Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg starte et selskab?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Oct 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg er en frisk gut på 34 der har haft selstændig virksomhed for 4 år siden men måtte desværre lukke efter at jeg blev snydt gevaldigt af en tidligere ven, derfor gik jeg konkurs med mit enkeltmands firma, Jeg er rigtigt dygtig til mit arbejde og min kæreste har efter min konkurs som også ramte hende da vi havde fælles hus, læst regnskab, så det kan hun finde ud af, så nu er vi bedre rustet end før, så her kommer mit spørgsmål, Kan vi starte et SMBA selskab hvor jeg laver mit tømrer arbejde og hun laver regnskab, tilbud osv. selv om vi skylder tilsammen ca. 1.5 million på vores gamle hus, og i skat, uden de kan tage det fra os?  MVH. Peter Andersen

Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 12
Fra  Parlev Law Advokatanpartsselskab Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Nu kender jeg jo ikke meget til jeres oekonomiske situation, saa svaret her er kun generelt. Helt overordnet set saa bestaar jeres gaeld, medmindre den foraeldes - men saa heldige er i jo nok ikke. Dermed har kreditorerne ogsaa adgang til at soege sig realiseret via jeres aktiver, herunder en eventuelt virksomhed. Noget andet er, at de nok ikke har en interesse heri, saa laenge I overholder eventuelle afdragsordninger m.v., da indtjeningen fra virksomheden jo er grundlaget for tilbagebetalingen og selskabets egne kreditorer skal fyldestgoeres foer der er noget til "de gamle" kreditorer. En anden mulighed var at forsoege at opnaa en gaeldssanering eller en akkordordning med jeres kreditorer inden I starter op. Mvh/Mette Parlev

 

 

Tilmeldt 23. Oct 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

tusind tak det var en go ide, Smile jeg er bare så klar på og komme ud og lave noget :-)

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Mener der er noget med at man ikke kan oprette et momsnr hvis man skylder mere end 50.000kr til det ofentlige

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter. Hvis du starter et selskab, som du er ejer af, kan dine gamle kreditorer gøre udlæg i det nye selskab. Uanset hvilken selskabsform, du opretter. Da din kæreste også er ramt af din konkurs, er det heller ikke nogen løsning at oprette selskabet i hendes navn, da resultatet bliver det samme.

Der er dog andre muligheder, men det vil være for omfattende at beskrive dem her.

Men du er velkommen til at kontakte mig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46526
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

faetterslj73:
jeg er bare så klar på og komme ud og lave noget :-)
Det kan du i alle fald roligt kaste dig ud i. Om det er som ansat i det du er super til - hvis der er jobs at støve op - så ville jeg i din situation, for at skulle slippe for nye regnskaber og alt det i første omgang - nappe sådan et job - men ellers kan du som selvstændig hurtigt være i gang. At dine kreditorer vil nappe dig i haserne i en god tid frem er en sag, men der er jo ingen af dem, der ikke gerne ser dig tjene penge. Uanset hvordan du tjener dem, vil de være efter dig hvis de har mulighed for at tage en del - herunder specielt moms og skat - men de klipper jo ikke håret af en skaldet - så du vil givet altid være bedre tjent med at ha arbejde og tjene penge - end ikke ha det

god vind

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Mener der er noget med at man ikke kan oprette et momsnr hvis man skylder mere end 50.000kr til det

Du kan godt opnå momsregistrering, men SKAT kan kræve rimelig begrundet sikkerhed for momsregistreringen.

/Henrik

Tilmeldt 23. Oct 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

tusinde tak for alle jeres svar. det dejligt med lidt hjælp ;-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)