Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Få et arbejde i et andet land.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Viby J
Tilmeldt 23. Jun 12
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle,

Jeg har længe gået med tanken om, at "smide" alt hvad jeg har i hænderne, rykke til et andet land og begynde at arbejde der. Det ville være godt for min krop og sjæl, at få brudt de faste vaner og få en ny hverdag. Her hvor jeg er nu, har jeg udviklet nogle dårlige vaner som er svære at komme af med, medmindre jeg kan starte på en frisk.

Men hvordan gør man lige? De optimale lande for mig er Norge eller Sverige. Man har jo hørt at Norge mangler arbejdskraft, samt at de er rigtig glade for dansk arbejdskraft, men hvem skal jeg kontakte for jobmuligheder?

Det skal sige at jeg er ung, har iværksætter genet og en studenterhue. Jeg er så heldig, at jeg både kan arbejde med mine hænder og min hoved, så hvilket som helst job ville jeg stort set kunne udføre..

Har i nogle kontakter  eller forslag til, hvordan jeg skal gribe denne situation an?

På forhånd tak

Venlig hilsen en forvirret dansker :) 

Fra Denmark - Norway
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 364
Fra  kaffeexpress Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

www.finn.no/jobb 

Det kan du finde jobb inden for alle brancher. 

Prøv det, enkelt og søge.... evt. hotel, bar, restaurantbranchen er der mange som vil have svensk og dansk folk. Din udfording er jo nok at du ikke helt kan sproget, men det lære man hurtig.

Det er bare og springe ud i det, og begynde og søge....

Andre forsalg er ski områder, som står og mangler folk i denne periode og 6 måneder frem. 

Martin Leinstein ;) - ha' verdens bedste dag

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg flyttede selv til holland, og jeg kan ihvertfald sige, at her - er det rigtig nemt som dansker at komme til, de fleste snakker virkelig godt engelsk, og det er nemt at omgås folk, og de er venlige.

Jeg fik mit job, gennem en praktikplads, men baseret på hvad du vil arbejde med, er det forskelligt hvem du kan kontakte.

Du fik lige 5 stjerner for det du gør!

Venlig Hilsen
Lucas Rolff 

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Viby J
Tilmeldt 23. Jun 12
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Leinstein:

www.finn.no/jobb 

Det kan du finde jobb inden for alle brancher. 

Prøv det, enkelt og søge.... evt. hotel, bar, restaurantbranchen er der mange som vil have svensk og dansk folk. Din udfording er jo nok at du ikke helt kan sproget, men det lære man hurtig.

Det er bare og springe ud i det, og begynde og søge....

Andre forsalg er ski områder, som står og mangler folk i denne periode og 6 måneder frem. 

Hej, tak for linket jeg kigger mig omkring. Mht sproget, er jo forholdsvis let at læse, jeg har lidt familie i Norge så er nok bedre end den gennemsnitlige dansker til at forstå det. Men man lærer det ret hurtigt tror jeg. 

Jeg vil prøve at lede i hotel/ski branchen. Ski instruktør bliver jeg nok aldrig, jeg er elendig på ski. 

Men danke :)

Fra Viby J
Tilmeldt 23. Jun 12
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:

Jeg flyttede selv til holland, og jeg kan ihvertfald sige, at her - er det rigtig nemt som dansker at komme til, de fleste snakker virkelig godt engelsk, og det er nemt at omgås folk, og de er venlige.

Jeg fik mit job, gennem en praktikplads, men baseret på hvad du vil arbejde med, er det forskelligt hvem du kan kontakte.

Venlig Hilsen
Lucas Rolff 

Holland lyder også rigtig spændende - Det er lidt underordnet hvad arbejdet består i, så længe det er fast og det kan klares, selvom der måske er en sprogbarriere. Kan ikke et ord hollandsk, men flydende engelsk. 

Har du evt. nogle links?

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Linkedin vil være mit bedste bud, men jeg kan ikke hollandsk selv, klare mig fint på engelsk.

Såfremt du ved hvad du gerne vil, eller ved hvad du er god til - så kender jeg muligvis nogle firma'er her.

Venlig Hilsen
Lucas Rolff 

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du overvejet at melde dig ind på en uddannelse og så læse noget af den i udlandet?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)