Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan synes du vi skal få gang i økonomien med flere arbejdspladser?

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Caracas
Tilmeldt 4. Jul 12
Indlæg ialt: 131
Fra  ImportSolution ImportSolutions office : ICON III 858 Sukhumvit soi 55 10110 BKK Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten det er desværre utopi at tro på lønningerne bliver lavere, har du et bud på hvordan det skulle foregå?

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank @ Carsten det er desværre utopi at tro på lønningerne bliver lavere, har du et bud på hvordan det skulle foregå?

Det kommer helt af sig selv via markedsmekanismerne når udbud/efterspørgsel ændres, vil stigningstaksten blive mindre.

Der er vel også flere arbejdspladser der har mærket en egentlig nedsættelse af lønnen....

 

Fra Middelfart
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 106
Fra  Maerk Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:
En god start kunne være at reducere folks ferie til 2 uger om året som her i USA. Tænk, hvis man havde råd til 5 medarbejdere istedet for 3.

Jamen hvorfor stoppe der. To dages ferie er vel nok...,

Forøvrigt, hvis vi skal slå de andre på lønomkostninger, så hjælper det jo ikke at bare være bedre end USA Se f.eks. hvor gode de har været til at holde lønningerne nedi i Bangladesh. 3 kroner i timen, 70 timers arbejdsuge - det kan vi gøre bedre!

Fra Middelfart
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 106
Fra  Maerk Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi kan som nation ikke leve af at SEO-optimere hinandens netbutikker – uanset hvor lave lønninger
eller skattetryk er.

Vi er nødt til at skabe produkter som er efterspurgte i udlandet. Vi hverkan kan, vil eller bør konkurrere på pris (læs:lønomkostninger), men fortsætte med det  vi er gode til, nemlig: Know-how, Pålidelighed
og Kvalitet. Det er egenskaber vi ikke kan bevare hvis vi sænker skatten, reducerer lønninger og generelt satser på dårligere arbejdsvilkår for at gøre vores produkter billigere.

Der er ikke noget specielt ved danskere, som gøre os gode. Men vi har overskud til at være det, fordi vi lever i et samfund, hvor vi ikke f.eks behøver at bekymre os om helbredsforsikringer (eller mangel på samme), opsparing til børnenes skolegang og at økonomien vælter pga. en fyreseddel.


Samtidig presser arbejdet os ikke mere end at vi har overskud til at være bevidste om at gøre et godt stykke arbejde. Derfor forventer man højere kvalitet fra en dansk virksomhed i Brande end en sweatshop i Bangladesh.

Man kan altid diskutere fordelingspolitik, men jeg synes ikke at det samlede skattetryk er for højt. Det er netop det, som gør, at vi f.eks har råd til at have en god grunduddannelse i befolkingen, godt sundhedsvæsen, gode betingelser for lønmodtagere osv. Med andre ord, det er med til at fundamentere det vi er gode til.

Det vi kan blive bedre på, er at rette blikket mod udlandet. Hvilken andel af iværksættere satser på at sælge ydelser/produkter til det europæiske marked? Der er sikkert mange som bliver skræmte af sprogbarrierer indenfor EU, men hvor mange henter så en betydelig del af omsætningen fra resten af det nordiske marked?

Jeg mener at svaret på spørgsmålet ”Hvordan kan vi få gang i økonomien ved at skabe flere arbejdspladser” er: ”Ved at udnytte, at der findes et marked uden for vores lille andedam”

- Søren.

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt syndes jeg ikke at lønnen i sig selv er et problem. For mig er det en ting vi skal være stolte af at vores lønninger er høje. Der hvor jeg arbejder er det ikke lønningerne der slår bunden ud af tingene. Det skal dog siges at der er 2 måder at sikre høje lønninger. Den ene er at have en velfungerende økonomi således at arbejdsgivere konkurrer lønnen op (hvilket for mig at se er godt). Den anden (som jeg tror langt hen af vejen er den vi bruger i Danmark) er at lave regler der presser lønnen kunstigt op og skaber arbejdsløshed.

Jeg syndes dog det er irriterende at veluddannede mennesker skal bruge deres arbejdsdag på at skubbe papirer i stedet for at skabe værdiger for dem selv og samfundet.

Der mangler selvfølgelig også lidt miljø i Danmark med kapital, traditioner mm. Det er dog på vej jeg tror bare at det her et punkt hvor politikerne skal holde deres fede fingre langt væk. Det er dit og mit job. Her tror jeg at Amino er god ting som er et godt eksempel på hvordan denne slags ting skal skabes.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 01:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Men vi ska også spørge os selv til vilken pris vil vi have vækst,væksten har en grænse
ønsker vi knokle røven ud af bukserne, missbruge naturen osv for at kunne købe den seneste iphone eller andet onødvendigt.

