Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Schweiz

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes der mangler en import/eksport tråd... Jeg prøver her.

 
Hvis jeg importerer fra Schweiz, som jo ikke er et EU-land, skal jeg så betale dansk moms?
 
Lad os sige, at jeg køber en vare til 100 euro og sælger den for 160 euro + moms. Kan jeg så fratrække "moms af varer købt i udlandet" eller skal jeg betale dansk moms??
 
Henrik
Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er samme princip, om du importerer fra Schweiz eller EU lande, nemlig at:

- Du skal selvflg. ikke overføre et momsbeløb til toldvæsenet ved køb, men du skal betale den regning, de sender til dig.
- Hvis sælger opkræver moms, kan du få den refunderet ved den rette myndighed.
- Du skal altid opkræve dansk moms ved salg i Danmark.
- Alle beløb der nævnes, når firmaer handler med hinanden, er som udgangspunkt uden moms.

Dvs. hvis du køber en vare for 100 euro og sælger den for 160 euro, så har du tjent 60 euro. Om købsfakturaen så er 100 euro eller mere er sådan set ligegyldigt, hvis merbeløbet er moms, da du får den refunderet. Din salgsfaktura vil være 160 euro plus moms, dvs. 200 euro. Men uanset hvordan beløbene ser ud med moms, så er dit overskud 160-100=60.
Fra Århus
Tilmeldt 10. Dec 05
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skal registreres som importvirksomhed hos Skat for at kan få udleveret varene, du vil så modtage en fortoldningsfaktura sammen med varene på den fremgår det et momsbeløb, som du kan betragte som en info, du vil derefter hvert kvartal eller måned modtage en periode opgørelse fra Skat det viser din samlede import moms i perioden, den skal du så lægge til og trække fra på din momsopgørelse så eks. +100 kr i salgsmoms og - 100 kr i købsmoms = lang omvej for at få et 0, formålet med hvorfor de vil have det sådan, må du ikke spørge mig om, det er kun for at holde folk i arbejde tror jeg.
Hilsen IDzone ApS - Improve RFID Rita Westergaard www.rfid-idzone.dk
Tilmeldt 14. Jan 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 1/6/2006 11:06:32 AM Forfatter:Mambo

Synes der mangler en import/eksport tråd... Jeg prøver her.

Hvis jeg importerer fra Schweiz, som jo ikke er et EU-land, skal jeg så betale dansk moms?
Lad os sige, at jeg køber en vare til 100 euro og sælger den for 160 euro + moms. Kan jeg så fratrække ''moms af varer købt i udlandet'' eller skal jeg betale dansk moms??
Henrik

Du skal i din kontoplan have en konto der hedder (varekøb udenfor EU) under driften, denne konto skal forsynes med momskonto på 25%, under status i kontoplanen, skal du lave en modkonto, således at tallene udligner hiananden

Tilmeldt 14. Jan 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal i din kontoplan have en konto der hedder (varekøb udenfor EU) under driften, denne konto skal forsynes med

momskonto på 25%, under status i kontoplanen, skal du lave en modkonto, således at tallene udligner hiananden

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)