Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

7 Gode vaner

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 8. Oct 05
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
.............og vane 2 handler om begynde med slutningen, at finde målet med sit liv, at skrive en hensigtserklæring og at lære at leve efter dens principper.

Vane 3 handler om at gøre det første først, med udgangspunkt i Coveys tidsstyringsmatrice, og ugeplanlægning.

Vane 4 handler om at tænke vind/vind, altid at finde 'den tredje løsning', som er bedre end alle af de ideer som én part alene kan komme på.

Vane 5 handler om først at forsøge at forstå, derefter at blive forstået. Det er en række principper for indlevende kommnikation som kan bruges f.eks. ved håndtering af kriser.

Vane 6 handler om at skabe synergi, at få 2+2 til at give 5, eller 10.000.

Vane 7 handler om at 'slibe saven', en strategi for hvordan man hele tiden kan/bør forbedre sig på 4 centrale områder (fysisk, socialt/følelsesmæssigt, åndeligt og mentalt).
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Lyder som en bog om mig , bortset fra, at vane 3 er forbandet svær at vænne sig til.
 
mvh Hans
 
 
Tilmeldt 8. Oct 05
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Til gengæld gør den dig mere produktiv i en helt ufatteligt grad - på alle livets områder. Det er denne vane som han skriver yderligere 400 sider om i "Det vigtigste først".
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 1/9/2006 12:15:47 PM Forfatter: Haurum Til gengæld gør den dig mere produktiv i en helt ufatteligt grad .

Sikkert - men kan den gøre mig lykkelig?
 
mvh Hans
Tilmeldt 8. Oct 05
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Den kan ikke gøre dig lykkelig, men den kan hjælpe til med at du gør dig selv lykkelig - i høj grad.
Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har faktisk mødet Covey et par gang (han var Andersen Consultings partner guru tilbage i 80erne) og vil anbefale bogen til dem som er ikke "self-motivated".  Det fleste iværksætter har ikke brug for det fordi de har noget som motiver dem, og er altid i bevægelse (case-in-point Martin T.).fficeffice" />

Men....Jeg vil siger Vane 3 og Coveys planlægning system er ikke nær så godt som David Allens Getting Things Done

 

Andy

 
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 01:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg synes ogsaa det er en enestaaende bog. Det kraever maaske at man er minded paa personlig reflektion og udvikling og synes at det er spaendende.

Og saa lige et udfald: DAMN, hvor er jeg traet af dansker-udtrykket "det er lige lidt for amerikansk". Hvad gaar der galt!? Hvorfor er vi saa hamre-frelste i DK at amerikansk=skidt? Det er alligvel ikke saa tit at jeg hoerer paa McD eller hos 7eleven eller naar man leger med sin iPod, at det er "lige lidt for amerikansk".
Maaske var det netop alle de lige-lidt-for-amerikansk-jeg-er-en-dansker-haevet-over-alle''ere der skulle laese Coveys bog og arbejde lidt med selvreflektion! Hellooo!!??

...okay, nu er jeg rolig igen - det var mit udfald ;-)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 02:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Aminoér

 
Er der andre bøger i kan anbefale inden for personlig udvikling/ledelse/coaching
 
 
Side 2 ud af 2 (18 indlæg)