Hej. Jeg driver til dagligt en franchise butik sammen med min kæreste. vi har nu valgt at stoppe, og her kommer et lille problem ind. Hvad gør man med div service ydelser der er betalt. Deler man dem op eller er det på vores regning. f.eks. så skal vi ifølge vores kontrakt betale de service ydelser der bliver pålagt fra hovedkontoret. D.01.07.07 betalte vi årsservice for klimaanlæg. Vi stopper D. 30.09.07. Skal regningen så deles op så den nye betaler fra vi stopper og frem til næste år, eller er det bare på vores regning? Håber der er nogen der kan hjælpe, da vi har en del af disse regninger. |
Hej
I forbindelse med I sælger virksomheden, så skal der jo laves en købsaftale, hvori det specificeres hvad der er inkluderet i aftalen. Heri vil således indsættes hvem der overtager serviceydelser samt meget mere.
Hvis den nye franchisetager kan gøre brug af, eller skal bruge, serviceydelserne, så er det vel ikke andet end rimeligt, at han/hun betaler for ydelserne fra overtagelsesdagen. Det bør han/hun også selv være interesseret i.
Håber det var en hjælp!
Mvh. Karsten