse mere om hvordan vi udvikler apps i samarbejde med en kunde.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)