Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke bøger inspirerer jer?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Oct 12
Indlæg ialt: 70
Fra  Bitshop.dk Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

E-Pusher all the way!

Den kære Martin Thorborg udgav for et godt stykke tid siden, en hulens masse matriale inklusiv videoklip m.m.

Han har været en meget stor inspirationskilde for mig og er det stadig i dag. Uden at kende ham personligt, skal han helt sikkert vide, at jeg er meget taknemlig for at have været så god ved mig selv, at jeg har investeret i hans udgivelse. Jeg kan kun anbefale E-pusher.

Så tak for det Martin og tak for Amino! :)

Du kan se meget mere her: http://e-pusher.dk/

 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 25. Feb 12
Indlæg ialt: 24
Fra  Azur Media Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Super spændende forslag, Christian.

Hvilke aspekter i bogen kan man tage med sig i sit arbejde eller sin dagligdag?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Emil Byskov:

Super spændende forslag, Christian.

Hvilke aspekter i bogen kan man tage med sig i sit arbejde eller sin dagligdag?´

Bogen er ikke let læseligt, og du vil bruge meget tid på bare at tænke over hvert kapitel, og de ting han siger. Den er skrevet for 500 år siden, så sproget er meget metaforisk og billedligt. Men jeg ser det som en god ting, for det for dig nemlig virkelig til at tænke over livet.

Jeg mener dog klart der kan tages meget mentalt fra bogen som nemt kan overføres til hverdag og arbejde i 2012. En af de mest facinerende ting han snakker om er hvordan han overkom sin frygt inden hver kamp. Han accepterede inden hver kamp at han i netop denne ville dø. Dette gjorde at han ikke var bange for det, og dermed havde et mentalt overtag i kampen som gav ham sejren. En ting som dette kan vel omformes til at man kun trækker sig selv ned ved at bekymre sig for meget. 

Jeg møder ofte personer som ikke gør hvad de har lyst til af frygt for at fejle, eller folk der gør en negativ situation endnu mere negativ ved at gå og bekymre sig over det hele tiden. Det hæmmer, og forhindrer dig i at yde dit bedste. Jeg siger ikke at man skal kaste alle bekymringer væk, men der er forskel på at tænke over ting, og så på at gå i frygt.

Der er mange eksempler som dette hvor han kommer med input til hvordan du takler en situation, overkommer den, og flere konkrete ekspempler på hvordan du "angriber" en fjende, eller i 2012 en forretnings konkurrent på den mest optimale måde, og det der gør bogen har fået cult status er at de ting han skriver så nemt kan omdannes fra dødskamp med svær til moderne forretningsliv og hverdag. 

Et andet godt ekempel er et kapitel om valg af våben. Her omtaler han fordele og ulemper ved at bruge 1 eller 2 sværd i kamp. Igen er det skrevet på en måde som nemt kan bruges i 2012 forretningsliv. Hvad er fordelen og ulempen ved at satse på 1 eller 2 områder, eller forretninger.

Der er en dansk oversættelse af bogen, men den er ikke lige så omfattende som den engelske.

Tilmeldt 26. Oct 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig :)

E-Pusher all day folkens. Den er heldigvis også skrevet, så man kan forstå det. Ingen særlige kvalifikationer påkrævet her - bare god viden og gode strategier!

Mange tak!

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Byskov:
Nogen der har prøvet kræfter med Anthony Robbins?


Jeg har hørt mange lydbøger og set videoer med Anthony Robbins.

Købte CD og DVD programmet "Ultimate Edge" sidste år. Er først kommet ordentligt i gang med det her på det sidste. Det er bare for vildt, hvor fedt det er! I sin tid, hørte jeg noget af det første, men i dag fatter jeg mere. Han har hjulpet mig til virkeligt begyndt at forstå hvorfor og hvordan jeg har begrænset mig, så jeg nu kan ændre endnu mere på det. 

When the student is ready, the teacher will appear :-) 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Aarhus C
Tilmeldt 25. Feb 12
Indlæg ialt: 24
Fra  Azur Media Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det uddybende svar, Christian. Jeg vil helt sikkert give bogen en chance. Det lyder, som en spændende og lidt utraditionel bog - og netop 'frygten for at fejle' er vel noget, der ligger dybt i de fleste. Tak for svaret!

Til JLL og BPJ:
Jeg har også hørt meget godt om E-Pusher, men hvad mener I, der gør Martin Thorborgs bog så god? Hvordan adskiller den sig fra eksempelvis Jesper Buch eller Jesper Øhlenschlægers lignende bidrag

Tilmeldt 24. Sep 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 08
Indlæg ialt: 313
Fra  Your Trade Agent Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Midas Touch med Donald Trump og Robert Kiyosaki...

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Min anbefaling lyder på
K.falcreek
101 advices +
To grow
150 letlæselige sider
Den kommer iøvrigt snart på dansk
Det er rene bonderøvstips til forretning, inspiration og iværksætteri der virker.
Jeg får ikke brug for nogen anden i mange år.
Den er kort og præcis i sit sprog, anvendelig med det samme og det virker, jeg har allerede forøget antallet af kunder, omsætning og positiv respons med ca. 14% efter blot en måned.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 07:46
Hvor mange stjerner giver du? :

4 timers arbejdsuge kan også anbefales..

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)