Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er importvirksomhed det rigtige + moms.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Oct 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Forvirrende overskrift. Hvis eliten har et bedre bud, maa i meget gerne aendre det ;)

Sagen er den, at jeg besoeger en ven i et U-land for tiden. Han har vist mig diverse lokale varer, der kunne vaere super fede at afsaette i Danmark. De bliver lavet af lokale og ikke en stor fabrik, man eller kunne have faaet til at afsende. Derfor har han aabnet muligheden for, at jeg kan faa ham til at koebe og afsende varene til danmark. Nu er mine spoergsmaal saa:

- Skal jeg have lager og registreres som importoer eller kan jeg dropshippe til i forvejen registrerede importoere uden selv at blive regisreret?

- Hvordan er de forskellige momsregler; er det 30% importmoms og derefter 25% salgsmoms?

- Hvordan "ansaetter" jeg min "koebsagent" i udlandet? Er det som freelancer eller andet (han har ikke laengere dansk, men udenlansk statsborgerskab)?

Hvilket land det drejer sig om holder jeg til mig selv, indtil jeg har faaet yderligere paa plads.

Har i nogle ideer og svar paa ovenstaaende spoergsmaal, ville jeg blive meget glad.

Mvh. Broder Salsa

Tilmeldt 23. Dec 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved ikke om det er en for stor mundfuld med saa mange spoergsmaal. Ville maaske kontakte en advokat. :)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)