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael_N:
Men vi ska også spørge os selv til vilken pris vil vi have vækst,væksten har en grænse
ønsker vi knokle røven ud af bukserne, missbruge naturen osv for at kunne købe den seneste iphone eller andet onødvendigt.

Det var da en ufattelig negativ holdning. Ja vækst har da sikkert en øvre grænse men det er ikke en jeg tror jeg kommer til at opleve. Vi er som mennesker kun lige startet med at finde vores potentiale. Er det helt ærligt ikke også hybris at tro at der aldrig vil komme nogen der er klogere end os og som derfor kan gøre tingene smartere. Vækst betyder ikke nødvendigvis mere af det hele det kan lige så godt være bedre ting. Derudover tror jeg aldrig den gennemsnitlige arbejdstid har været lavere. Så vidt jeg husker bliver det kun til cirka 35 timer i gennemsnit. Det er væsentligt mindre end nogen før os. Det er vel og mærke før vi regner med at ca 50% slet ikke arbejder og at dem der gør har 6 ugers ferie. Vi har med andre ord aldrig arbejdet mindre. Den gennemsnitlige arbejdstid per dansker er nok i virkeligheden ikke over 20 timer de er bare meget skævt fordelt. Når det kommer til at folk påstår der ikke er energi og ressourcer nok så kig jer omkring. Hver dag bombardere solen jorden med langt mere energi end vi er i nærheden af at bruge. Har personlig hørt at det skulle være cirka 100.000 gange den energi vi forbruger, så det er kun et spørgsmål om at vi bliver bare en anelsen bedre til at udnytte den. 1% udnyttelse ville altså med andre ord give os 1000 gange mere energi til rådighed. Omkring materialer er vi slet ikke startet. På jorden har vi sort of gennemsøgt 20% af overfladen (den del der ikke er dækket af vand). Det betynder at vi højest sandsynligt kan finde cirka 4 gange mere uden at forlade planeten. Vores planet er relativ lille i det store billede og i resten af vores solsystem er der ingen grund til at tro at vi behøver at have samme bekymring for miljø og truede dyrearter. Kort sagt ligger der massere af råmaterialer der bare venter på at vi lige nosser os sammen og begynder at udnytte dem. Så vil nogen sige at det er besværligt at komme ud i rummet og hente materialer. Ja det er det! Det er dog langt lettere at få tingende med tilbage.

Kort sagt vi har aldrig været rigere, arbejdet mindre og der er i den grad plads til vækst. Jeg tror ikke der er nogen grund til sortsyn i det store billede.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra Mesinge
Tilmeldt 7. May 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit bud!!

1: Fokus på Eksport fremfor Import:  Lavere vírksomhedsskat (som i Kina) på eksportede vare/ydelser (selvfølgelig noget administrativt møg men hvorfor ikke i kina får de vistnok noget skat retur på vare som eksporteres 8 % har jeg hørt)

2: Sænke Skatten på arbejde og tvinge lønmodtager tilsvarende ned i løn ved lov købekraften vil være den samme. omkostningerne til drfit af virksomhed falder måske endda flere i arbejde :-) fordi det igen bliver attaraktivt at producere i dk.

Ved godt det offentlige forbrug så tilsvarende skal sænkes men i og med lønningerne sænkes gir det et fald omkostningerne, Det hænger nok ikke 100% sammen men fakta at lønniviauet i dk er alt for højt. Bare syd for gænsen spare du alene 6%  i moms på udført arbejde og hele 18% på fødevare. Og så kører de rundt i federe biler end jeg har råd til :-)

Som det har været vendt 1 millard gange før, så er den offentlige sektor i dk er ineffektiv og et meget tungt apparat som sluger en forfærdelige masse penge som jeg er sikker på havde ynglet bedre i virksomhedernes eller lønmodtagernes lommer.

Lars

 

Salg Af Ingeniørtimer til Mindre og mellemstore Produktionsvirksomheder

www.schantz-engineering.com

Tilmeldt 14. Oct 12
Indlæg ialt: 255
Fra  Opbygning Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er godt at se i også har en mening om at der skal ske noget dræstisk for at få kickstartet økonomien og væksten.

Er der andre gode holdninger eller meninger om hvordan vi kan få en bedre vækst samt flere arbejdspladser?

Jeg vil ønske jer en god weekend Aminoer.

Se hjemmeside tips på opbygning.dk

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Nok har vi ikke 12 timers arbejdsdage og 6 dages arbejdsuge.

MEN hvor meget tid er det lige vi bruger i bilkøer eller pendling?

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)