Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Økonomisk rådgivning - Lidt hjælp til hvilke services der kunne være interessante for mindre virksomheder

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 15. Feb 07
Indlæg ialt: 25
Fra  Grip Technologies ApS Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg går med tanker om at starte en uvildig rådgivningsvirksomhed.

Jeg har været i finanssektoren i små 15 år, og mine kompetencer dækker over alt fra budgetlægning, økonomigennemgang, pensionsrådgivning, forsikringsrådgivning, investeringsrådgivning til praktisk opstart af virksomhed og løbende drift.

Min partner er revisor, med speciale i selvejede virksomheder.

Det jeg gerne vil have hjælp af Aminos brugere til, er at afdække hvilke ydelser, og temaer som i kunne være interesseret i at (betale for at) få uvildig rådgivning om - og samtidig hvilken prisklasse i ville være "okay" med at betale for disse ydelser.

Samtidig går jeg også med lidt tanker om hvordan man udover dette kan monitizere rådgivningen, f.eks. et løbende abonnement, første møde gratis, no-cure-no-pay (hvordan gør man så dette med ting der ikke er målbare?) etc.

Jeg håber at de kloge hoveder herinde kan komme med noget godt input.

Mvh,

Daniel

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1134
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

TaBaal:
investeringsrådgivning

Hmm jeg syntes at det kunne være fedt med en dansk konkurrent til street authority det kunne evt. være en side geschæft til jeres primære virksomhed.

Og ang. Temaer kunne skatte rådgivning være interessant, og muligvis også budget rådgivning.

Det var lige mine 2 cents.

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Med den baggrund du har og det økonomiske klima vi befinder os i for tiden tror jeg der kunne være lidt forretning i at tage iværksættere under armen fra start til slut. Dvs. hjælpe med at udarbejde forretningsplanerbudgetter, cash-flow estimater, stille de kritiske spørgsmål samt at hjælpe med at fremskaffe finansiering, dvs. enten i banken eller via 3. mand.

/Banditten

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Banditten

Jeg tror, der er et marked for een som dig. Os selvstændige skal ud hvor 1 + 1 = 3. Ellers virker det ikke. Taler af egen erfaring og MEGET DYRE lærepenge. Mit syn på de liberale erhverv, kan stå på et frimærke, på den smalle side.

Hvis du har noget input, det må du efter 15 år, så øs den videre og kom igang.

MVH

Johnny

Tilmeldt 27. Apr 09
Indlæg ialt: 275
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Følger lige meget interesseret med her...

 

 

Tilmeldt 15. Feb 07
Indlæg ialt: 25
Fra  Grip Technologies ApS Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er jeg jo nysgerrig på om du følger med fordi du selv går med samme tanker, eller om du har nogle tips ;)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Med alle de indlæg omkring søgning af  investorer og eller manglende succes med at opnå banklån, kunne en "startpakke" måske bestå i bistand til at formulere forretningsplan og eller budget for derved at give de nystartede bedre vilkår/muligheder for at opnå succes.

Jeg tror bare problemet er at mange af dem ikke har en klejne at gøre godt med.

Måske kunne du/i udvikle et lille standard program/skema de kunne benytte med vigtige punkter de skal igennem inden henvendelse til bank/investor.

Som etableret synes jeg ikke selv at have de store behov. Selvfølgelig er der spørgsmål der melder sig med jævne mellemrum, men det klarer jeg med revisor, bank eller Skat.

Tilmeldt 15. Feb 07
Indlæg ialt: 25
Fra  Grip Technologies ApS Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Tak for dit input.

Mht de problematikker du pt. klarer med bank, revisor eller skat - hvilke typer er det f.eks.?  For vi vil jo netop have fordelen ved at kunne yde den samme rådgivning som banken og revisoren (og til dels også skattemæssige spørgsmål) - dog uvildigt uden "bagtanker" ved rådgivningen, idet vi skal tjene vores penge ved at kunderne er tilfredse med rådgivningen.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

@hvilke typer er det f.eks.? 

Jamen jeg synes ikke jeg har ret meget i hverdagen af den art..

Måske i forbindelse med regnskabet, udbytte osv., men der er det naturligt at spørge revisoren der iforvejen sidder med alle opl.

Jeg tror blot at markedet for hjælp til "pengefremskaffelse" kunne være stort :)

Det virker som et stort problem for mange nystartede

Tilmeldt 27. Apr 09
Indlæg ialt: 275
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja men grunden til jeg følger med er, at områderne som regel blvier snævret ind. Hvad med at gøre noget omkring hvad alle bruger og måske køre det som no cure - no pay. Jeg er sikker på, at mange kan bruge hjælp omkring:

Forhandling af udlånsrente bank

Rådgivning / forhandling af realkreditlån/bidragsats

Forsikring (indbo, bil, hus, ejer, ulykke)

Telefoni

Internet

Andre områder (byd ind andre Amino-folk)

 

Satte det op i budget for folk.

 

Blot mit lille input

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)