Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp til moms

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

hej hvis man har nogen vare som koster 320 pr sæt ved købt af 10 ekstra væsker koster 40 kr stk hvordan regner jeg det ud med moms og alt det jeg skal betale plus det skal gi lidt overskud nogen som kan lave en regne stykke som er let at finde ud af??

Fra København N
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår dig ret - men tænker du vil sælge ovenstående produkter. 

Generelt så lav udregningerne uden moms, og smid det på til sidst. 


F.eks.

En enhed koster 100kr ex moms i indkøb
Ekstra Væske koster 25kr ex. moms i indkøb. 

Så tillægger du din fortjeneste, lad os bare sige 100%, for nemhedens skyld (Men husk at tage højde for alle dine udgifter, også din timeløn på arbejdet). 

Dvs.

Din salgspris bliver 200kr ex moms pr. enhed
Ekstra væske koster 50kr ex moms pr dunk.

Så ganger du tallene med 1,25 (25% dansk moms) og så har du en pris - de ekstra 25 % er jo ikke dine men statens - bare nogle penge du "holder"


 Salgspris inkl. moms er så 225kr pr enhed og tilsvarende 72,5 kr. inkl. moms pr enhed. 

barbiksen.dk - NY Webshop med billigt barudstyr til hele danmark

Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

ex ?? det er uden moms ikke jamen mit regne stk er simpelt jeg har fået tilbudt indtil jeg har nok at købe igennem en der kan jeg få 10 start sæt til 320 pr sæt. og så som sagt skal man jo desværre betale moms :) så skal ha regnet ud hvis jeg køber dem til 320 stk og så skal sælge dem hedder det så 320 x 1,25?? det vil sige 400 kr så skal jeg self osse tjene lidt til løn så regnet med 100 kr ekstra det vil sige det så 500 kr pr sæt? eler er jeg helt galt på den?

Fra København N
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjoo.. 

ex = ekslusiv moms - uden moms

Det er vigtigt at adskille inklusiv moms fra eksklusiv moms. 

Hvis du køber til 320kr inkl moms så start med at trække momsen fra, det skal du jo også i regnskabet idet du modregner salgs og købsmoms, for at finde den moms du skal betale til SKAT

Når du har modregnet momsen så putter du alle dine udgifter oven i og det du vil tjene ud over og SÅ ligge moms på. 

Ift. dit regnestykke til 500kr pr sæt tjener du kun 80kr pr. solgte enhed (500kr minus 25 % i moms = 400kr)

Eksempel

Din indkøbspris er 256kr uden moms, dertil måske 200kr til at tjene på, det giver 456kr og så moms oven i  giver 570kr i salgspris :)

 

barbiksen.dk - NY Webshop med billigt barudstyr til hele danmark

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har købt til 320 ex moms og du sælger for 500kr inkl moms - vil du tjene 80kr pr stk når momsen er betalt.

Hvis du vil tjene 100kr pr stk skal du sælge til 525kr inkl moms.

525*0.80 = 420-320=100kr

Af de 100 kr skal du så betale skat.

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som endnu en der vil købe og sælge el cigaretter.

Du skal slet ikke købe dem til 320 kr. det er alt for dyrt. De sælges nu meget billigere.

Regn skall dine priser uden moms så kan du ikke gå galt i byen. Husk at lægge momsen på når du sælger til kunde for at se om de vil betale den fulde pris

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

nu var det bare fordi jeg har fået en masse tilbud. og skulle bare freem med en men du må da gerne vise mig en masse her i kbh ?? som med butik og det jeg kan ikke finde nogen

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

olsen87:
her i kbh

https://www.facebook.com/#!/renroeg

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 3. Apr 10
Indlæg ialt: 297
Fra  SNEAKERLACES.DK Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

olsen87

Læs lige dine indlæg igennem inden du poster dem. Det vil gøre det en smule lettere at forstå hvad du mener. Derudover er tegnsætning en fordel. Tre linier uden punktum er meget, især når det er tre sætninger som bare er skrevet i forlængelse af hinanden. :) Det er bare et godt råd.

SNEAKERLACES.DK - Snørebånd og skopleje fra Mr. Lacy, Lace Jam, Relace, Staeckler, Angelus og Jason Markk.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)