Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

rettigheder til domæne www.underarmour.dk??

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jul 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :
www.bodyman.dk købte i 2005 domænenavnet www.underarmour.dk , og har brugt det som Url-pegning på bodyman.dk. Vi har et godt forhold til den danske distibutør af sportsmærket og denne har intet haft imod brugen af donæmænenavnet idet vi er store aftagere.

 

Dags dato har vi modtaget en 2 siders skrivelse fra moderselskabet hvor de gør krav på domænenanvnet inden d. 20 juli. I brevet nævner de erstatningskrav op til 100.000$, hvis ikke deres betingelser opfyldes.  Underarmour er et stort globalt firma og betegnes som det nye "nike", hvilket nok er årsagen til deres agressive fremfærd. ( kan godt poste deres skrivelse hvis det har interesse).

 

Jeg kan godt forstå at de vil have rettighederne til www.underarmour.dk , men måske ikke acceptere det.

Det er da trist at give afkald på et domænenavn(hvis uberettiget)

 

Jeg har snakket med dandomain, de  henviste til dk-hostmaster som igen henviste til www.difo.dk . www.difo.dk har ferielukket og åbner først op sidst i juli.

 

Jeg kunne tage kontakt til en advokat, men fordelene ved at bevare domænenavnet - kontra bekymringer ved et sagsforløb vejer til at vi overdrager domænenavnet til moderselskabet. Endvidere har vi brugt nok penge på advokatkontoen i 2007.

 

Så hvad gør vi nu. Skal jeg begynde at indlede en dialog med firmaet og bede om dokumentation for at de har registreret varemærket i danmark og hvilken betydning har det for dk.domænet. Da vi registrede underarmour.dk var tøjmærket ikke distribueret til Danmark. Har det en betydning?

Jeg sidder lidt med den følelse, at vi har gjort meget for mærket og kendskabsgraden igennem vores fitnessportaler www.fitnessdating.dk og www.bodybuilding.dk samt diverse andre markedsføringsaktiviteter. Vi har været medvirkende til at mærket er blevet kendt og nu kommer moderselskabet og vil have "deres" domænenavn kvit og frit. Markedsføringen er af fri vilje fordi vi ser en potentiale i mærket og i princippet vil moderselskabet sikkert være fløjtende ligeglad med dette.

 

Nogen der har input til min tvivl og hvordan sagen skal gribes an?.

 

 

 

 

 

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu faldt jeg ved en tilfældighed over denne underside på Dandomain''s webside forleden, hvilket jeg da umiddelbart synes virker som en oplagt indgangsvinkel hvis du anvender Dandomain til at registrere dine domæner. Gjorde de ikke opmærksomme på det pågældende tilbud da du henvendte dig?

Hvis Under Armour er registreret som et dansk, EU eller internationalt varemærke inden du registrerede .dk-domænenavnet, så står du efter min opfattelse helt sikkert til at miste det. Hvis ikke, så tror jeg fortsat at du står meget svagt, eftersom der jo ingen tvivl er om at du har købt det pågældende domænenavn på baggrund af deres brand.

Hvis jeg var dig ville jeg overdrage det, selvom det naturligvis er ærgeligt hvis det genererer trafik. Du kunne evt. indlede en dialog hvor du gør dem opmærksom på at du forstår at de ønsker domænet, men at du som stor forhandler af deres brand er bange for at miste omsætning på det, og derfor gerne vil kompenseres på en eller anden måde.

Tilmeldt 10. Jul 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Sune.

Tak for svaret.

Jeg ringede til dandomain og jo de anbefalede Johan. Vi har brugt ham før i forbindelse med en sunrise-registrering.

Jeg fik en snak med en af dandomain gutterne og hans opfattelse var at hvis varemærket ikke var patentbeskyttet i dk, så havde de heller ikke de juridiske rettigheder over dk domænenavnet.

Som sagt kunne jeg gå til advokaten, men vil gerne lige få lidt input herinde fra.

 

Taktikken bliver nok som du skriver "Hvis jeg var dig ville jeg overdrage det, selvom det naturligvis er ærgeligt hvis det genererer trafik. Du kunne evt. indlede en dialog hvor du gør dem opmærksom på at du forstår at de ønsker domænet, men at du som stor forhandler af deres brand er bange for at miste omsætning på det, og derfor gerne vil kompenseres på en eller anden måde".

 

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Patent er noget man tager på opfindelser/idéer, ikke på et navn, så jeg vil tro han har forvekslet varemærkebeskyttelse og patentbeskyttelse

DK Hostmaster''s betingelser fokuserer på varemærker, navneret og kendetegnsret, hvor det er min opfattelse at førstnævnte omfatter alle varemærker gældende i Danmark (dvs. i hvert fald danske varemærker, EU varemærker og internationale varemærker), mens det næste begreb er baseret på f.eks. virksomhedsnavne - et firma registreret i udlandet vil dog efter min opfattelse ikke være dækket ind under dette punkt når det drejer sig om danske domænenavne.

Søger man på cvr.dk er der ingen virksomhed registreret med det pågældende navn i Danmark, søger man på dkpto.dk er der ikke noget dansk varemærke registreret med navnet men søger man der i mod hos OAMI-ONLINE fremgår det at de har et registreret varemærke i EU på ordet "Under Armour", som er registreret i 2002 (dvs. før dit domænenavn). Jeg er derfor 100% overbevist om at domænenavnet vil tilfalde dem i en eventuel klage- eller retssag, så set fra mine øjne skal du bare virke så samarbejdsvillig som du kan og få mest muligt ud af overdragelsen.
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)