Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Parkeringsskive !

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 10
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg har sgu fået en parkeringsbøde for at holde for længe på en plads med 2 timers parkering...

Jeg fik bøden klokken 8.05, men havde sat parkeringsskiven til 6.10.

Nu mumler parkeringsselskabet noget om at man skal sætte parkeringsskiven til hele kvarter, altså hvis jeg er kommet klokken 6.10 så skal jeg sætte den til klokken 6.15.

Det er vel logik at når skiven står til 6.10 så rundes der op til 6.15 - eller hvad?

Nogen der kender reglerne lidt nærmere ?

God dag folkens!

Mange Hilsner,

Martin B.

Brandt Logistics - Skindergade 15 - 1159 København K - Tel: (+45) 7199 0315 - Fax: (+45) 5555 0325 - info@brandt-logistics.net - www.brandt-logistics.net

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Reglerne siger faktisk, at en forkert indstillet parkeringsskive er nok til at udløse en bøde, og netop hvis den er sat til 6:10, så er den jo teknisk set forkert indstillet, da man skal runde op til nærmeste kvarter.

Jeg vil dog mene, at parkeringsselskabet skal gå i meget små sko, for at fastholde den bøde, selvom de rent teknisk godt kan fastholde den.

 

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 12
Indlæg ialt: 32
Fra  Firma Assistent Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Uheldigvis for dig, så har parkeringsselskabet desværre ret i denne sag - i Danmark (dansk indregistredede biler) er det kun tilladt at have parkeringsskiver med kvaters-interval. I f.eks. Tyskland er det 30-min intervat og i f.eks. Norge skal det være på klokkeslet. Det vil altså sige, at parkerer du i Danmark med en norsk indregistreret bil - så må du faktisk godt stille på klokkelslettet. Præcis ligesom du i en britisk bil gerne må køre i Danmark, selvom rettet sidder i den "forkerte" side.

Jeg under mig samtidigt lidt over, hvordan du kan stille uret til 6.10 - for er der tale om et dansk produkt, så må der også være tale om et produkt der ikke er godkendt af Færdselsstyrelsen - og dermed er produktet også ulovligt til brug i Danmark ifm. p-skive. Hvis det er tilfældet, at produktet er dansk - så vil jeg råde dig til at tage kontakt til producenten...

Venlig hilsen

Martin

Firma Assistent - Svanemøllevej 25, 2100 København Ø - tlf. 7199 6186 - www.firma-assisten.dk

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=1573

P-skiven SKAL sættes frem til næmeste kvarter.
Betal afgiften - og husk det i fremtiden.

Få evt. en P-Watch - så er du ude over de problemer.
MEN HUSK at se efter om den står korrekt når du forlader bilen - og hav altid en manuel p-skive i bilen hvis nu den elektroniske svigter.

 

Tilmeldt 20. Feb 10
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

Tak for det uddybende svar.

Min bil er svensk indregistreret (da jeg privat bor i Sverige) og p-skiven er en løstliggende p-skive som fulgte med bilen da jeg hentede den hos leasing selskabet.

Jeg aner intet om parkeringsregler så jeg satte skiven til den tid hvor jeg parkerede, nemlig 6.10.

Martin:
i Danmark (dansk indregistredede biler) er det kun tilladt at have parkeringsskiver med kvaters-interval.

Brandt Logistics - Skindergade 15 - 1159 København K - Tel: (+45) 7199 0315 - Fax: (+45) 5555 0325 - info@brandt-logistics.net - www.brandt-logistics.net

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Brandt:
Jeg aner intet om parkeringsregler

Sorry, men det var da en ringe undskyldning at komme med.
Du har, som bilist, pligt til sætte dig ind i reglerne.

Tilmeldt 3. May 11
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Og en P-watch kan fås til 299,- rimelig tit i f.eks: Bilka.

Tør slet ikke tænke på, hvad disse kan købes til brugt, på dba og ligende. Den er hurtig tjent hjem. 

Jeg har fået rigtig mange p-bøder, da jeg ikke gider at sætte min p-skive. :P Det er jo min egen skyld. men 510 kr et par gange om måneden væltede ikke mit budget. Men det er jo også dumme penge, så jeg købte en p-watch til 299,-. Den har virket optimalt. 100% - Det har Jacob Jensens ikke, da jeg synes den var pænere. Men der var ikke nok vibrationer i min bil.

Men ja, invister i en.

Har 1000 ideer, men for lidt tid til at fører dem ud livet, grundet uddannelse og arbejde. Håber en dag, at få tid til at leve 100% af mine egne projekter.

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 12
Indlæg ialt: 32
Fra  Firma Assistent Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Velbekom - har siddet i produktudviklingen af en elektronisk parkeringskive, så har været alle spørgsmålene/kravene igennem. Derfor kan jeg også oplyse dig, at en parkeringsskive skal være monteret på forruden i nederste højre hjørne - så parkeringsselskabet er faktisk i sin gode ret, til at give dig en parkeringsbøde pga. "ingen p-skive" i og med, at du ikke overholder lovgivningen på området. Eneste måde at "slippe uden om" ikke at have en parkeringsskive i forruden er at lægge en seddel - "er inde og købe en parkeringsskive, parkerede kl. 6.15" også håbe på parkeringsvagtens overbærenhed.

Kort sagt, jeg ville betale bøden til parkeringsselskabet - for her i tilfældet har de faktisk deres på det tørre (selvom en diskussion om små-sko måske er på sin plads). Du kunne så tage den med leasing selskabet, men tvivler på du vil opnå noget derved - for lovgivningen er ikke helt tydelig på området i sverige...så tror jeg vil anbefale dig, at betale og lægge din energi andetsteds...

Venlig hilsen

Martin

Firma Assistent - Svanemøllevej 25, 2100 København Ø - tlf. 7199 6186 - www.firma-assisten.dk

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skal sætte p skiven frem til nærmeste kvarter. Hvis jeg husker min køreundervisning rigtig.

Du må have en meget p skive at man kan se 10 min. De er vi normalt så store at man ikke kn se om den står 10min eller 15 min

Man skulle tro at det er et privat p selskab.

Har du prøvet og google det skulle være mærkeligt at du skulle være den første.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er der flere som skriver om p reglerne i norge og tyskland. Hvordan er de i sverige.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)